fbpx
22 Lipiec, 2019
Warszawa
26 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

By klient czuł się wyjątkowy

Niestety, w  dzisiejszych czasach wiele salonów zapomina o właściwej obsłudze klienta, ograniczając się co najwyżej do uśmiechniętej i uprzejmej recepcjonistki czy kosmetyczki.

Choć te cechy są ważne – to jednak nie wszystko! Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, dzięki którym możesz łatwo sprawić, by gość twojego gabinetu poczuł się wyjątkowo.

Magiczne słowo

Czy rzeczywiście wystarcz powiedzieć „Dziękuję i zapraszamy ponownie”? Eksperci twierdzą, że warto podziękować klientowi za wizytę wysyłając krótki list lub kartkę na jego adres. Osobiste podziękowania na papierze wywrą większe wrażenie niż email czy sms. Ponadto, warto wysłać urodzinową kartkę od zespołu salonu lub list gratulacyjny na różne okazje.

Słuchaj

Zamiast od razu sugerować zabieg, warto najpierw zadać klientowi kilka otwartych pytań, tak by mógł on się wypowiedzieć na temat celu swojej wizyty i oczekiwań co do zabiegu. Proponujmy zabieg na podstawie tego co usłyszeliśmy, nie zakładając z góry co będzie najlepsze oraz nie narzucając niczego swojemu gościowi.

Personalizacja

To dosyć oczywista wskazówka – objaśniając klientowi zabieg, opisz jak zadziała on konkretnie na jego skórę, a nie jakie jest ogólne postępowanie i zastosowanie zabiegu. Zamiast zwrotu Maseczka ta ma właściwości nawilżające lepiej powiedzieć Ta maseczka będzie dla Pani idealna, gdyż głęboko nawilży Pani skórę.

Kontakt wzrokowy

Podczas rozmowy zawsze patrz klientowi w oczy. W ten sposób pokazujesz, że interesuje cię to co mówi, i że uważnie go słuchasz rozumiejąc jego potrzeby. Jeśli po rozmowie nie masz pojęcia jaki kolor oczu miała dana osoba to znak, że twój kontakt wzrokowy nie był wystarczający.

Ważne wydarzenia

Podczas wizyty w salonie klienci niejednokrotnie opowiadają o swoim życiu zawodowym czy osobistym, o wakacjach, stresujących wydarzeniach, nawet uczuciach. W czasie zabiegu oczekują, że będą w centrum uwagi i stąd ta niezwykła gadatliwość. Choć to niełatwe, staraj się zapamiętać najważniejsze z tych ważnych dla nich wydarzeń tak, by przy najbliższej wizycie móc zapytać o dalszy ciąg. W ten sposób klient poczuje się wyjątkowy, a my wzbudzimy jego zaufanie do specjalisty i zarazem do całego salonu.

Doceniaj pracownika

Od czasu do czasu zafunduj pracownikom ich ulubioną kawę lub przynieś do salonu ciasto. Powiedz im, że doceniasz ich ciężką pracę i podziękuj. Jeśli zrobisz to szczerze i chętnie, pozytywnie wpłynie to na ich nastrój, a zarazem na jakość obsługi klienta i wykonania zabiegów.

Źródło: SkinInc