fbpx
15 Listopad, 2019
Warszawa
9 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

254303_suitcase_-_travel_time_2.jpg

Jak uniknąć niepotrzebnych wydatków i straty czasu?

Kolejny sezon targowy zbliża się wielkimi krokami… Każdego początkującego właściciela gabinetu czeka w związku z tym wiele decyzji dotyczących jego ewentualnej obecności na rosnącej z roku na rok liczbie imprez branżowych. Jak wybrać targi czy konferencję, z której będziemy naprawdę zadowoleni? Jak uniknąć wyjazdów wiążących się wyłącznie z niepotrzebnymi wydatkami?

Gdzie warto pojechać?

254303_suitcase_-_travel_time_2.jpgWybierając imprezę, którą postanowimy zaszczycić swoją obecnością, warto odpowiedzieć sobie w duchu na pytanie: po co w ogóle chcemy tam pojechać? Jeśli zależy nam na zapoznaniu się z nowościami firm produkujących kosmetyki i sprzęt do gabinetu, musimy wybrać targi, które gwarantują nam dużą ilość stoisk wystawienniczych. Jeśli natomiast chcemy poszerzyć nieco swoje horyzonty i dowiedzieć się czegoś nowego – postawmy na kongres lub konferencję.

Jeśli wiemy gdzie, ale nie wiemy po co…

Kluczową kwestią przy dokonywaniu wyboru wydarzenia, w którym mamy zamiar uczestniczyć, jest dokładne przeanalizowanie programu.

Planując wyjazd na targi, zapoznajmy się z ofertą wszystkich firm, które będą brały udział w imprezie. Poznajmy (na razie w teorii) nowe produkty, ustalmy, co chcemy zobaczyć i o co warto zapytać. Nie możemy również zapomnieć o zrobieniu przed wyjazdem małej inwentaryzacji w gabinecie – jak wiadomo, na targach często można dokonać zakupów z bardzo atrakcyjnymi rabatami.

Kiedy przyjdzie nam ochota na służbową wycieczkę do innego miasta, sprawdźmy czy np. za miesiąc nie będziemy mieli okazji uczestniczyć w niemal identycznej imprezie w swoim mieście, no chyba że zależy nam wyłącznie na zdobyciu pretekstu dla krótkiego urlopu. Wiele firm zajmujących się dystrybucją kosmetyków i sprzętu, odwiedza niemal wszystkie wydarzenia w danym regionie – warto o tym pamiętać, szczególnie na początku przygody z branżowymi eventami.

Jeśli już wiemy, co chcemy na targach zobaczyć, warto zwrócić uwagę na pozostałe punkty programu. Ważne są zarówno pokazy związane z naszą pracą, jak i te nieco mniej utożsamiane z kosmetyką i kosmetologią. Pamiętajmy, że przejście wszystkich stoisk zajmie nam najwyżej kilka godzin. Jeśli wybieramy się w dalszą podróż, warto wybrać organizatora, który zapewni nam dodatkowe atrakcje.

1081068_business_card.jpgPodobne przygotowania powinniśmy przedsięwziąć przed wyjazdem na kongres czy konferencję. Obowiązkowa analiza programu (tematy, sylwetki wykładowców) + atrakcje dodatkowe. Pamiętajmy, że tego rodzaju wydarzenia są często dla nas jedyną możliwością spotkania i rozmowy z ludźmi, którzy od dawna są naszymi zawodowymi autorytetami.

Wymieniajmy wizytówki, nawiązujmy kontakty

Zarówno targi, jak i wszelkiego rodzaju kongresy czy konferencje są dla nas doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów z ludźmi z naszej branży. Pamiętajmy więc o zabraniu jak największej ilości wizytówek. Nie wstydźmy się zagadywać ludzi, podchodźmy do wszystkich stanowisk i zbierajmy kontakty. Nigdy nie wiadomo, czego nam kiedyś będzie w naszej pracy potrzeba, a lepiej w sytuacjach awaryjnych odezwać się do znanej osoby, niż anonimowego dystrybutora znalezionego w internecie.

Targi, targi i po targach…

Wycieczki trwające więcej niż jeden dzień, w większości wypadków wymagają od nas przemyślenia kwestii noclegu i zagospodarowania pozostałego czasu. Najlepiej znaleźć hotel blisko budynku, w którym odbywa się impreza i już kilka miesięcy wcześniej wynegocjować atrakcyjną cenę.

Pamiętajmy również o sprawdzeniu trasy, żeby po drodze nie wpakować się np. w objazd lub remont torów. Skoro już wybieramy się w tak daleką podróż, warto by było dotrzeć na czas. Jeśli jedziemy autem, zapytajmy organizatora o miejsca parkingowe.

Imprezy, na których mamy do czynienia z wszelkiej maści wystąpieniami, zazwyczaj zakańczane są małymi bankietami. To doskonała okazja na pogłębienie zawartych w ciągu dnia kontaktów towarzyskich i zdobycia cennej wiedzy o funkcjonowaniu rynku kosmetycznego. Nawet, jeśli jesteśmy zmęczeni i mamy dość tematów związanych z kosmetologią, mimo wszystko warto brać w nich udział.

W innym wypadku pozostały czas możemy przeznaczyć na zwiedzanie nowego miasta. Być może odnajdziemy jakąś ciekawą inspirację do odświeżenia swojego gabinetu..

Jeśli chcemy „się wystawić”?

1287589_girl_pushes_the_car_taken_on_credit.jpgTargi kosmetyczne nie są najlepszym miejscem na promowanie usług naszego gabinetu. Przychodzą na nie głównie udzie z branży, poszukujący nowych rozwiązań i produktów, które chcą wprowadzić do swoich miejsc pracy.

Nie oznacza to jednak, że w żaden sposób nie możemy wypromować swojej działalności na tego rodzaju imprezach.

Jeśli chcemy trafić do nowych klientów powinniśmy obserwować to, co dzieje się w naszym regionie. W wielu miejscowościach są bowiem organizowane różne spotkania, często pod hasłami typu „Dni zdrowia i urody”, które odwiedzają już najczęściej ludzie nie związani z branżą kosmetyczną.

Połączenie naszego gabinetu z modą i galanterią skórzaną, może nam się na pierwszy rzut oka wydać paradoksalne, ale na takich właśnie eventach trafimy do naszych potencjalnych klientek. Tzw. kobiece imprezy zapewnią nam dostęp do wielu pań z naszego rejonu.

Gdy kota nie ma, myszy harcują…

Kosmetyczne i kosmetologiczne imprezy branżowe, zazwyczaj odbywają się w weekendy. Chociaż niedziele, dla wielu z nas oznaczają dzień wolny od pracy, to wyjazd w sobotę wiąże się już zazwyczaj z pozostawieniem gabinetu w rękach pracowników.

Jeśli podejmiemy decyzję o wyjeździe, najlepiej od razu wykreślić dany dzień ze swojego kalendarza, żeby uniknąć ewentualnych pomyłek i nie umówić się z którąś klientką. Warto również przeanalizować, jakie zabiegi będą wykonywane pod naszą nieobecność i sprawdzić zapas kosmetyków, ręczników a także środków czystości.

Pamiętajmy, aby przy każdym wyjeździe kierować się rzetelną analizą wartości merytorycznej danej imprezy. Pozwoli nam to zaoszczędzić wiele zmarnowanego czasu i wyrzuconych w błoto pieniędzy.