fbpx
26 Maj, 2020
Warszawa
19 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Akcje promujące zdrowie w naszym gabinecie

{jathumbnail off}Często dochodzą do nas informacje o różnych kampaniach profilaktycznych przeprowadzanych przez środowisko medyczne. Czy jako kosmetolodzy powinniśmy brać w nich udział?

Kosmetolodzy głównie zajmują się urodą swoich klientów, czasem też przejmują rolę polowych psychologów, ale czy nasza wiedza zdobywana podczas ciężkich i długich studiów nie obliguje nas do czegoś więcej.

Uroda jest nieodłącznie związana ze zdrowiem, dlatego też kosmetologia została przyjęta do grona kierunków medycznych. Podczas długiego toku nauki uczymy się o wpływie stanu organizmu na wygląd skóry. Mamy podstawową wiedzę o najczęstszych chorobach, szczególnie tych związanych z rozwojem naszej cywilizacji.

Jesteśmy miedzy innymi po to, żeby klientów z budzącymi wątpliwości zmianami skórnymi kierować do lekarza dermatologa, ale czy to wszystko, co możemy zrobić? Przecież jesteśmy zobligowani do przeprowadzania szczegółowego wywiadu z każdy nowym klientem, obejmującego również kwestie zdrowotne. Często podczas masaży mamy kontakt z ciałem klientek, a przede wszystkim z tak newralgicznym miejscem, jakim są kobiece piersi.

Czy w czasach, kiedy coraz więcej kobiet umiera na raka piersi i szyjki macicy, a profilaktyka nadal kuleje, nasz wkład nie powinien być większy?

Nie jesteśmy lekarzami i nie mamy prawa stawiać się w takiej roli, ale jako osoby posiadające większą niż przeciętny człowiek wiedzę o zdrowiu, mamy chyba również większe niż inni obowiązki.

Co możemy zrobić?

Liczę na to, że ten tekst wywoła konstruktywną rozmowę, która nam wszystkim pozwoli w tej sprawie wypracować wspólne stanowisko. Ze swojej strony mogę przedstawić klika pomysłów, które jak mi się wydaje, są warte przemyślenia.

Nasze gabinety odwiedzają głównie kobiety i od nich powinniśmy zacząć nasze działania. Jak wiemy i jak już wcześniej zresztą wspomniałam sporym problemem są 2 nowotwory które najczęściej dotykają kobiety: rak piersi i szyjki macicy.

17 października został ogłoszony dniem walki z rakiem piersi, a 4 luty dniem walki ogólnie z nowotworami. Myślę, że to dobre momenty, aby włączyć się w akcje profilaktyczne, zapobiegające wzrostowi zachorowań na te nowotwory.

W tych dniach możemy naszym klientkom rozdawać broszury dotyczące badań profilaktycznych i samokontroli piersi, dobrym pomysłem jest przeszukanie okolicy naszego gabinetu pod kontem gabinetów lekarskich i przychodni, które często przy okazji takich dni przeprowadzają bezpłatne badania profilaktyczne. Możemy kilka dni wcześniej powiedzieć o tym odwiedzającym nas paniom.

Jeśli w tym samym budynku znajduje się gabinet lekarski, może warto zaproponować przyjmującemu po sąsiedzku lekarzowi zorganizowanie takiej wspólnej akcji.

Takie działania mogą się początkowo wydać dziwne naszym klientom, ale na pewno zyskamy zaufanie, a osoby, które nas odwiedzają będą świadome, ze traktujemy ich organizm poważnie i myślimy przede wszystkim o ich zdrowiu. O tym, że takimi działaniami możemy komuś uratować życie, chyba nie muszę wspominać.

Pytanie klientek o to czy uczestniczą w takich badaniach profilaktycznych może się wydać kwestią dyskusyjną, ale skoro podczas przeprowadzania wywiadu wypytujemy o różne dolegliwości, to może warto delikatnie zapytać i o tą kwestię.

Musimy pamiętać, że są to delikatne sprawy i musimy zachowywać dużą ostrożność i dyskrecję. Nie powinniśmy drążyć, dopytywać, przekonywać i nagabywać, ale subtelna sugestia, najlepiej w nawiązaniu do innego tematu nie powinna u nikogo wywołać negatywnych emocji.

Oczywiście lista częstych i groźnych kobiecych chorób nie zaczyna się, ani nie kończy na dwóch opisanych nowotworach, ale warto od czegoś zacząć i zobaczyć, jakie będą efekty.

W naszym gabinetowym kalendarzu zaznaczamy walentynki, dzień kobiet, święta, sylwestra, więc może warto urządzić też dzień, w którym zrobimy coś dobrego dla ludzkości.

Co o tym sądzicie?