fbpx
23 Luty, 2020
Warszawa
5 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

1268369_easter_basket_2.jpg

Jak przygotować gabinet na nadejście wiosny?

Wiosna w tym roku okazała się być wyjątkowo punktualna i nadeszła dokładnie wtedy, kiedy wymaga tego od niej kalendarz. Warto wziąć sobie do serca tą punktualność natury i równie sumiennie przygotować swoje miejsce pracy na nowe zabiegi i nowych klientów.

Nadchodzi powoli czas, kiedy schowamy głęboko do szafek produkty potrzebne do zabiegów rozgrzewających, głęboko złuszczających. To ostatni dzwonek, żeby zastanowić się czym powinniśmy je zastąpić?

Nowe produkty

Obecność słońca za oknem po tak długim okresie abstynencji bardzo pozytywnie nastraja naszych klientów. Może to dobry moment, żeby wprowadzić do swojej oferty nowe produkty. Jeśli znajdziemy kosmetyki w ładnych opakowaniach, o przyjemnym wiosennym zapachu, może uda się do nich przekonać stałe bywalczynie naszego gabinetu i nieco wzbogacić ofertę.

Nowe zabiegi

Wzrost temperatury, z jakim mamy i będziemy mieć do czynienia w najbliższym czasie skłania nas wszystkich do odsłaniania ciała. Niestety wiele osób odkrywa rzeczy, które przez całą zimę skrzętnie ukrywały się pod grubymi swetrami.

Wiosna to okres żniw dla wszystkich gabinetów wykonujących zabiegi wyszczuplające, antycelulitowe, ujędrniające itp. Chyba nie ma na świecie kobiety w 100% zadowolonej ze swojego wyglądu. Zima jest okresem, kiedy zwracamy mniejszą uwagę na to jak wygląda nasze ciało i jak postrzegają je inni. Kiedy robi się trochę ciepłej, zakładamy lżejsze ubrania i stajemy przed lustrem, nagle zauważamy, że przez te kilka miesięcy nasze ciało się zmieniło, nie koniecznie w wymarzonym przez nas kierunku.

Wiele osób w takim momencie zaczyna szukać pomocy: wśród znajomych, w kolorowych czasopismach, u dietetyków, ale też u kosmetologów i kosmetyczek.

Musimy być gotowi na wzrost zainteresowania tym rodzajem usług, a także zainwestować w reklamę, która pokaże naszym klientom gdzie mogą szukać pomocy i poradzić sobie z nowo odkrytym problemem.

Dobrym pomysłem jest stworzenie specjalnej oferty dla klientek chcących poprawić swoją sylwetkę i umieszczenie jej na ulotkach, które później rozprowadzimy w okolicy naszego gabinetu oraz wśród stałych klientek. Oferta taka powinna zawierać zarówno zabiegi przeprowadzane za pomocą sprzętu, ale też masaże i zwykłe zabiegi na ciało.

1268369_easter_basket_2.jpgJeśli dysponujemy wystarczającą ilością sprzętu, kadry i kosmetyków, warto ułożyć kompleksowy program obejmujący różne rodzaje zabiegów. Z jasno postawionym celem i terminem zakończenia naszym klientkom łatwiej będzie o mobilizację, poza tym dzięki gwarancji stałej frekwencji możemy wprowadzić atrakcyjniejszą ofertę cenową.

Nie należy jednak zapominać o tym, że jesteśmy rozliczani ze swojej pracy. Ne możemy obiecywać przychodzącym do nas osobom, że w kilka tygodni czy miesięcy dokonamy rewolucyjnych zmian w ich wyglądzie ? bo jest to po prostu niemożliwe.

