Z OSTATNIEJ CHWILI!
26 Apr, 2019
Warsaw
28 ° C
Do góry

Idealna strona internetowa gabinetu kosmetycznego

Strona internetowa to w dzisiejszych czasach konieczność dla każdej firmy, także dla gabinetu kosmetycznego. Łatwy dostęp do Internetu sprawia, że nasza strona może trafić do nieograniczonej liczby osób, część z nich to nasi potencjalni klienci. Dlatego ważne jest żeby posiadała ona wszystkie niezbędne elementy. Idealna strona internetowa nie tylko informuje o gabinecie, ale i zachęca do skorzystania z naszych usług. Jest to istotna wizytówka gabinetu kosmetycznego, więc od samego początku należy wszystko dokładnie przemyśleć.

Oprócz treści zawierającej między innymi ofertę zabiegów, cennik oraz dane do kontaktu, ważna jest również oprawa graficzna strony. Nie ważne czy sami przygotowujemy stronę internetową naszego gabinetu, czy zlecamy to grafikowi, warto poświęcić jej więcej uwagi, aby dobrze spełniała swoją rolę.

Od czego zacząć?

Posiadanie własnej strony www związane jest z posiadaniem własnej nazwy strony www, czyli domeny. Ma ona istotny wpływ na skuteczną promocję w Internecie.

Generalna zasada brzmi: im mniej znaków w adresie strony, tym lepiej.

Łatwy do zapamiętania adres przyczyni się do wzrostu liczby odwiedzin naszej strony przez potencjalnych klientów. Dobrze jest, kiedy domena to po prostu nazwa gabinetu. Adres strony internetowej z końcówką .pl jest najbardziej popularny w Polsce.

Gdy wybierzemy już swoją domenę i upewnimy się, że nie jest już ona w użyciu, konieczne będzie jej zarejestrowanie oraz wykupienie miejsca na serwerze. Możemy to zrobić za pośrednictwem jednej z wielu firm hostingowych. Warto porównać ich oferty, aby nie przepłacić. Firmy te w ramach ceny zapewniają także stałą pomoc techniczną.

Zlecić czy wykonać samemu?

Założenie strony internetowej możemy powierzyć specjaliście lub samodzielnie podjąć się tego zadania. Obecnie do założenia prostej strony internetowej nie są potrzebne specjalne umiejętności programowania. Wiele firm zajmujących się hostingiem, oferuje również prosty kreator stron internetowych, jednak należy pamiętać, że strona nie będzie unikalna oraz w pełni dopracowana.

Jednym z kompromisowych rozwiązań jest skorzystanie z bezpłatnych systemów zarządzania treścią – w szczególności Joomla!, WordPress lub Drupal i zlecenie opracowania szablonu grafikowi. Koszt opracowania samej grafiki waha się od 300 do 1000 zł.

Samodzielnie możemy stworzyć w miarę efektowną stronę www. Wiadomo jednak, że będzie to wymagało od nas sporego nakładu czasu, zwłaszcza jeśli nie mamy doświadczenia na tym polu.

Jeżeli nie dysponujemy nadmiarem czasu albo nie czujemy się pewnie w obsłudze komputera, warto poszukać kogoś, kto zrobi to dla nas. Tym bardziej, że strona internetowa jest naszą wizytówką i często jedynym źródłem informacji dla klienta o gabinecie.

Zlecając przygotowanie strony firmie zewnętrznej musimy się liczyć z wydatkiem od 1000 do 2500 złotych. Warto jednak zainwestować, zwłaszcza przy większych i bardziej skomplikowanych projektach. Oczywiście przed zleceniem projektu konsultujemy się z grafikiem, przedstawiamy nasze pomysły i wizję. Od nas będzie zależał wygląd i kolorystyka strony, jej układ, ilość podstron i obecność dodatkowych elementów.

Cechy idealnej strony internetowej

Każda strona internetowa powinna spełniać kilka warunków, dzięki którym będzie ona chętnie odwiedzana, a jej odbiór przez internautów będzie pozytywny. W projekcie strony możemy postawić na oryginalność, co na pewno zwróci uwagę i zapadnie w pamięć. Lepszym rozwiązaniem jednak będzie zachowanie prostoty.

Strona powinna być atrakcyjna wizualnie, jednak oprawa graficzna nie może odwracać uwagi od treści. Idealna strona internetowa jest przede wszystkim przejrzysta i czytelna. Powinna być przyjazna dla internatów.

Jeżeli potencjalny klient surfując po Internecie, wejdzie na naszą stronę i napotka jakieś problemy w obsłudze, opuści ją nie zwracając nawet uwagi na nazwę gabinetu. Dlatego wszystkie elementy strony powinny znaleźć się w odpowiednich miejscach, aby możliwe było intuicyjne poruszanie się po niej. Na stronie www powinny znajdować się wyłącznie aktualne oraz przydatne informacje.

Strona gabinetu kosmetycznego

Dobrze wykonana strona gabinetu kosmetycznego musi zainteresować potencjalnych klientów, zachęcić ich do skorzystania z naszych usług. Każda strona gabinetu kosmetycznego powinna zawierać jego logo w celu lepszej identyfikacji wizualnej przez klienta.

Treść strony powinna obejmować zarówno ogólne informacje na temat gabinetu: zasady korzystania z zabiegów, historię działalności, otrzymane  wyróżnienia i nagrody oraz pełną ofertę zabiegów. Najlepiej jeśli będą one dokładnie opisane. Warto napisać, dla kogo przeznaczony jest dany zabieg, na czym polega, jakie przynosi efekty oraz jak należy się do niego przygotować.

Naszą stronę internetową warto wzbogacić o galerię zdjęć. Zdjęcia gabinetu pokażą, że  jest on w pełni wyposażony i profesjonalny. Na stronie internetowej warto poświęcić trochę miejsca na prezentację kosmetyków stosowanych do zabiegów. Pokazanie, że stosujemy dobre kosmetyki, renomowanych firm pomoże w budowaniu naszego profesjonalnego wizerunku.

Dodatkowe elementy

Poza podstawową treścią, strona internetowa może zawierać kilka dodatkowych elementów, wzbogacających jej funkcjonalność czy umożliwiających kontakt z klientami. Niektóre gabinety wprowadzają na swoje strony systemy rejestracji przez Internet. Dzięki temu klient od razu i bez problemu dowiaduje się, czy dany termin jest wolny.

Natomiast dzięki możliwości zapisywania się na newsletter, klienci mogą być szybko poinformowani o nowościach w ofercie czy aktualnych promocjach na zabiegi.

Istnieje również możliwość umieszczania na stronach internetowych różnych prezentacji multimedialnych. Może to być prezentacja zdjęć lub krótki filmik prezentujący na przykład jeden z zabiegów znajdujących się w ofercie gabinetu. Natomiast miła, relaksująca muzyka w tle pozwoli na bardziej pozytywny odbiór strony.