fbpx
18 Czerwiec, 2019
Warszawa
26 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Jakie są TOP diety?

Wśród tysiąca diet, bardzo trudno znaleźć i dopasować tę najbardziej odpowiednią. Czy kluczem do sukcesu jest prawidłowe odżywianie? 

 

Obecnie panuje wiele teorii skutecznego odchudzania. Jedni stosują tzw. „MŻ”, inni dietę 1200 kalorii, a pozostali po prostu rezygnują ze słodyczy. Przyjrzyjmy się najczęściej wyszukiwanym dietom w internecie.

Dieta człowieka pierwotnego zajmuje pierwsze miejsce

Dieta paleolityczne, bo o niej mowa, bije rekordy popularności. Zwolennicy tego stylu odżywiania rezygnują ze wszystkiego, do czego nie miał dostępu człowiek pierwotny. Twórcy diety propagują chude mięso, mięso ryb i przede wszystkim to, co daje przyroda. Jaskiniowcy nie spożywali roślin strączkowych, zbóż, słodyczy i produktów mlecznych.

Drugie miejsce dla diety Atkinsa

Według Atkinsa przyczyną nadwagi są przede wszystkim węglowodany i stąd białka i tłuszcze powinny stanowić główne składniki diety.Czy nie przypomina Wam to słynnej diety polskiego dietetyka – Jana Kwaśniewskieg?

Dieta składa się z 3 dwutygodniowych etapów. W pierwszym z nich powinno się zmniejszyć węglowodany do 20g na dobę. Wówczas zakazane jest pieczywo, produkty zbożowe, warzywa zawierające skrobię oraz mleko i jogurty. W drugim etapie można zwiększyć liczbę węglowodanów do 50g dziennie. Do jadłospisu włączane są owoce z niskim indeksem glikemicznym (głównie jagody, maliny, truskawki) oraz warzywa. Trzeci etap to tłuszcze i białka, ale nigdy w bezpośrednim połączeniu z cukrami.

Trzecie miejsce zdobywa dieta bezglutenowa

To zaskakujące jak wielką popularność uzyskała dieta dla osób cierpiących na celiakię, czyli nietolerancję glutenu. W diecie podstawową zasadą jest wykluczenie z jadłospisu tego szczególnego białka, które znajduje się głównie w pszenicy, życie, pszenżycie, orkiszu i jęcznieniu. 

Czwarte Miejsce dla diety śródziemnomorskiej

W tego typu diecie najważniejsze jest, aby spożywać 5 posiłków dziennie, dostarczając organizmowa najwyżej 40g tłuszczu i 1200 kcal. Podstawą tego sposobu odżywianiasą warzywa, owoce, kasze, makarony, ryby, owoce morza i pełnoziarniste pieczywo. Zalecane są produkty o indeksie glikemicznym nie większym niż 55.

Piąte miejsce zdobywa DASH 

DASH to nowatorski program żywieniowy opracowany przez amerykańskich naukowców, którzy odkryli związek pomiędzy spożywanymi pokarmami, a wartością ciśnienia. Założeniami tej diety jest spożywanie pokarmów takich jak: produkty zbożowe, nabiał, orzechy, warzywa i owoce z dużą ilością ryb i niewielkim użyciu soli.

A według nas?

Dieta racjonalna, dososowana do indywidualnych potrzeb organizmu.