fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
12 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Bój o efektywnego pracownika salonu

Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejszą walką każdej firmy z konkurencją jest umiejętne wykorzystanie potencjału, jaki drzemie w jej pracownikach. Ta sama zasada dotyczy także salonu kosmetycznego.

Odpowiedni system motywowania personelu i zachęcania go do działania sprawi, że pracownicy będą pracować efektywniej i przynosić wymierne korzyści dla całego gabinetu. Warto uświadomić sobie skuteczność i różnorodność systemów motywacyjnych.

Najprostszym rozwiązaniem dla każdego pracodawcy, żeby usatysfakcjonować swojego pracownika są oczywiście bonusy pieniężne: wyższa wypłata czy dodatki w postaci różnego rodzaju premii. Istnieje jednak całe mnóstwo innych narzędzi, które równie silnie oddziałują na motywację pracownika.

Po pierwsze: komfort pracy

Pracownik będzie pracował skutecznie, jeśli będzie dobrze czuł się w miejscu pracy. Ważne jest, by zapewnić pracownikowi w pracy wygodę. Pracownik powinien czuć, że pracodawcy zależy na tym, by pracował na dobrym sprzęcie, ale również by miał zapewnione wszelkie dogodności związane z tzw. socjalem. Jeśli pracownik będzie czuł się w pracy komfortowo, z pewnością będzie również chętniej i wydajniej pracował.

Po drugie: liczy się atmosfera

Bardzo ważna jest także atmosfera w pracy, relacje między pracownikami. Każdy pracodawca powinien dbać o to, by między pracownikami nie powstawały niepotrzebne konflikty. By pracownicy chętnie spędzali ze sobą czas, ale też wzajemnie się motywowali czy od siebie uczyli. Relacje między pracownikami nie tylko silnie wpływają na motywację pracowników, ale także na to, w jaki sposób odbiera nas klient. Dlatego tak ważne jest by pracodawca zadbał właśnie o tę kwestię. 

Po trzecie: ważne, by czuł się ważny

Warto także zadbać o samopoczucie swojego pracownika. Dobrym sposobem na to jest zwykła rozmowa, zorientowanie się jak pracownik sobie radzi, co mu doskwiera w pracy, a co podoba. Warto podpytać się o ewentualne pomysły pracownika jak można rozwiązać pewne niedogodności związane z funkcjonowaniem salonu. Ważne, by pracownik czuł, że jego zdanie naprawdę się liczy. Wówczas poczuje się współtwórcą rozwoju całego salonu i na pewno będzie dbał o jego dobro.

Po czwarte: pakiety i dodatki

Dobrym pomysłem nagradzającym rzetelną pracę zatrudnionego w salonie pracownika jest także stworzenie różnego rodzaju pakietów. Znane duże firmy pozwalają sobie na wprowadzenie kompleksowych pakietów medycznych czy sportowych, ale to wiąże się z konkretnym wydatkiem. Można też zrobić to samo mniejszym kosztem. Zamiast kupować całe pakiety, postarać się chociażby o niewielkie zniżki dla swoich pracowników. 

Po piąte: integracja

Czasem warto o sprawach związanych z pracą podyskutować poza nią. Warto pomyśleć o zorganizowaniu od czasu do czasu wspólnego wypadu w ustronne miejsce, gdzie na spokojnie można porozmawiać, ale też odetchnąć od codziennych obowiązków. Jeśli nasz pracownik co dzień dba o to, by klient czuł się zrelaksowany, jemu też co jakiś czas należy się porządny odpoczynek. 

Pomysłów na zmotywowanie pracownika jest mnóstwo. Najważniejsze, by pamiętać, że zadowolony pracownik to lojalny pracownik. A zacznie się on troszczyć o dobro całej firmy dopiero wtedy, kiedy poczuje, że coś dla niej znaczy i że ona tak samo troszczy się o to, by jemu pracowało się jak najlepiej.