23 Apr, 2019
Warsaw
17 ° C
Do góry

Biznes kosmetyczny w czasie osłabienia koniunktury

Nie powiemy nic nowego, jeżeli stwierdzimy, że aby biznes cały czas się rozwijał i nie spadał poniżej pewnego poziomu, trzeba o niego zadbać. Dlatego dziś chcemy parę zdań poświęcić temu, co robić, kiedy na rynku nie jest łatwo, a zewsząd atakuje nas mrożące krew w żyłach słowo “kryzys”…

Dlatego cofnij się do korzeni i odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • Kto jest Twoją największą konkurencją i dlaczego?
  • Jak wypadasz w porównaniu z nimi? Jakich środków promocji używa Twoja konkurencja?
  • Z czego czerpiesz największe korzyści? Jaka usługa daje najwyższe zyski? Którzy Klienci są dla Ciebie najbardziej opłacalni? Czy jeżeli zanotujemy osłabienie koniunktury, będziesz w stanie zachować obecnych Klientów?
  • Czy są jakieś nowe trendy w Twojej branży? Jak można je wykorzystać, żeby zwiększyć ilość Klientów?
  • Kiedy ostatni raz analizowałeś swój plan marketingowy? Co stanowi podstawę dla Twojego obecnego programu marketingowego oraz jego promocji? Czy osoby odpowiedzialne za rozwój marketingowy firmy są rozliczane za swoje wyniki?

Nie popadaj w samozadowolenie!

W dobie ciągle się rozwijających mediów cyfrowych, nie możesz spocząć na laurach. Musisz się rozwijać. Połącz swoje działania marketingowe z odpowiednimi zachowaniami biznesowymi. Ciągle musisz analizować rynek i pracować nad nową kampanią reklamową. Nawet niewielkie zmiany mogą doprowadzić do zwiększenia liczby konwersji (nie mylić z ruchem!) na stronie, a tym samym zwiększenia liczby klientów. Pamiętaj, że każda zmiana w celu udoskonalenia Twojej strony internetowej wzmocni tożsamość marki.

Podnoś swoje standardy

W czasie recesji ważne jest, abyś w swoich działaniach był szczery i otwarty w stosunku do swoich Klientów. Nie próbuj kombinować. Słuchaj swoich Klientów i wywiązuj się z obietnic, jakie składasz, i które firmujesz swoim nazwiskiem. Klient musi czuć, że jest dla Ciebie ważny i że cenisz sobie jego zdanie w budowie marki. Wiedz, że Twój Klient chce być zaangażowany w budowę marki, z którą się utożsamia. Chce czuć się potrzebny i nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale osoba korzystająca z Twoich usług, chciałaby się nimi pochwalić w towarzystwie. I bynajmniej nie jest to wymysł wzięty z powietrza, tylko efekt długoletnich badań zachowań konsumenckich. Zresztą sam/a możesz się zastanowić, jak Ty reagujesz w takich sytuacjach…

Łącz się ze światem

Blog, Facebook, Twitter to doskonały sposób do podtrzymywania kontaktu z Klientami. Zarówno tymi, których już masz, jak i tymi, których możesz dopiero zdobyć. Zrób wszystko, żeby wykorzystać to medium na swoją korzyść. Twórz atrakcyjne treści, rozpowszechniaj je i przyciągaj do siebie Klientów. Zintegrowana, dobrze ze sobą powiązana kampania buduje wartość marki i właściwie zawsze się opłaca.

Hanna Niełacna
beautymarketing.pl

Agencja reklamowa Mideal