fbpx
17 Czerwiec, 2019
Warszawa
19 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

971661_tulip.jpg

Dzisiaj 8 marca – nie zapomnij o klientkach

{jathumbnail off}Dzień kobiet to kolejna z wielu okazji na poprawę relacji z klientami i pokazanie im, że naprawdę są dla nas ważni. Drobny podarunek lub gratisowy zabieg potrafi zdziałać marketingowe cuda…

W natłoku obowiązków często zapominamy o małych przyjemnościach i prezentach, jakie funduje nam kalendarz. Dzisiaj 8 marca – przyjemność dla wszystkich kobiet, które zostaną obdarowane drobnymi upominkami i prezent dla właścicieli gabinetów polujących na ciekawe okazje do promocji swojej działalności.

971661_tulip.jpgO tym, jak wielką przyjemność sprawiają nam drobne podarunki, zazwyczaj przypominamy sobie dopiero, kiedy sami zostaniemy obdarowani. Każdy prezent ofiarowany naszym klientom niesie za sobą wiele korzyści. Z jednej strony budujemy pozytywne skojarzenia związane z naszym gabinetem, a z drugiej wywołujemy w odwiedzających nas osobach uczucie wdzięczności, które często skutkuje dodatkową wizytą w naszym salonie.

Co na dzień kobiet?

Możliwości promocji związane ze świętowaniem Dnia Kobiet ogranicza chyba tylko nasza wyobraźnia. Im bardziej kreatywna forma promocji – tym większa szansa, że zostaniemy zapamiętani. Jednym z najskuteczniejszych wabików są oczywiście prezenty.

Prezenty

Jeśli chcemy wzbudzić u klienta pozytywne emocje, najlepiej zaskoczyć go drobnym podarunkiem. Biorąc pod uwagę specyfikę naszej działalności, dobrym pomysłem jest obdarowanie odwiedzających nas pań drobnymi kosmetykami lub próbkami. Doskonale sprawdzą się również gadżety, które czasami zostawiają u nas przedstawiciele większych firm kosmetycznych. Pamiętajmy jednak, że przykurzona jednorazowa porcja kremu w obecnych czasach raczej już na nikim nie robi wrażenia. Jeśli nie chcemy inwestować wielu środków w prezenty, to chociaż postarajmy się o ładne okazjonalne opakowanie lub delikatną wstążeczkę.

Warto również przemyśleć kwestię zaopatrzenia gabinetu we własne gadżety reklamowe, które doskonale sprawdzą się nie tylko 8 marca, ale także podczas innych świąt takich jak np. urodziny salonu.

1172980_chocolate_cake.jpgMoże się zdarzyć, że przegląd gabinetowych szafek i szuflad nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, bo już dawno pozbyliśmy się wszystkich możliwych gratisów. Co wtedy zrobić? W takiej sytuacji możemy zdecydować się na wizytę w kwiaciarni lub cukierni. Uroczy tulipan lub słodka niespodzianka na pewno pozytywnie wpłyną na samopoczucie naszych klientek.

A może zabieg?

Nie zapominajmy, że doskonałym prezentem może być także bezpłatnie wykonany zabieg. Przeanalizujmy więc swój terminarz i zobaczmy:

  • jak dużo czasu mamy pomiędzy kolejnymi klientami i
  • jak dużym personelem dysponujemy

Zastanówmy się również, który zabieg:

  • będzie szybki do wykonania,
  • nie będzie wymagał dużych nakładów finansowych i
  • sprawi klientkom wiele przyjemności

W przypadku aranżowania promocji na ostatnią chwilę należy bardzo dokładnie przeanalizować czas, jaki mamy do zagospodarowania. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której dopieszczając jedną klientkę, zmusimy drugą do spędzenia dziesięciu minut w poczekalni.

Dobrym rozwiązaniem dla właścicieli obleganych gabinetów jest naprzemienne stosowanie prezentów i gratisowych zabiegów. Jeśli nie jesteśmy w stanie zrobić żadnej z tych rzeczy – możemy pomyśleć o podarowaniu rabatu z możliwością wykorzystania w innym terminie.

Jak to wygląda w praktyce?

Wiele pomysłów, ale jak połączyć je wszystkie w spójną marketingowo całość? Zobaczmy jakie rozwiązania stosują specjaliści z większych firm i czy klientkom podobają się świąteczne atrakcje?

1009749_happy_asian_flower_girl.jpgDla Pan, w tym wyjątkowym dniu, przygotowaliśmy specjalną promocję, a dla Panów dyskretną podpowiedź upominkową. Przy zakupie dowolnego zabiegu pielęgnacji twarzy bądź ciała Farmona proponujemy wybrane zabiegi gratis. Dodatkowo, każda Pani, która w dniu 8 marca będzie miała zabieg w naszym SPA, otrzyma kosmetyczny upominek Farmony, a w hotelowej Restauracji Magnifica będzie czekał wiosenny strudel. W ten właśnie sposób pragniemy zaakcentować wyjątkowość tego dnia, wyróżniając i doceniając nasze klientki, które na takie formy promocji reagują z entuzjazmem i uśmiechem na twarzy – mówi Magdalena Sowa z Farmona Wellness & SPA

Posiadając nawet niewielkie środki na promocję, dobre chęci i spore dziury w terminarzu, nie można zmarnować żadnej okazji sprzyjającej promowaniu gabinetu. Nawet, jeśli nie jesteśmy przekonani co do sensowności niektórych świąt, to naprawdę ciężko nam będzie znaleźć osobę której nie ucieszy drobny podarunek.