Do góry

Jedzenie nasenne?

Wiele może być przyczyn zaburzeń snu ale głównym winowajcą jest zazwyczaj stresujący tryb życia i niedobory niektórych witamin i minerałów w organizmie. Wiele osób sięga po najprostsze rozwiązanie w postaci pigułek nasennych, jednak badania pokazują, że wystarczyłoby odpowiednie odżywianie by cieszyć się zdrowym i zarazem upiększającym snem.

Poniżej prezentujemy trzy główne problemy ze snem, związane z niedoborem różnych pierwiastków oraz sugestie na temat tego co jeść by uzupełnić naszą dietę.

Problemy z zasypianiem

Bezsenność jest często spowodowana niedoborem w organizmie bardzo ważnego pierwiastka jakim jest magnez. Dlatego, by łatwiej zapadać w sen, należy regularnie uzupełniać jego braki. Choć niektórzy wolą rozpuścić musującą tabletkę, to jednak bardziej wskazane jest spożywanie produktów bogatych w ten pierwiastek, zwłaszcza, że jest w czym wybierać. Magnez występuje na przykład w pestkach dyni, ziarnach sezamu, orzechach brazylijskich, fasoli, soczewicy, w niektórych rybach oraz dużych, ciemnozielonych liściach.

Problem z przespaniem całej nocy

Jeżeli często budzisz się w nocy i masz problemy z ponownym zaśnięciem, jest bardzo prawdopodobne, że brakuje ci potasu. Oczywiście, w tym przypadku również można sięgnąć po gotowe suplementy diety dostępne w aptece. Jednak osobom ceniącym sobie bardziej naturalne i smaczne rozwiązania sugerujemy spożywanie produktów bogatych w ten pierwiastek. Pierwszym skojarzeniem są oczywiście banany, gdyż uzupełniają aż 10% dziennego zapotrzebowania na potas. Jednak są produkty bogatsze w potas jak na przykład fasola, różne zielone liście, pieczone ziemniaki oraz awokado.

Senność w ciągu dnia

Według badań Journal of Clinical Sleep Medicine, ta niejednokrotnie uciążliwa przypadłość jest często spowodowana niedoborem witaminy D. Oczywiście, jak powszechnie wiadomo, promienie słoneczne najlepiej pomagają uzupełnić ten deficyt. Jednak nie każdy może korzystać ze słońca na co dzień – czy to ze względu na klimat w jakim mieszka czy przewlekłe choroby. Dlatego należy wspomóc organizm od wewnątrz, co można zrobić wzbogacając swoją dietę o produkty bogate w tę witaminę takie jak łosoś, tuńczyk czy ryba miecznik. Jednak eksperci podkreślają, że w przypadku niedoborów witaminy D, samo wzbogacenie diety nie jest wystarczające i w przypadku gdy dana osoba nie może mieć kontaktu ze słońcem, powinna zażywać odpowiednie suplementy.

Źródło: LiveScience