fbpx
18 Listopad, 2019
Warszawa
12 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Dlaczego reklamy kosmetyków wpędzają klientki w depresję?

Naukowcy odkryli, że oglądanie reklam kosmetyków okresowo obniża u kobiet akceptację własnego wyglądu.

Debra Trampe i Frans W. Siero z Uniwersytetu w Groningen oraz Diederik A. Stapel z Uniwersytetu w Tilburugu przeprowadzili badania, w których ocenili wpływ reklam kosmetyków na samoocenę oglądających je klientek.

Paniom, które brały udział w eksperymencie pokazywano te same produkty w reklamach i w sytuacjach nie noszących znamion zachwalania produktów. W badaniach wykorzystano perfumy, cienie do powiek, korektory i dezodoranty. Okazało się, że po obejrzeniu reklamy kobiety myślały o sobie znacznie częściej, niż w przypadku obserwowania tego samego produktu w nie marketingowym kontekście.

Co więcej, po obejrzeniu reklamy z produktem wspomagającym konsumentki oceniały siebie mniej pozytywnie niż po ujrzeniu kosmetyku w sytuacji nie kojarzonej z zachwalaniem – tłumaczą holenderscy naukowcy.

Badacze uważają, że takie wyniki mogą świadczyć o porównywaniu przez kobiety swojego wyglądu do idealnego wzorca obecnego w reklamie. Podobne zjawisko naukowcy zaobserwowali w przypadku pokazywania kobietom modelek w rozmiarze zero. Najciekawsze jest to, że konsumentki wydają się porównywać siebie do obrazów produktów w reklamach, nawet, jeśli w reklamie nie występuje żaden człowiek.

Źródło: Kopalnia Wiedzy