fbpx
24 Lipiec, 2019
Warszawa
19 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

10 kroków, żeby Twój gabinet odniósł sukces

Wśród użytkowników Serwisu Kosmetologicznego nie brakuje kosmetyczek, kosmetologów, lekarzy, fizjoterapeutów oraz osób związanych z branżą, którzy prowadzą własny gabinet. Otwarcie firmy nie należy do zadań trudnych, jednak jej utrzymanie oraz rozwój wymaga cierpliwości i ciężkiej pracy. W poniższym artykule przedstawimy kilka zasad, których przestrzeganie uchroni nasz gabinet przed upadkiem.

  • Jeżeli prowadzisz własny gabinet zaopatrz się w prenumeraty znanych czasopism związanych z branżą. W internecie na bieżąco czytaj ciekawostki ,porady kolegów/koleżankek po fachu, blogi tematyczne. Takie działania pomogą Ci zdobyć wiedzę jaka aparatura jest modna, co preferują klienci, w jakie promocje warto zainwestować, aby zdobyć przyszłych klientów.
  • Upewnij się, że masz zaplanowane wydatki. Każdego miesiąca kontroluj swój budżet. Jeżeli Twoja firma przynosi dosyć spore dochody pamiętaj, aby inwestować. Moment, w którym „dobrze stoisz” finansowo jest najlepszy do zakupu nowego sprzętu, odświeżenia pomieszczeń.
  • Każdego miesiąca odkładaj niewielką ilość gotówki na niezaplanowane wydatki. Dłuższy brak dochodów, awaria kanalizacji lub piecyka do centralnego ogrzewania może pogrążyć finnsowo Twoją firmę.
  • Jeżeli Twój gabinet nie przynosi dochodów, zastanów się jaka jest tego przyczyna. Porozmawiaj z personelem, porozglądaj się po okolicy czy konkurencja nie zastosowała dobrego marketingu i zacznij działać. Musisz zacząć wszystko od początku: dobra kampania reklamowa, dobra strona internetowa, nowe promocje.
  • Obserwuj jakie są potrzeby klientów. Jeżeli widzisz zainteresowanie określonym rodzajem zabiegu, a Ty go nie posiadasz w swojej ofercie nie odpowiadaj nigdy „Nie posiadamy tego zabiegu w ofercie”, ale „Już niebawem będzie w naszym salonie”.
  • Bardzo ważna jest utrzymywanie równowagi pomiędzy pracą, odpoczynkiem i rodziną. Żeby odnosić długoterminowy sukces musisz mieć czas na regenerację, czyli na tzw. „naładowanie baterii”. Pamiętaj, że dobry przedsiębiorca to nie pracoholik. Jeżeli zaniedbasz stosunki rodzinne to z pewnością po pewnym czasie odbije się to na Twojej psychice, a to w szybkim tempie pogrąży Twoją firmę.
  • Pamiętaj, że nie jesteś w stanie wykonywać wszystkiego sam/sama. Jeżeli powierzasz część obowiązków innej osobie, pamiętaj, aby był to pracownik, który lepiej od Ciebie wykona powierzone zadanie.
  • Samodyscyplina i motywacja. Są to kolejne ważne elementy sukcesu Twojej firmy. Łatwo zastosować tzw. „system manana”, czyli przekładanie ważnych zadań na później. Każdego dnia trzeba ustalać cele na następny dzień. Nigdy nie uciekajmy od problemów.
  • Jeżeli Twój gabinet doskonale prosperuje nie siadaj na laurach. Pomyśl, co możesz zrobić, aby było jeszcze lepiej. Tylko rozwijające się firmy mają szanse przetrwać na tak konkurencyjnym rynku.
  • Pamiętaj, że sukcesu nie odnoszą osoby zdolne, lecz zawzięte i nigdy nie poddające się. Jeżeli Twój gabinet przechodzi kryzys nie ustępuj.