fbpx
24 Maj, 2019
Warszawa
20 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Jak zaakcentować Święta w Gabinecie?

Jak zaakcentować Święta w Gabinecie?

{jathumbnail off}Jak zaakcentować Święta w Gabinecie?Każdy, kto kiedykolwiek myślał o założeniu własnej firmy, na pewno zastanawiał się nad tym czy poradzi sobie ze stworzeniem ciekawszej oferty niż konkurencja i przyciągnięciem do siebie klientów. Grudzień to okres przedświątecznych przygotowań. W sklepach, galeriach handlowych pojawiają się niezliczone ilości ozdób mających nam na każdym kroku przypominać o zbliżających się Świętach. Warto zadbać o to, aby również w naszym gabinecie dało się odczuć, że nadchodzi ten najbardziej chyba magiczny czas w roku.

Jak to zrobić?

Pierwszą i chyba podstawową sprawą jest wystrój gabinetu. Warto zainwestować w kilka świątecznych gadżetów, oczywiście nie zapominając o umiarze, który nie trudno stracić zwiedzając sklepy z ozdobami. Dobrym pomysłem jest mały stroik lub choinka, oczywiście sztuczna ? ze względów zarówno ekologicznych, jak i higienicznych. Igły na podłodze nie będą wyglądały estetycznie.

Większość z nas nie wyobraża sobie Świąt bez zapachu sosny lub świerku. Tutaj z pomocą przychodzą nam olejki eteryczne. Taki zapach powinien unosić się w pomieszczeniu, w którym znajduje się choinka lub stroik. Ponadto zabiegi aromaterapeutyczne, jak i zapach w gabinecie można tak skomponować, żeby przywodził na myśl pozytywne skojarzenia. W tym zakresie również nie jest wskazana przesada.
1105029_xmas.jpg
Jeżeli zainwestowaliśmy w stroik lub choinkę lepiej porzucić tradycję, która mówi, że na choince powinno być wszystko, we wszystkich kolorach i tym samym przyjąć bardziej nowoczesne podejście. Najlepiej sprawdzą się 2-kolorowe ozdoby, w kolorach wystroju naszego gabinetu. Zapewni to efekt miłego, ale dyskretnego świątecznego akcentu.

Jeżeli posiadamy stronę internetową ? możemy na niej zamieścić graficzne, drobne dekoracje. To samo dotyczy szyldów reklamowych i wszelkich innych stałych form promocji. Klient, który zauważy zmiany wizerunku naszego gabinetu ? zwróci uwagę na naszą ofertę.

Działając na zmysł wzroku i węchu klientów lepiej zaniechać odtwarzania kolęd, które z powodu ich nadużywania przez stacje radiowe, u większości ludzi wywołują negatywne skojarzenia.

Prezenty

1115059_gift_box.jpgOczywiście dla większości z nas Święta Bożego Narodzenia nie mogą odbyć się bez wręczania prezentów. Wszyscy lubimy dostawać różne rzeczy za darmo, a w okresie świątecznym wręcz tego oczekujemy. Jak sprawić swoim klientom przyjemność nie kończąc roku na minusie?

Najlepszym sposobem na sprawienie klientom przyjemności jest wykonanie im jakiegoś małego, darmowego zabiegu. Najlepszy będzie ten, który nie zajmie nam dużo czasu, a zapewni klientom błogi relaks. Takim zabiegiem może być np. masaż dłoni, który nie wymaga wiele nakładów finansowych, a sprawia wiele przyjemności. Może to być również henna, regulacja brwi, ewentualnie mikrodermabrazja:)

Nie możemy jednak zapomnieć o planowanym przez nas prezencie podczas rejestracji klienta. Dodatkowe minuty w skali całego dnia mogą nam zabrać nawet kilka godzin i wywołać negatywną reakcję u osób, które zamiast się zrelaksować będą czekały kilkadziesiąt minut na umówiony zabieg.

Przed Świętami warto również przejrzeć szafki i uruchomić znajdujące się w nich zapasy próbek. Często w natłoku pracy nie zwracamy na nie uwagi, a wiadomo, że to dobra okazja żeby je wykorzystać.

Kolejną metodą na przyciągnięcie do gabinetu nowych osób mogą być bony upominkowe. Doskonałym rozwiązaniem może być wcześniej rozpoczęta akcja informacyjna. Wiadomość o uruchomieniu bonów upominkowych musi mieć dotrzeć do wszystkich stałych klientek, które będą mogły obdarować swoich bliskich i tym samym przyciągnąć do naszego gabinetu nowe osoby. To dobra okazja do przekonania mężczyzn do wizyt w gabinecie.

Bony upominkowe możemy kierować zarówno do pojedynczych osób, jak też do przedsiębiorstw, które zazwyczaj w tym okresie nagradzają swoich pracowników różnymi upominkami. Jak to zrobić? Telefonicznie lub osobiście. Wysyłanie e-mali często nie przynosi zamierzonych rezultatów.

W gorącym przedświątecznym okresie warto zadbać o większą ilość zabiegów relaksacyjnych w ofercie. Zmęczone przygotowaniami do Świąt klientki na pewno docenią nasze wysiłki i będą chętnie wracać do naszego gabinetu.

Aby wszystkie omówione działania miały szanse zwiększyć nasze obroty i poprawić wizerunek gabinetu, to ostatni moment na ich uruchomienie. Nawet najlepiej zaplanowana oferta przedświąteczna nie przyniesie nam zysku, jeśli nie włożymy wysiłku w poinformowanie o niej naszych klientów. Można to zrobić za pomocą bezpośrednich rozmów, ulotek reklamowych, mailingu lub reklam w prasie czy radiu. Nie można też zapomnieć o życzeniach świątecznych, które można złożyć tą samą drogą.