fbpx
19 Luty, 2020
Warszawa
4 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Dla klienta gabinetu: kawa czy herbata?

Niemal zawsze początek nowego roku kalendarzowego wita nas niezliczonymi podwyżkami. Tak będzie pewnie niestety i w tym roku. Niedawno pojawiła się informacja o prognozowanych podwyżkach cen kawy i herbaty. Myślę, że to dobry pretekst do zastanowienia się nad kwestią częstowania wymienionymi napojami naszych klientów.

Obecnie, kiedy w każdej niemal dziedzinie funkcjonowania naszego gabinetu jesteśmy zmuszeni do walki z konkurencją, nawet tak prozaiczna czynność jak zrobienie klientowi czegoś do picia nabiera kolosalnego znaczenia.

Klient jest naszym gościem, i chyba nikt już nie ma wątpliwości, ze powinniśmy go traktować z taką samą uwagą i uprzejmością jak znajomych odwiedzających nas w domu. Zaproponowanie czegoś do picia spowoduje, że odwiedzające nas osoby poczują się docenione i dopieszczone.

Sprawa, która w pojęciu większości z nas znajduje się głównie w sferze kultury osobistej, jak zwykle musiała przejść przez ocenę nieczułych na wrażenia estetyczne urzędników. Przeglądając fora internetowe zauważyłam, że tak naprawdę mało kto orientuje się jak wyglądają regulacje prawne dotyczące częstowania klientów napojami. Pora to wyjaśnić.

Z informacji uzyskanych w Oddziale Higieny Komunalnej Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu wynika, że najlepszym wyjściem jest używanie w gabinecie kubków jednorazowych. Są one niezbyt atrakcyjnym wizualnie, ale chyba jedynym wyjściem przynajmniej dla posiadaczy małych obiektów.

Filiżanek możemy używać w naszych gabinetach tylko i wyłącznie, jeśli zaopatrzymy się w specjalną wyparzarkę do naczyń, co niestety najczęściej wiąże się z wydaniem od kilkuset do kilku tysięcy zł.

Jeśli chodzi o drobne przekąski, ciasteczka czy cukierki to powinny być one umieszczone w opakowaniach jednorazowych, aby zapewnić jak najlepsze zabezpieczenie przed zanieczyszczeniem.

W zbliżającym się sezonie wiosenno-letnim warto również pamiętać o zapewnieniu naszym gościom dostępu do wody mineralnej.

Myślę, że pomimo prognozowanych na ten rok 10-15% podwyżek cen kawy i herbaty, warto wprowadzić do naszego gabinetu zwyczaj częstowania klientów. Na pewno zaspokoimy w nich coś więcej niż tylko pragnienie.