fbpx
Z OSTATNIEJ CHWILI!
22 Październik, 2019
Warszawa
20 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Idealny właściciel salonu kosmetycznego

Wydawać by się mogło, że założenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej to nie taki ciężki kawałek chleba, bo przecież zrobić to może praktycznie każdy. Dopiero w trakcie okazuje się, że choć zacząć jest łatwo, to poprowadzić firmę do sukcesu już o wiele trudniej. 

Aby skutecznie zarobić na własnym biznesie i nie doprowadzić gabinetu do ruiny, trzeba przede wszystkim do biznesu się nadawać. Czy istnieje coś takiego jak zestaw cech, którymi powinien dysponować idealny właściciel salonu kosmetycznego? Jeśli tak, to jak się on prezentuje? 

Właściwie wymogi wobec idealnego właściciela są podobne do tych, które spełniać powinien idealny pracownik. Nikt nie ma wątpliwości więc, że właściciel gabinetu będąc jednoosobową wizytówką swojego salonu powinien nie tylko mieć nienaganną prezencję, ale i dobrą duszę, która ukoi pragnienia każdego klienta. Zadbane ciało, włosy, cera, paznokcie są tak samo ważne, jak umiejętność słuchania, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, otwartość i pozytywne nastawienie. 

Dobrze by było, gdyby właściciel podobnie jak osoba pracująca w salonie, znał się na swoim fachu. Wiadomo, że sam nie musi pracować w gabinecie, ma od tego zatrudnionych i zaufanych ludzi. No ale właśnie, na ile można zaufać pracownikowi, jeśli zmuszeni jesteśmy wierzyć w każde jego słowo dotyczące prowadzenia naszego biznesu w praktyce, bo sami nie mamy o tym bladego pojęcia? Jak rozpoznać faktyczne potrzeby klientów? I jak udoskonalać metody pracy swoich podopiecznych? 

Poza idealną prezencją, umiejętnością nawiązywania i podtrzymywania kontaktów oraz konkretną wiedzą na temat branży, którą się zajmujemy, ważne są też umiejętności czysto menedżerskie. Nie zapominajmy, że właściciel salonu to nie tylko osoba, która ma się dobrze prezentować, ale przede wszystkim osoba, która ma zarządzać. Właściciel musi być silny, odporny na stres. Powinien być wyrozumiały wobec swoich pracowników, ale również nie dawać zapomnieć o tym, że decydujące słowo zawsze należy do niego. Powinien umiejętnie motywować swoich pracowników do pracy oraz negocjować, czasem wczuć się w pozycję mediatora w razie wybuchu niechcianych konfliktów między pracownikami. 

Ważna jest też kreatywność oraz czysta umiejętność prowadzenia biznesu. Znajomość prawa i zasad dotyczących funkcjonowania w branży kosmetycznej. Ważne jest wyczucie w kwestii marketingu oraz promocji. Znajomość rynku, na którym zamierzamy funkcjonować, znajomość konkurencji. Przede wszystkim przygotowanie do prowadzenia biznesu, nie tylko merytoryczne, ale również psychiczne. Nie można się przecież spodziewać, że w kilka miesięcy po rozpoczęciu działalności, gabinet zacznie przynosić ogromne profity. Na prestiż marki i jako taki ruch w biznesie trzeba zapracować sobie czasem latami.

Ważne, by przyszły szef był osobą z głową na karku i mocno stąpającą po ziemi. Ważne, by był przygotowany na różne ewentualności i umiejętnie, sprawnie wprowadzał nie cierpiące zwłoki zmiany. 

Istotne też, by budził respekt. By był lubiany przez całą załogę. By był człowiekiem z pasją, któremu najbardziej zależy na tym, by jego plan się powiódł, ale który potrafi zmobilizować i zapalić swoich pracowników do pracy. Sprawić, by im zależało na powodzeniu gabinetu, tak samo jak jemu. 

Zestaw cech, którymi powinien dysponować idealny właściciel salonu kosmetycznego jest dość bogaty. Pewnie jest ich jeszcze więcej niż wymieniono w tym artykule. Warto jednak pamiętać o tym, że najważniejsze jest przygotowanie do prowadzenia biznesu oraz chęć. Bez pasji do prowadzenia swojej działalności nigdy nie osiągnie się żadnego sukcesu.