fbpx
24 Lipiec, 2019
Warszawa
19 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

10375.png

Gdzie się reklamować?

7,3 miliarda złotych wyniesie wartość całego rynku reklamy w Polsce w 2010 roku – wynika z prognoz domu mediowego Zenith Optimedia. To zaledwie pół procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2009.

Dominująca na rynku reklamy telewizja zanotuje w 2010 roku wzrost o niecały procent i zamknie go wpływami o wartości 3,8 mld złotych.

Tylko internet zanotuje wyraźny wzrost wydatków na reklamę – z 846 milionów złotych w 2009 roku do 997 milionów w roku 2010 (wzrost o blisko 18%). Poza kinem (wzrost z 95 do 98 milionów złotych), pozostałe media zanotują spadek wydatków na reklamę, wśród nich największy dotknie magazyny (o 8,7%).

10375.png

Warto pamiętać, że powyższe dane opierają się na szacunkach ekspertów. Jeśli chodzi o internet, to z zaprezentowanych w listopadzie 2009 roku na Forum IAB wyników badania AdEx(wspólne przedsięwzięcie IAB Polska i PricewaterhouseCoopers) wynikało, że już w pierwszym półroczu 2009 roku nakłady na reklamę graficzną, wideo, ogłoszenia i wyszukiwanie wyniosły łącznie 658 milionów złotych (wg Zenith Optimedia cały 2009 rok to ?zaledwie? 846 mln).

Źródło: Internet Status: oprac. własne na podstawie danych Zenith Optimedia (www.internetstats.pl)