fbpx
20 Maj, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

gabinet kosmetyczny

Gabinet XXI wieku cz. 2

W pierwszej części artykułu koncentrowaliśmy swoją uwagę na wnętrzu gabinetu, które powinno być tak zaprojektowane, aby spełniało określone normy i wymagania, a także przykłuwało uwagę zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Jednak odpowiednie urządzenie gabinetu stanowi nasz klucz do sukcesu, warto więc skoncentrować się na najdrobniejszych szczegółach.W drugiej części artykułu zajmiemy się urządzeniem profesjonalnego gabinetu oraz metodami, które pozwolą nam na jego utrzymanie.

Urządzenie gabinetu?..

Gabinet XXI wieku powinien korzystać z osiągnięć współczesnej kosmetologii. Sprzęt kosmetyczny powinien być tak dobrany, aby spełniał normy jakości oraz wyglądał efektownie. Taka inwestycja podniesie rangę naszego gabinetu, co zapewni nam większe szanse na zdobycie klientów. Nierzadko zaawansowane technologicznie kombajny, będące połączeniem wielu funkcji, są najbardziej popularnymi urządzeniami współczesnego gabinetu.

Przed wyborem aparatury należy dokładnie przeanalizować rynek dostępnych produktów. Obecnie firmy zaopatrujące salony w sprzęt kosmetyczny konkurują ze sobą o pozyskanie klienta, często oferując darmowe szkolania.

Mając na uwadze ugruntowanie pozycji naszego gabinetu, postarajmy się tak dobrać funkcje urządzenia, aby nasza oferta była bogata w szereg innowacyjnych zabiegów.

W nowoczesnym gabinecie klient nie tylko korzysta z metod pielęgnacyjnych i leczniczych lecz oczekuje relaksu i odpoczynku. Niewątpliwie korzystny jest zakup wielofunkcyjnej kapsuły łączącej aromaterapię, hydromasaże, światłolecznictwo bądź saunę na podczerwień.

Przed zaopatrzeniem naszego gabinetu w preparaty kosmetyczne należy dokładnie przeanalizować rynek kosmetyków profesjonalnych. Powinniśmy zwrócić się do firm kosmetycznych o nadesłanie oferty (właściwości kosmetyków, możliwości zastosowania, darmowe próbki, cennik). Taki zbiór informacji ułatwi nam wybór firm kosmetyków, w odpowiednim przedziale cenowym, których jakość będzie w pełni satysfakcjonująca. Inną korzyścią z posiadania katalogów producentów jest możliwość zaplanowania naszej oferty.

Zdobycie zaufania

Obecnie klienci poszukują takich gabinetów, w których usługi będą świadczone przez profesjonalistów. Aby dowieść o naszym fachowym przygotowaniu do zawodu należy dokonać kilku czynności. Jedną z nich jest informacja o tym kim jesteśmy, gdzie zdobyliśmy wykształcenie, jakie ukończyliśmy kursy. Najlepszym miejscem do zamieszczenia takich informacji jest poczekalnia. Dyplomy oraz świadectwa umieszczone w ozdobnych ramkach przyciągną uwagę, a ich czytanie zapełni czas oczekiwania na zabieg.

Należy zwrócić również uwagę, że pierwsze minuty naszej rozmowy z pacjentem decydują o tym jak zostaniemy postrzegani. Najistotniejszą rzeczą w tej kwestii jest sposób prowadzenia wywiadu. Zarówno kosmetolog bądź kosmetyczka musi wykazać się dużą intuicją podczas rozmowy z pacjentem. Większość ludzi nie potrafi opowiadać o szczegółach dotyczących ich życia prywatnego jak np. rodzaj wykonywanej pracy, przebyte choroby, palenie papierosów. Są to jednak niezbędne dane w poszukiwaniu indywidualnych rozwiązań dla pacjenta. Alternatywą może okazać się arkusz z pytaniami wręczany przy pierwszej wizycie.

Mocne wejście

Na miesiąc przed otwarciem gabinetu należy rozpocząć mini kampanię reklamową. Idealnym rozwiązaniem jest umieszczenie ogłoszeń w lokalnej prasie, radiu, roznoszenie ulotek, naklejanie plakatów oraz efektowne oświetlenie z zewnątrz. Jeżeli nasz gabinet jest usytuowany w mieście warto zwrócić uwagę na przyciągający uwagę szyld (najlepiej z logo naszej firmy). Warto również pomyśleć o promocjach.

