fbpx
22 Lipiec, 2019
Warszawa
26 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

10 sposobów, aby dowiedzieć się, czy masz dobry pomysł na firmę

Choć dobrych pomysłów na biznes jest bez liku, te naprawdę świetne nie są tak powszechne, jak choćby ten z 1965, kiedy wymyślono monetę dziesięciocentową.

Tylko część nowych przedsiębiorstw przetrwa dłużej niż dwa lata. Co więc sprawia, że niektóre z nich są udanymi przedsięwzięciami? Wyjątkowość naszego pomysłu warto sprawdzić na skali, czy pomysł jest po prostu dobry czy też jest bardzo dobry.

Oto 10 czynników do rozważenia:

Czy twój pomysł jest unikalny?

Kendall Almerico, z CEO mówi, że zbyt wielu przedsiębiorców sądzi, że mają świetny pomysł, gdy ich serce zaczyna bić szybciej, źrenice rozszerzają się i nie mogą skupić się na niczym innym. „Wiesz, masz świetny pomysł na biznes- zatrzymaj się, wrócić do rzeczywistości i skup się na tyle, by sprawdzić w Google swoją koncepcję i dowiedzieć się, czy nikt nigdy tego nie zrobił”– powiedział Almerico

Czy rozwiązuje jakiś problem?

Przedsiębiorca i współzałożyciel szkoły projektowania Web Starter League, Mike McGee mówi, że najlepsze pomysły biznesowe to te, które pomagają w rozwiązaniu w jakiś sposób problemu. „Jeśli jest problem, który dotyka Ciebie, znajomych, rodziny, współpracowników, itp., to szanse są duże, że wpływa też na ludzi, których nie znasz”– powiedział McGee

Jakie koszty trzeba ponieść?

Charlie Harary, założyciel i partner firmy inwestycyjnej H3 & Co, powiedział, że choć istnieje wiele sposobów, aby rozwiązać problemy, świetny pomysł na biznes to zrobić coś w sposób, który jest najtańszy, jaki rynek będzie w stanie zaakceptować. „Po rozwianiu uzasadnionych wątpliwości, trzeba określić nie tylko wartość, którą zaoferujesz światu, ale to, ile ludzie będą płacić za tę wartość”– powiedział Harary. „Po ustaleniu ceny, można ocenić, czy rozwiązanie jest opłacalne czy nie.”

Czy pomysł da się ocenić stosując skalę?

Jako ktoś, kto pracuje z przedsiębiorcami na co dzień, konsultant i autor Ralph Quintero wierzy, że najlepsze pomysły na biznes to te, które mogą być łatwo określone poprzez skalę. „Czy to może być usystematyzowane, zautomatyzowane lub rozszerzone?”– powiedział Quintero, twórca mediów i firmy konsultingowej The Great Business Project. „Widziałem wiele świetnych pomysłów, które upadły, bo przedsiębiorcy nigdy nie planowali odpowiednio.”

Czy ludzie będą za to płacić?

To płacący klienci, zatwierdzają pomysł i określają, który z nich ma największe szanse na sukces, powiedział Wil Schröter, współzałożyciel i dyrektor generalny CEO of Fundable. „Pomysł jest po prostu pomysłem, dopóki nie masz klientów, którzy będą za niego płacić”- powiedział Schröter. „Każdy może zdyskredytować prosty pomysł, ale nikt nie może zdyskredytować płacących klientów.”

Czy pomysł przyciągnie klientów?

Jednym ze sposobów określenia potencjału pomysłu jest stworzenie prostej strony internetowej, czy konsumenci online są zainteresowani, mówi Josh Waller, pracujący w Elastic Inc. „Strona powinna mieć opis firmy, nazwę, logo i krótki opis koncepcji. Powinno również zawierać pole, które mówi: „Zapisz się na listę oczekujących, kto pierwszy, ten lepszy.” 

„Następnie napisz swoją listę kontaktów z prośbą o zapoznanie się z witryną, zalogowanie się, jeżeli jesteś zainteresowany, i prośbą o dzielenie się z innymi zaintersowanymi”– powiedział Waller. „Jeśli pojawi się kilkadziesiąt rejestracji na dzień, prawdopodobnie coś z tego będzie no i masz już swoje pierwsze kontakty do klientów.”

Czy producenci są zainteresowani?

Najlepszym wskaźnikiem sukcesu potencjalnej działalności gospodarczej jest kwota odsetek, jaką generuje od zewnętrznych dostawców, według Eugene Lee, prezesa i dyrektora generalnego firmy  ETL Associates. „Jeśli peryferyjne firmy dobijają się do twoich drzwi, aby zdobyć kontrakt, to możesz mieć pewność, że siedzisz na lukratywnym pomyśle”– powiedział Lee.

Czy trudno jest skopiować  twój pomysł?

David Handmaker, prezes Next Day Flyers, uważa, że najlepsze pomysły biznesowe to te, które nie mogą zostać łatwo powielone. „Jeśli jest to świetny pomysł, a bariery, by zacząć są małe, możesz być pewien naśladowców”– powiedział Handmaker. „Nowe przedsiębiorstwa powinny mieć silne atuty i przeszkody, takie jak patenty, aby móc odeprzeć konkurencję.”

Czy zdobędzie uznanie?

Katie Shea, dyrektor ds. marketingu w OrderGroove, mówi, że naprawdę świetne pomysły biznesowe są rozpoznawane przez zewnętrzne źródła, np. inwestorów, płacących klientów i media. „Uznanie ze strony tych, którzy nie są powiązani z pierwotnym pomysłem lub firmą są mniej stronniczy i dlatego jest bardziej prawdopodobne, że dostrzegą różnicę między przeciętnym a naprawdę niezwykłym pomysłem „– powiedziała Shea.

Czy to będzie pomysł na dłuższą metę ?

Pomysły biznesowe, które mogą zaspokoić ludzi przez długi okres czasu, należą do najbardziej udanych przedsięwzięć, według Iana Aronovicha, współzałożyciela i dyrektora generalnego GovernmentAuctions.org. Aronovich powiedział, że przedsiębiorcy muszą sobie wyobrazić swoją działalność za dwa, trzy, a nawet 10 lat, aby ustalić, czy ich produkt lub usługa nadal będzie istotna. „Unikaj podążania za trendami i modami, bo te mogą zniknąć z dnia na dzień. Jeśli jesteś pewny, że twój pomysł będzie nadal odpowiedzią na problemy klientów i będzie on w dalszym ciągu przynosił dochody dla Twojej firmy we wszystkich nadchodzących latach, masz świetny pomysł.”

Źródło: LiveScience