fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

wykres_reklama_gabinetu.jpg

Idealna metoda promocji gabinetu? – sondaż

Jeśli chcemy otworzyć swój własny gabinet, a jesteśmy początkującymi przedsiębiorcami, ustalanie strategii marketingowej najlepiej powierzyć specjalistom. Dzięki nim nauczymy się eksponować mocne strony naszego gabinetu a co za tym idzie, coraz efektywniej zdobywać klientów.

Dla bardziej doświadczonych w działaniach marketingowych właścicieli gabinetów, pomocne mogą okazać się wyniki naszej najnowszej sondy, w której pytaliśmy Was jaki rodzaj reklamy najczęściej wybieracie do promowania swoich usług?

Z Waszych odpowiedzi wynika, że najchętniej stosowaną przez właścicieli gabinetów kosmetycznych i kosmetologicznych metodą promocji jest reklama internetowa. Tą metodę przyciągania klientów zastosowało aż 35,7% użytkowników Serwisu Kosmetologicznego.

Druga w kolejności i niemal tak samo popularna okazała się być reklama za pomocą ulotek rozprowadzanych w najbliższym otoczeniu gabinetu. Taką bezpośrednią metodę dotarcia do klienta wybrało aż 33,3% czytelników naszego portalu.

Marketingową skuteczność bezpośredniego kontaktu z klientami, potwierdza następny w kolejności wynik naszej sondy. Okazuje się, że aż 11,9% użytkowników Serwisu Kosmetologicznego, za najodpowiedniejszą metodę promowania swojego gabinetu uznaje współpracę z innymi firmami na zasadzie wymiany klientów.

wykres_reklama_gabinetu.jpg

Czwartą co do wielkości grupę uczestniczącą w naszych mini-badaniach stanowią osoby, które nie zdecydowały się na skorzystanie z żadnej z wymienionych przez nas metod reklamy. Jesteśmy ciekawi, czy ta duża, bo aż 9,5 – procentowa grupa nie prowadzi żadnych działań promujących swój gabinet? Może reklamuje swoją działalność stosując metody które nie zostały ujęte w naszej sondzie? Gorąco zachęcamy do komentowania artykułu i dzielenia się własnym doświadczeniami.

Jeśli chodzi o reklamę za pośrednictwem mediów, to dość dużym powodzeniem cieszy się promocja w lokalnej prasie. Taką metodę stosuje 7,1% naszych czytelników. Dużo mniejszą popularnością (za pewne w dużej mierze z powodu znacznych kosztów) może poszczycić się reklama gabinetu za pośrednictwem lokalnego radia czy telewizji. Z tych środków masowego przekazu korzysta tylko 2,4% kosmetycznych i kosmetologicznych przedsiębiorców.

Omawiane przez nas wyniki sondy na pewno nie pokazują idealnej dla wszystkich metody reklamy, ale mniej doświadczonym mogą wskazać najpopularniejsze i być może najbardziej efektywne metody promowania swoich usług.