fbpx
19 Sierpień, 2019
Warszawa
23 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Higiena w gabinecie pod znakiem zapytania?

Nawet epidemia grypy A/H1N1 nie zmotywowała Polaków do większej dbałości o higienę w miejscu pracy.

Z badań przeprowadzonych wśród użytkowników strony internetowej Ergotest.pl we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Pracowników Służby BHP i firmą FellowesPolska wynika, że o porządek w miejscu pracy nie martwi się prawie połowa badanych.
Aż 88 proc. ludzi zdaje sobie sprawę, że na brudnym sprzęcie komputerowym mogą rozwijać się bakterie i wirusy. Ponad trzy czwarte ankietowanych osób (78 proc.) dba o czystość sprzętu. Mniej za to boimy się zarazków na słuchawkach telefonów i na klawiaturach ? te najczęściej czyścić chce 7 proc. ankietowanych. Odpowiednich środków do utrzymania higieny w miejscu pracy używa zaledwie 16 % osób.

Niestety praca w gabinecie kosmetycznym wymaga od osób przeprowadzających zabiegi dbania o stałą higienę dłoni. Co to oznacza? Każdorazowo przed zabiegiem  należy dokładnie umyć ręcę. Czasem zdarzają się sytuacje, że osoby przeprowadzające zabieg „odrywają się” od klienta i szukają w szafce kosmetyku, niestety potem zapominają o ponownym opłukaniu dłoni.

W gabinetach, w którym nie ma recepcji, czasem pracownicy podczas zabiegu odbierają telefony, sprawdzają na komórkach czas, który upłynął od nałożenia maski, a następnie powracają do zabiegu.

Sanepid nie jest w stanie tak naprawdę kontrolować przestrzeganej higieny. Jako osoby, które odpowiedzialnie traktują pacjenta, powinniśmy pamiętać, że nawet przed zabiegiem henny powinniśmy dokładnie umyć dłonie. Takie rutynowe działania sprawią, że bez namysłu będziemy dbać o prawidłową higienę w naszym miejscu pracy.

A co jeżeli odwiedzi nas przeziębiony klient? Dla bezpieczeństwa pozostałych osób warto jemu w delikatny sposób zasugerować powrót do domu (oczywiście dla jego dobra). Należy pamiętać o tym nie tylko ze względu na kwestie zdrowotne, ale również finansowe. Bo któż będzie odwiedzał nasz gabinet jeżeli wszyscy stali klienci się rozchorują?

źródło:Rynek Zdrowia