fbpx
17 Czerwiec, 2019
Warszawa
22 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Jak zorganizować dzień otwarty salonu kosmetycznego?

Dzień otwarty gabinetu kosmetycznego to doskonała okazja do promocji biznesu i szansa na zdobycie nowych klientów. Zorganizowanie takiej imprezy pozwoli w atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę oraz mocne strony salonu.

Takie oryginalne akcje pozwolą nawiązać pozytywne relacje z klientkami, które w znajomych progach będą czuły się bardziej komfortowo.

Dzień otwarty to dobra opcja nie tylko dla nowych przedsiębiorstw, które dopiero wchodzą na rynek ze swoją ofertą. Sprawdzi się także w przypadku tych gabinetów, które chcą w szczególny sposób poinformować o nadchodzących zmianach lub nowościach w aktualnej ofercie zabiegów.

Organizacja i atrakcje

Aby zorganizować taki dzień należy określić termin, który umożliwi przybycie dużej liczbie zainteresowanych. Dobrym rozwiązaniem jest wybór wolnej soboty, kiedy, przynajmniej statystycznie, większość osób ma więcej wolnego czasu i zechce spędzić go w przyjemny sposób. Warto przygotować plan pozwalający na dopracowanie najważniejszych kwestii bez stresu przed zbliżającym się terminem.

O czym trzeba pamiętać? Warto wybrać atrakcje, którymi zechcemy zwabić klientów. Mogą to być rabaty na zabiegi kosmetyczne, promocje na kosmetyki, jeśli sprzedajemy je w salonie, specjalne oferty łączone, z dodatkowym rabatem lub darmowe konsultacje związane z właściwą pielęgnacją cery, włosów i paznokci. Jeżeli mamy taką możliwość możemy zaprosić również np. brafitterkę – ten modny trend polegający na właściwym dobieraniu biustonoszy może przyciągnąć rzeszę kobiet dbających o wygląd i podążających za modą.

Nie zapomnij o dobrej atmosferze! Przyjemny podkład muzyczny, darmowe napoje i przekąski pozwolą stworzyć swobodny klimat. Nie musisz zamawiać cateringu: latem wystarczą szaszłyki ze świeżych owoców, schłodzony arbuz pokrojony na cząstki, świeże soki owocowe, woda i ciasteczka.

Poinformuj o dniu otwartym

Sukces dnia otwartego to duża liczba zadowolonych odwiedzających. Pozytywne relacje, miła atmosfera budują przyjazny odbiór salonu i mogą realnie przełożyć się na ilość klientów korzystających z usług gabinetu. Aby o naszej akcji dowiedziała się jak największa liczba osób trzeba ją odpowiednio zareklamować. Na co postawić? Jeżeli masz stronę internetową lub fanpage salonu sprawa jest prosta: umieść ogłoszenie w internecie, przypominaj o zbliżającej się akcji, kuś atrakcjami. Chcąc dotrzeć do szerszej liczby odbiorców zleć przygotowanie ulotek i ich dystrybucję przynajmniej na tydzień przed planowanym wydarzeniem.

Gdzie rozdawać ulotki? To proste – tam, gdzie jest dużo kobiet: centrum miasta, okolice centrum handlowego, główne ulice. Rozpuść wici wśród znajomych: wiąż niedoceniany marketing szeptany może zdziałać prawdziwe cuda. Możesz zdecydować się także na reklamę w lokalnej prasie. Przyniesie lepszy skutek jeśli pojawi się wcześniej niż opcja z ulotkami.

Poinformuj klientki, że mogą pojawić się u Ciebie z dziećmi. Przygotuj dla najmłodszych słodki poczęstunek i baloniki z adresem salonu, które chętnie zabiorą do domu.

Dzień otwarty to nowoczesne i otwarte podejście do klienta i prowadzenia biznesu. Pozwala poznać potrzeby kobiet, umożliwia dopasowanie właściwej, najbardziej atrakcyjnej oferty, a przy okazji jest doskonałym sposobem na spędzenie czasu w babskim gronie. Warto uwzględnić go podczas planowania akcji marketingowych w swoim salonie.