Do góry
Lato – czas ślubów! Kilka sposobów na promowanie salonu.

Czy nowości w salonie kosmetycznym są potrzebne?

Natura ludzka ogólnie wykazuje tendencje do tego, że interesują ją rzeczy nowe, więc nawet w przypadku salonu trzeba wprowadzać urozmaicenie w wyborze towarów i usług. Zachowując stały, sprawdzony zestaw produktów, musisz mieć miejsce na wprowadzanie nowości. To, ile ich jest i jak często się pojawiają, będzie zależało od celu, w jakim je wprowadzasz, od wielkości salonu, obrotów, rodzaju klientów, a także samej dostępności odpowiednich nowinek.

Popatrzmy na przykład:

  • Salon kosmetyczny „Gwiazdorskie przemiany!” świadczy usługi fryzjerskie i kosmetyczne. 
  • Klienci cenią sobie jakość i profesjonalizm zespołu. Jakiś czas temu Pani Basia wprowadziła do sprzedaży profesjonalne kosmetyki, na których wykonuje zabiegi i świadczy usługi kosmetyczne. Sama zauważyła, że w innych salonach jest większy wybór kosmetyków, a i w jej sklepie klienci zaczęli o nie pytać. Wbrew obawom, nowa propozycja bardzo dobrze się przyjęła, zwiększając ogólną sprzedaż. Od tamtej pory, co jakiś czas, Pani Basia próbuje sprzedawać nowe produkty. Pierwsze zamówienia są nieduże, aby w razie niepowodzenia nie zostać z towarem. Umieszcza je wtedy w specjalnym miejscu, wyraźnie oznaczonym etykietką „Nowość” i poleca je klientom. Jeśli klienci chętnie przez dłuższy czas tę nowość kupują, to wchodzi ona na stałe do oferty. To spowodowało, że potrzebne było nowe miejsce, gdzie te nowości potem są umieszczane. 
  • Jaki cel Pani Basia osiąga dzięki nowościom? Oczywiście zwiększa obroty. Czasem może się zdarzyć, że jedna nowość wyprze inną. Ale to dobrze! Tak długo, jak utrzymywany jest podobny lub wyższy poziom marży, to taka zmiana się opłaca. 

Lub wyobraźmy sobie taką sytuację …

  • W salonie „Saloon u Ani” podstawowy zakres usług kosmetycznych jest bardzo podstawowy. Natomiast dochodzą nowe, sezonowe propozycje. Wiosną i latem zabiegi odchudzające, regenerujące, jesienią i zimą natomiast rozgrzewające na bazie korzennych przypraw i imbiru.
  • Klienci to kochają! Stali bywalcy wchodząc do salonu często pytają: co dziś jest nowego? Pakiety mają specjalne sezonowe nazwy, które wprowadzają klienta w odpowiedni nastrój i jednocześnie zachęcają do zakupu. Takie usługi są unikalne i mało spotykane w innych salonach. 

Salon powinien mieć nowości. Wiadomo, że część nowych produktów lub usług będzie sprzedawana przez kilka dni, miesiąc, a potem zniknie. Pojawi się tylko na chwilę po to, aby klienci mogli jej spróbować jeden raz i nie będzie czymś, co wejdzie do asortymentu na stałe, ponieważ będzie zbyt udziwnione. I w tym przypadku to jest w porządku. Tak właśnie ma to działać. Klienci z ciekawością zaglądają do salonu, czasem kupią nową rzecz lub skorzystają z usługi, czasem nie, ale stale przychodzą i dokonują zakupów. I to jest najważniejsze! 

 Czy nowości w salonie kosmetycznym są potrzebne?

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE, która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. W e-booku „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? SALONY FRYZJERSKIE I KOSMETYCZNE” znajduje się dużo więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnego salonu. Firma prowadzi także szkolenia i konsultacje. Zobacz więcej!