Promocje powinny być planowane z rozmachem. Można zastosować najrozmaitsze techniki promocyjne:

  • ?zabieg dla drugiej osoby gratis? (w tej samej cenie bądź do wyznaczonej kwoty)
  • ?zniżka 50% na zabiegi?.? (tutaj możemy wpisać określony zabieg)
  • skreślona cena – wstawienie skreślonej pełnej kwoty zabiegu, oraz ceny obowiązującej podczas trwania promocji (jest to jeden z najbardziej kuszących elementów marketingu, często dokonujemy niepotrzebnego zakupu tylko dlatego, że jest on tańszy podczas trwania promocji) W naszej świadomości kreowane jest postrzeganie takiego działania jako opłacalne, gdyż nie ?straciliśmy? pieniędzy wydanych na zabieg, lecz ?zarobiliśmy? różnicę w cenie.
  • ?zabieg gratis? – można zastosować do serii zabiegów, przykładowo cztery zabiegi odpłatnie, a ostatni gratis (mamy większą pewność, że pacjent/klient skorzysta z całego pakietu zabiegów)
  • ?karta stałego klienta? ? dla jej posiadaczy zniżka 10% (możemy ją wręczać każdej osobie odwiedzającej nasz gabinet, takie działanie zwiększa nasze szanse na pozyskanie stałych klientów/pacjentów)
  • ?zniżka za punkty? ? klient korzystając z zabiegu zdobywa punkty na swoją kartę, które może w każdej chwili zamienić na inne zabiegi (określone liczbą punktów).
  • ?tańszy zabieg okolicznościowy ? urodziny, imieniny, dzień kobiet, przygotowanie do ślubu??

 

Obsługa pacjenta/klienta

W gabinecie XXI wieku pracownik (kosmetolog lub kosmetyczka) nie może jednocześnie obsługiwać dwóch klientów. Nierzadko zdarza się, że w jednym pomieszczeniu znajdują się dwa fotele kosmetyczne, a pracownik pośpiesznie wykonuje zabiegi. Gdzie miejsce na intymność pacjenta?

W trakcie przeprowadzanych zabiegów klient kieruje zapytania, doradza się, a obecność drugiej osoby może tylko wprawić w zakłopotanie i niemożność zrelaksowania się.

gabinet kosmetyczny

Na zdjęciu widoczne podstawowe błędy: 1. Pacjent czuje się skrepowany dużą ilością osób 2. Personel powinien być ubrany w taką samą odzież 3. Ręcznik pownien posiadać jasne odcienie (np. biały, beżowy, ecru)

Pierwsze wrażenie

Jednym z najistotniejszych elementów naszej kampanii jest dobre ?pierwsze wrażenie?. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę jak bardzo ważny jest ten ?pierwszy raz? w gabinecie. Nasi pierwsi klienci zwracają uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Świeże kwiaty, luksusowe słodycze na stoliku w poczekalni mogą stać się naszą kartą przetargową.

Zapach panującyw gabinecie powinien być tak dobrany, aby nie przeszkadzał. Zatem nie mogą to być słodkie, ciężkie, perfumowane odświeżacze pomieszczeń, lecz subtelne, kwiatowe zapachy, neutralne dla obojga płci.

Do pełnego komfortu osoby korzystającej z naszych usług brakuje tylko napoju (kawy, herbaty, soku, wody).

Zapomnijmy o jednorazowych kubkach, zainwestujmy w porcelanę, odpowiednie szklanki do soków i wody.

W poczekalni powinniśmy umieścić prasę, katalogi oferowanych przez nas zabiegów, próbki kosmetyków.

Temperatura

Temperatura pomieszczeń również odgrywa znaczącą rolę. Istnieje pewna zależność pomiędzy zimą, a latem. W okresie zimowym nierzadko denerwujemy się wchodząc ubrani ?po uszy? do dusznego pomieszczenia, w lecie natomiast dostajemy dreszczy na ciele korzystając z mocno klimatyzowanych pomieszczeń. Musimy sprostać wymaganiom klienta i ustawić temperaturę, która będzie neutralna dla organizmu.

Sklep z kosmetykami

Jest kolejnym źródłem dochodu. Należy pamiętać, że osoba sprzedająca kosmetyki powinna posiadać rzetelną wiedzę. Korzystne jest także oferowanie klientom próbek.

Pamiętajmy, że gabinet XXI wieku to miejsce, w którym panuje czystość i porządek, zabiegi wykonują profesjonaliści, a klient czuje się bezpiecznie i komfortowo.