fbpx
23 Wrzesień, 2019
Warszawa
10 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Jesteś idealną kandydatką bo…

Dziś, otrzymać pracę w branży kosmetycznej nie jest łatwo. Trzeba dołożyć starań, by zostać zaproszonym chociażby na rozmowę kwalifikacyjną. A przeprawa przez nią do najłatwiejszych zadań też nie należy. Aby udowodnić swoją wartość, trzeba umiejętnie się zaprezentować i dopasować do wymagań rozmówcy. Zanim jednak przystąpimy do nauki, warto dowiedzieć się, czego właściwie oczekuje od nas potencjalny pracodawca? 

Rynek kosmetyczny jest nasycony. W branży tłoczno od wykwalifikowanych kandydatek po studiach, które z chęcią w końcu udowodnią swoje umiejętności w praktyce, zatrudniając się w dobrym salonie. Kryzys, cięcia budżetowe, sprawiają, że o pracę coraz trudniej. Nie wystarczy sam papierek, by zostać zatrudnionym. 

Kluczowym zadaniem wszystkich kandydatek staje się dopasowanie do wymogów rynku i umiejętna autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Aby wszystko poszło jak z płatka warto jednak wcześniej zasięgnąć informacji u źródła i dowiedzieć się, czego oczekuje od nas potencjalny pracodawca. Jak przekonać do siebie pracodawcę? Jakich cech poszukuje właściciel salonu? Jak według niego powinna wyglądać idealna kandydatka na kosmetyczkę?

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Kosmetyczka to osoba, która na co dzień ma bezpośredni kontakt z klientem i to ona właśnie jest wizytówką salonu. Dlatego każdy pracodawca stara się dobrać taką kandydatkę, która idealnie i dumnie będzie reprezentowała jego własność. W tym celu poszukuje osoby, która spełni pewne ogólne kryteria.

Po pierwsze liczy się charakter i podejście do klienta. Żadna klientka nie będzie się potrafiła zrelaksować u boku naburmuszonej i niemiłej kosmetyczki. Najlepszą reklamą każdego salonu jest sympatyczna, uśmiechnięta kosmetyczka, do której klientki wracają z przyjemnością. Specjalistki więc, które nie wyrobią w sobie zdolności umiejętnego podejścia do klienta i nie będą magnetyzować swoją osobowością, nie będą miały dużych szans na rynku. 

Po drugie liczy się wygląd. Wątpliwym jest, by klientka pozwoliła zająć się swoim ciałem kosmetyczce, która wygląda niechlujnie. Dobra prezencja kosmetyczki świadczy o tym, że przykłada także ogromną wagę do tego, jak po wykonanej przez nią pracy, będą prezentować się jej klientki. Wygląd to rzecz, którą pracodawca widzi na pierwszy rzut oka. O ile zgłębienie charakteru kandydatki w ciągu kilkunastu minut rozmowy nie będzie możliwe, o tyle ocenę prezencji można wystawić w ciągu dosłownie kilku sekund. Zadbane ciało, włosy, paznokcie, twarz, schludny ubiór i delikatny makijaż z pewnością zaprocentują i pomogą podjąć pracodawcy odpowiednią decyzję. 

Dodatkową rzeczą, na którą zwracają uwagę niektórzy pracodawcy jest to, czy kosmetyczka pali. Wiele klientek skarży się na to, że nie są w stanie skupić się na zabiegu, jeśli kosmetyczka dosłownie chucha im dymem nikotynowym w twarz. Dlatego pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na chociażby ten drobny szczegół i coraz częściej pojawia się on w wymaganiach, jakie opisują umieszczając w Internecie swoją ofertę. 

Po trzecie ważne są umiejętności. To jest rzecz, która niestety rzuca się w oczy pracodawcy dopiero, gdy dokładnie przeczyta nasz życiorys. A i z tym bywa różnie. Osoba chcąca zatrudnić kosmetyczkę, o jej właściwych zdolnościach przekona się dopiero kiedy zobaczy ją w akcji. Ewentualnym czynnikiem, który może okazać się decydujący jest prestiż uczelni, na której kandydatka ukończyła studia. Choć  z drugiej strony, to wcale przecież nie świadczy o posiadanych przez nią praktycznych umiejętnościach. 

Idealna kandydatka to marzenie. Nie tak łatwo uśmiechać się, kiedy mamy gorszy dzień lub zachować spokój, gdy klientka jest wyjątkowo opryskliwa. Nie łatwo jest zawsze wyglądać na wyjątkowo zadbaną i odprężoną, jeśli zwyczajnie nie ma na to czasu. Nie można zapominać jednak, że idealna kosmetyczka to profesjonalistka. Umiejętność zachowania się w każdej sytuacji, nieskazitelny wygląd i zdolności manualne zawsze będą w cenie. I tego właśnie szukają wszyscy pracodawcy.