fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Co z tymi szkoleniami dla pracowników?

Mamy własny gabinet i kierujemy naszego pracownika na bardzo drogie kursy. Po kilku szkoleniach pracownik dostaje lepszą propozycję pracy i zwalnia się. Jak możemy temu zapobiec?

Właściciele gabinetów, Centrów Kosmetycznych i SPA mniej chętnie opłacają pracownikom szkolenia podnoszące kwalifikacje. Dlaczego?
Niestety coraz częściej zdarza się, że wyszkoleni pracownicy odchodzą od firmy, zabierając ze sobą wszystkie certyfikaty. Silnym bodźcem do zmiany jest wyższa pensja lub lepsze warunki pracy.

Jeżeli pomimo naszych próśb pracownik decyduje się do odejścia od firmy, jesteśmy zmuszeni do zatrudnienia kolejnej osoby. W tym momencie rodzi się obawa o zaistnienie podobnej sytuacji.
W celu uniknięcia kolejnych nieprzyjemności warto zastanowić się nad zawarciem umowy z przyszłym pracownikiem. Taki kontrakt ustala zakres świadczeń, które będą przysługiwać pracownikowi, z kolei pracodawca określa w nim czego oczekuje od podwładnego w zamian za udzieloną pomoc finansową za przebyte szkolenia.

Zdarzają się umowy, w których pracownik zobowiązuje się do pracy w gabinecie, Centrum Kosmetycznym lub SPA przez określony czas (2, 3 lub 5 lat), a pracodawca w tym czasie pokrywa koszty szkoleń. Jeżeli zatrudniona osoba zwalnia się w okresie krótszym od ustalonego w umowe, musi ponieść koszty wszystkich szkoleń.

Osoby zatrudnione podpisując taką umowę lojalnościową zyskują możliwość aktywnego uczestnictwa w szkoleniach bez konieczności ich finansowania ze środków własnych, z kolei pracodawca jest w pewnym stopniu zabezpieczony przed utratą pracownika.