fbpx
18 Czerwiec, 2019
Warszawa
26 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Dietetyczne witaminy

W dzisiejszych czasach powszechnie wiadomo, że aby schudnąć należy przede wszystkim zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze.

Zapewne zarówno ty, jak i klienci twojego salonu staracie się zbilansować dietę oraz regularnie wzbogacacie ją o najróżniejsze owoce, jak również warzywa będące źródłem wielu witamin.

Jednak w przypadku gdy chcemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów, niektóre witaminy i mikroelementy są ważniejsze od innych. Doktor Pamela W. Smith z American Academy of Anti-Aging Physicians podkreśla znaczenie trzech z nich, a mianowicie witaminy B, choliny oraz chromu, zatem przyjrzyjmy się im bliżej.

Witamina B

W tej grupie mamy aż jedenaście współgrających ze sobą witamin, lecz do walki z nadwagą najbardziej przyczyniają się witamina B6, B5 (kwas pantotenowy) i B2 (ryboflawina). 

Witamina B6 wspomaga trzustkę w produkcji enzymów odpowiedzialnych za trawienie, które z kolei gdy jest uregulowane, pomaga utrzymać uczucie sytości na dłużej co sprawia, że jemy rzadziej i mniej.

Z kolei witamina B5 oprócz tego, że także wspomaga trawienie, rozbija tłuszcz i węglowodany dodając nam energii oraz wspomagając metabolizm, co sprzyja utracie zbędnych kilogramów. Witamina B2 natomiast, uwalnia niespożyte zasoby energii i zapobiega zamienianiu ich w tłuszcz.

W jakich produktach znajdziemy najwięcej tej „szczupłej” witaminy? Doktor Smith zaleca głównie banany, produkty pełnoziarniste, fasolę, soczewicę, papryczki chilli oraz (ku zaskoczeniu osób na diecie) ziemniaki.

Cholina

Ten związek zasługuje  na osobny akapit z uwagi na swoje odchudzające właściwości. W połączeniu z innym składnikiem – inozytolem, zapobiega tyciu poprzez wykorzystanie cholesterolu i tłuszczu odkładającego się w organizmie. Bez choliny, nadmiary tłuszczu zostają „uwięzione” w wątrobie blokując metabolizm, co sprzyja przybieraniu na wadze. 

Substancje tą znajdziemy głównie w orzeszkach ziemnych, ogórkach, kalafiorze, żółtkach jaj oraz w wołowej wątróbce i sercu. Potrawy te powinny znaleźć się w naszej codziennej diecie, gdyż pomagają pozbyć się nadmiaru tłuszczu. 

Chrom

Ten mikroelement znajdziemy głównie w produktach zbożowych, serach oraz w piwie i winie. Chrom spala tłuszcz oraz rozbija węglowodany, dodając nam zastrzyku energii podczas uprawiania sportu. Jego brak powoduje odkładanie się tłuszczu w organizmie.

Gdy twój klient podczas wykonywania zabiegu upiększającego znów będzie żalił się na zbędne kilogramy, wspomnij mu o tych trzech pomocnych witaminach. A może i ty sam powinieneś spróbować? Warto pamiętać, że najbardziej zdrowo jak również smacznie będzie odnaleźć je w produktach spożywczych, a dopiero w ostateczności sięgać po suplementy.