Z OSTATNIEJ CHWILI!
25 Apr, 2019
Warsaw
14 ° C
Do góry

Dlaczego klienci wstydzą się chodzić do kosmetyczki?

Mogłoby się wydawać, że dbanie o własną urodę i zdrowie to takie czynności, które przychodzą ludziom bez większego trudu. Nie ma przecież nic przyjemniejszego niż relaksujący zabieg w doskonale wyposażonym salonie kosmetycznym wykonany przez profesjonalistkę, która zadba o nasze bezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że klienci rozważający możliwość skorzystania z pomocy kosmetyczki lub kosmetologa borykają się z wieloma obawami wynikającymi ze strachu, kompleksów, wstydu lub niewiedzy. Jak dotrzeć do takich osób, zachęcić do skorzystania z oferty i rozwiać wszelkie wątpliwości?

Klientów salonów kosmetycznych możemy podzielić na dwie grupy: zadbanych i planujących o siebie zadbać. O ile ta pierwsza grupa jest świadoma korzyści płynących z korzystania z oferty profesjonalnych gabinetów i regularnie funduje sobie różne zabiegi, traktując je jako przyjemności sposób na wspaniały relaks, o tyle ta druga część bardzo często rezygnuje z tego typu rozwiązań z powodu własnych kompleksów lub uprzedzeń.

Nie od dziś wiadomo, że zdecydowana większość ludzkich ograniczeń wiąże się ze sposobem myślenia. Coachowie zajmujący się  rozwojem personalnym kładą ogromny nacisk na postrzeganie samego siebie, który jest podstawą sukcesu. Kompleksy bardzo utrudniają życie zamykając wiele dróg. Takie osoby świadomie rezygnują z przyjemności w obawie o niewłaściwy odbiór przez osoby trzecie. Spora grupa potencjalnych klientów gabinetów kosmetycznych boryka się z problemami wpływającymi bezpośrednio na ich wygląd i samopoczucie. Mają świadomość, iż wizyta u specjalisty mogłaby je skutecznie rozwiązać, a mimo to wahają się skorzystać z pomocy w obawie przed krytyką.

Bezpośredni kontakt z klientem wymaga dużej wiedzy, nie tylko z zakresu kosmetologii, ale i znajomości podstaw psychologii, które bardzo często otwierają drogę do właściwej relacji potrzebnej do osiągnięcia zamierzonego celu. Kosmetyczka powinna obserwować i wyciągać wnioski: nieśmiały klient odwiedzający salon po raz pierwszy będzie czuł się pewniej jeśli poświęcimy mu odpowiednią ilość czasu, dokładnie wytłumaczymy co możemy zaproponować i jakich efektów można się spodziewać. Klient z dużymi kompleksami będzie czuł się najbardziej komfortowo wśród osób otwartych na jego pytania, rzeczowych i gotowych nieść pomoc. Poczucie bezpieczeństwa jest tutaj niezwykle ważne, a miła atmosfera zachęca do korzystania z oferty salonu. Jeżeli mamy taką możliwość zaproponujmy klientowi takie godziny zabiegów, w których nie spodziewamy się nadmiernego tłoku. Dzięki temu zadbamy o jego dobre samopoczucie i zadowolenie z wizyty w naszym salonie.

Wiele osób planujących wizytę u kosmetyczki nie wie jak powinno się zachować, o co pytać, a nawet w jaki sposób się ubrać, np. w przypadku zabiegów ca całe ciało. Wstydzą się również własnych niedoskonałości, przypadłości i zaniedbań wynikających z różnych przyczyn. Świadczą o tym setki pytań na różnych forach internetowych. Niektóre z nich, na pierwszy rzut oka, mogą wydawać się nieco naiwne, ale warto pamiętać, że wiele osób nie spotkało na swojej drodze profesjonalisty, który w przyjazny sposób potrafiłby wyjaśnić im wszystkie wątpliwości. Kontakt z kosmetyczką zajmującą się sferą wywołującą kompleksy to duży stres dla klienta i tylko właściwa postawa pracownika salonu może pomóc go pokonać. Przeprowadzając taką rozmowę bardzo szybko zauważymy, czy jego wiedza wykracza poza podstawowe fakty. Budując właściwe relacje nie zaszkodzi wspomnieć o rzeczach oczywistych. Postawa otwarta na potrzeby i pytania klienta pozwoli stworzyć atmosferę, w której dobrze się pracuje.