fbpx
20 Maj, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

10 sposobów na przetrwanie w czasie kryzysu

Jeżeli zauważasz, że w Twoim gabinecie zmniejszył się ruch, a stali klienci coraz rzadziej do Ciebie zaglądają to oznacza, że nadszedł czas na zmiany.

Istnieje wiele przyczyn spadku zainteresowania usługami Twojego gabinetu. Do najważniejszych zaliczyć można:

  • – pojawienie się konkurencji,
  • – zbyt wysokie ceny za usługi,
  • – brak ofert promocyjnych,
  • – brak nowych zabiegów,
  • – niedogodny czas otwarcia gabinetu.

Właściciele gabinetów SPA, odnowy biologicznej, medycyny estetycznej doskonale wiedzą, że trudno jest o pozyskanie nowego klienta, a łatwo o jego stratę. Musimy zdawać sobie sprawę, że niezadowolony z naszych usług klient już do nas nie wróci.

Co gorsza, wiadomość o braku satysfakcji z przeprowadzonych zabiegów rozniesie się w błyskawicznym tempie.

Slale rosnące podwyżki za media skłaniają nas do zwiększenia cen świadczonych usług. Każdy klient przyzwyczaja się do oferowanych przez nas cen, a nawet niewielka podwyżka może spłoszyć wielu z nich.

Jeżeli w Twoim biznesie związanym z prowadzeniem gabinetu zauważyłaś/eś spadek zainteresowania usługami to oznacza, że warto wprowadzić kilka zmian:

  • Minimum co kwartał przeprowadzaj ciekawe promocje, przykładowo: henna i regulacja brwi gratis, depilacja wąsika gratis, piąty zabieg gratis itp.
  • Oferuj promocje sezonowe np. w lecie: przy wykupieniu 10 masaży wyszczuplających ostatni jest gratis, do depilacji nóg – gratis okolica bikini, do manicure zniżka 30% na pedicure itd.
  • Nie podnoś cen usług z dnia na dzień, w ten sposób odstraszysz klientów. Przykładowo jeżeli mikrodermabrazja u Ciebie kosztowała 120 zł, a chcesz zmienić cenę na 150 zł dopisz przy ofercie „Tylko teraz Mikrodermabrazja w cenie 170 zł z serum nawilżającym” Po zakończonej promocji cena spadnie do 150zł.
  • Zmień godziny pracy. Jeżeli pracujesz od 9:00 – 17:00, a klienci zaczynają się pojawiać dopiero po 15 tej, zacznij pracę od 12:00. Jeżeli niektórym osobom zależy na wcześniejszym zabiegu, dostosuj się do ich prośby, z pewnością przyniesie to wiele korzyści dla Twojego gabinetu.
  • Jeżeli wybrane zabiegi z Twojej oferty w ogóle nie mają zainteresowania, zmień listę oferowanych usług. 
  • Być może niektórzy klienci zapomnieli o tym, że u Ciebie mogą łatwo i szybko poprawić wygląd skóry. Zadzwoń do nich, wyślij kartki z promocjami, napisz maile z oferowanym zabiegiem gratis.
  • Zainwestuj w reklamę. Dodaj swoje ogłoszenie w lokalnym radiu, poinformuj o nowych promocjach i usługach. Zatrudnij kogoś do kolportażu ulotek.
  • Obejrzyj swój gabinet z zewnątrz, przypatrz się czy szyld zwraca uwagę, czy można coś jeszcze dodać, aby bardziej uwidocznić Twoje miejsce pracy.
  • Możesz wprowadzić smakowite ciastka, sałatki owocowe i w ofercie zaznaczyć, że dla klientów Twojego gabinetu czeka niespodzianka.
  • Odbieraj telefony i szybko odpisuj na maile. Współcześni klienci to osoby oczekujące szybkich rozwiązań. Jeżeli nie zatrudniasz recepcjonistki oddzwaniaj jak najszybciej po przeprowadzonym zabiegu.

Właściciel gabinetu to również dobry przedsiębiorca i osoba potrafiąca planować strategie rozwoju. W dobie dzisiejszej konkurencji nie zapominajmy, że najważniejsze jest, aby stale promować i rozwijać własny biznes.