fbpx
22 Sierpień, 2019
Warszawa
15 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Informatyzacja gabinetów kosmetycznych

 W dobie rosnącej konkurencji na rynku usług kosmetycznych przedsiębiorcy, chcący utrzymać się na szczycie, powinni być innowacyjni i kreatywni; wskazane są także stałe poszukiwania nowatorskich rozwiązań.

 

 Jednym z pomysłów jest unowocześnienie procesu rejestracji klientów/obsługi/sprzedaży, poprzez zinformatyzowanie gabinetu kosmetycznego/centrum odnowy/ośrodka spa.

 

Na branżowych targach, a co za tym idzie ? w sklepach komputerowych, pojawia się coraz więcej bazodanowych programów komputerowych, pozwalających na optymalne zarządzanie salonem, czasem pracy personelu i urządzeń, bazą klientów oraz magazynem.

 

PRZYKŁADY PROGRAMÓW POLSKICH:

– QBS Salon piękności 3000 Professional (licencja ok. 1200zl netto)

– Look Soft (licencja ok. 1500zl netto)

SalonManager(licencja ok. 600zl netto)

– N.S New Image – System Rezerwacji Usług i Wspomagania Recepcji (ndot.pl) ? bezterminowa licencja jedynie 100zl

 

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE WW. PROGRAMÓW:

 

OGÓLNE:

§        Łatwe w instalacji

§        Proste w obsłudze (intuicyjne panele i okna dialogowe)

§        Niewielkie wymagania systemowe

§        Możliwość wyboru strategii prowizyjnej  

§        Możliwość udzielania rabatów od towarów i usług

 

W ZAKRESIE TERMINARZA:

§        Umawianie wizyt

§        Lista zadań do wykonania

§        Przypomnienia o wizytach

§        Wiele widoków (dzienny, tygodniowy, miesięczny, od 1 do 5 pracowników na ekranie)

§        Wiele kolorów

 

W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA KLIENTAMI:

§        Dane klientów (automatyczne prowadzenie kart klientów)

§        Szybkie wyszukiwanie po nazwisku, telefonie, NIP?ie, kodzie

§        Rejestracja wizyt typu ?last minute?

§        Statystyki klientów

§        Podgląd wizyt klienta

§        Obsługa kart lojalnościowych

§        Sygnalizacja urodzin klienta

§        Możliwość ustawienia rabatów na usługi oraz towary

§        Seryjne wysyłanie e-maili do klientów (mailing)

 

W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA PRACOWNIKAMI:

§        Dane pracowników

§        Ustalenie prowizji dla usług oraz towarów

§        Przypisanie magazynu do pracownika  

§        Każdy pracownik ma osobny terminarz

§        Naliczanie wypracowanej prowizji  

 

W ZAKRESIE CENNIKA USLUG:

§        Dane usługi (opis)

§        Możliwość przypisania materiału używanego do wykonania usługi (przelicznik kosztów zużycia materialu)

§        Katalog usług

§        Możliwość ustawienia prowizji procentowej oraz/lub wartościowej

 

W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA MAGAZYNEM:

§        Dane dostawców

§        Dane towarów

§        Wiele magazynów

§        Dokumenty magazynowe (PZ, WZ, MM)

§        Raport stanów magazynowych

§        Możliwość aktualizacji ceny

§        Obsługa kodów kreskowych towarów (Look)

 

REJESTRACJA WIZYT:

§        Rejestracja sprzedanych usług oraz towarów

§        Możliwość wystawienia faktury

§        Pomniejszanie stanów magazynowych

§        Możliwa obsługa rabatów klienta

§        Możliwość wstecznego rejestrowania wizyt (np. uzupełnianie danych z poprzedniego dnia)

 

RAPORTY ? ZESTAWIENIA:

§        Wielowymiarowe raporty umożliwiające pełną analizę sprzedaży usług i towarów

§        Raporty z wizyt

§        Raport stanów magazynowych

§        Rankingi sprzedaży usług i towarów

 

Kody kreskowe (program Look)

§        Obsługa czytnika kodów zgodnego z PS/2 (klawiatura)

§        Kody kreskowe w danych klienta (karta lojalnościowa), w usługach i towarach

§        Możliwość kopiowania kodu kreskowego do innego programu np. MS Word  

§        Możliwość zapisania kodu kreskowego w formacie ?bmp? na dysku

 

STAN KASY:

 

  • Aktualny stan kasy
  • Raporty kasowe
  • Dokumenty kasowe

 

      Biorąc pod uwagę tempo postępu technicznego i coraz bardziej postępującą komputeryzację wszystkich dziedzin życia nie można pozwolic, aby kosmetolologia pozostała w tyle za innymi dziedzinami. Dodatkowo nalezy uwzgledniać szybki postep, związany z pojawianiem się w ośrodkach szeroko pojętej kosmetologii coraz to bardziej specjalistycznego sprzętu, koniecznego dla zapewnienia wysokiej jakości usług.

      Ponadto, w świetle trendów globalnych, należy liczyć się z coraz większymi wymaganiami wobec kosmetologów ze strony pacjentów/klientów, jak też urzędów i różnych instytucji oraz firm współpracujących. Należy również uwzględnić wzrost konkurencji pomiędzy poszczególnymi placówkami, a jedną z form konkurencjijest jak najlepsze wyposażenie techniczne gabinetów.

      Mając na uwadze powyższe wskazania, często zadajemy sobie pytanie do czego może przydać się nam komputer w gabinecie kosmetologicznym? Odpowiadając na to pytanie możemy wymienic tylko niektóre, ważniejsze zastosowania:

  • prowadzenie ewidencji wizyt pacjentów i przebiegu leczenia
  • współpraca z kamerą/urządzeniem badającym stan skóry
  • obsługa rachunków bankowych
  • komunikacja i raporty do ZUS i in.
  • korzystanie ze sklepów/hurtowni internetowych
  • przeglądanie stron WWW i portali internetowych
  • korzystanie z poczty elektronicznej, oraz komunikatorów
  • korzystanie z innych programów ogólnego zastosowania tj. edytory tekstów, arkusze kalkulacyjne, programy do prezentacji.