Klienci muszą być świadomi, że atrakcyjna sylwetka to efekt ciężkiej i długiej pracy na wielu płaszczyznach. Ciekawym pomysłem, na ułatwienie naszym gościom takich wielowymiarowych starań jest nawiązanie współpracy z dietetykiem. Możemy urządzić np. raz w tygodniu dzień konsultacji z dietetykiem da wszystkich osób odwiedzających nasz gabinet. Na pewno wszystkie strony zyskają dzięki takiej współpracy

Stopy

Wiosna to nie tylko waga z nadmiarem kilogramów, które przybyły w czasie zimy niemal ?znikąd?. To także okazja na ponowne podzielenie się ze światem jedną z najbardziej atrakcyjnych części ciała ? nogami.

Noszenie zakrytych butów często sprzyja zaniedbywaniu stóp. Wiele osób odkłada pedicure w nieskończoność tłumacząc sobie, że przecież i tak nic nie widać, więc można jeszcze tydzień zaczekać. W ten sposób z tygodnia na tydzień łudzimy się właśnie na wiosnę, że stopami, których nie jest już w stanie okiełznać zwykły pumeks.

Dobre wykonanie klientce pierwszego po zimie pedicure, najprawdopodobniej spowoduje bardzo częste jej wizyty w naszym gabinecie. Po tak długim okresie zaniedbania efekt jest zazwyczaj spektakularny i robi wrażenie na wszystkich ? warto to wykorzystać.

Planując uczynienie z zabiegu pedicure jednego z naszych wiosennych znaków rozpoznawczych wymaga nakładów. Powinniśmy zaopatrzyć się w ciekawe ozdoby, kupić nowe, trwałe lakiery. Nie zaszkodzi również zadbać o odrobinę inspiracji, aby bardziej wymagające klientki czuły się u nas wyjątkowe.

Wiosenne promocje

1213814_green_seed_pod.jpgZmiany w otaczającym nas świecie, wyostrzają nasze zmysły i czynią nas bardziej podatnymi na nowe doświadczenia. To idealna okazja na zapisanie się w pamięci nowych klientów. Jeśli planujemy w najbliższym czasie wydatki na reklamę to właśnie nadejście wiosny jest do tego najwłaściwszym momentem.

Wcześniej pisałam już o ulotkach dotyczących kompleksowych zabiegów wyszczuplających i antycellulitowych. Jeśli nie mamy wystarczającego zaplecza do takiej oferty, możemy zareklamować po prostu wiosenne zabiegi w naszym gabinecie. Jeśli taką ulotkę, czy broszurę wzbogacimy wiosenną szatą graficzną na pewno kogoś zaintrygujemy.

Aby przejść od uczucia ciekawości i zainteresowania do decyzji o przyjściu do naszego gabinetu najlepiej dodać do nowej oferty propozycję rabatu. Najbardziej dla nas opłacalne i jednocześnie najbardziej kuszące dla klienta są promocje polegające na obniżaniu cen zabiegów w wypadku wykupienia całej serii. Możemy również zaoferować mniejszy zabieg gratis w wypadku częstych wizyt.

Wiosenne akcenty

Ostatnim naszym krokiem w pogoni za duchem wiosny powinno być jej przeniesienie zza okna do wnętrza gabinetu. Piękne wiosenne kwiaty, delikatne ozdoby, zapach rodem z kwiecistej łąki ? umilą nam pracę i klientom wypoczynek.

Idąc za namowami ekologów i ekonomistów ? wpuśćmy do gabinetu trochę światła, tylko najpierw pamiętajmy o wiosennych porządkach i gruntownym wymyciu okien. Nie powinniśmy również zapominać o słonecznym uśmiechu przy kontakcie z klientami, ale o to patrząc za okno chyba nie będzie trudno.

Wiosna to pora, kiedy wszystko budzi się do życia. Ludzie są otwarci, optymistycznie nastawieni do życia. To bardzo dobry moment na pozyskanie nowych klientów i docenienie osób, które pomimo zimowego odrętwienia nie rezygnowały z wizyt w naszym gabinecie.

Jeśli dołożymy wszelkich starań, aby wiosną dopieścić naszych klientów i czymś ich zaskoczyć, na pewno będą korzystać z naszej pomocy przez cały sezon.