fbpx
20 Listopad, 2019
Warszawa
7 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Długi sen skraca życie!

Niedawno pisaliśmy o doniesieniach naukowych na temat optymalnej dla naszego zdrowia ilości snu. Dla wszystkich zadowolonych z usprawiedliwionego 7 godzinnego odpoczynku mamy niestety złe wieści. Najnowsze badania sugerują, że powinniśmy sypiać znacznie krócej.

Jak donosi Sleep Medicine, najbardziej optymalnym dla człowieka czasem snu jest 5 do 6,5 godzin. Z poprzednich badań, przeprowadzonych przez podobny zespół wynikało, że przesypianie więcej niż 7,5 i mniej niż 6,5 godzin na dobę, wiąże się ze zwiększonym ryzykiem przedwczesnej śmierci.

Naukowców, którzy zorganizowali poprzednie eksperymenty zaniepokoił fakt, że ich odkrycia opierały się wyłącznie na subiektywnej ocenie ilości snu przez samych badanych, dlatego postanowili kolejny już raz przyjrzeć się temu problemowi.

Profesor Daniel F. Kripke, wraz zespołem z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, przeanalizował dane ok. 450 swoich dawnych pacjentek, które podczas innych procedur diagnostycznych mierzyły długość snu za pomocą małego urządzenia – aktygrafu.

Brano pod uwagę ewentualne wystąpienie nadciśnienia, cukrzycy, przebyty zawał serca, nowotwory złośliwe oraz poważną depresję. Okazało się, że najlepszy stan zdrowia zaobserwowano w grupie pacjentek przesypiających od 5 do 6,5 godziny na dobę. Z kolei najgorsze wyniki zanotowano w grupie śpiącej poniżej 5 godzin w ciągu doby.

Opisane badania pozwoliły nam nie tylko zapoznać się z wiedzą o optymalnej dla nas ilości snu, ale także zauważyć, jak bardzo jesteśmy nieobiektywni w ocenie samych siebie i czasu, jaki poświęcamy różnym czynnościom. Być może warto o tym pamiętać chociażby podczas ustalania grafików oraz planów na kolejne dni.

Źródło: Rynek Zdrowia