fbpx
23 Wrzesień, 2019
Warszawa
10 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Kiedy klient kłamie?

Czasem mamy do czynienia z wiecznie niezadowolonymi klientami. Skarżą się na nasze umiejętności, na nas, na wykonany przez nas zabieg.

Bardzo często robią to z premedytacją, chcąc wyłudzić od usługodawcy dodatkowe zniżki, rabaty, darmowe usługi. Jak rozpoznać kiedy klient kłamie? Jak reagować w takiej sytuacji?

Aby móc umiejętnie poradzić sobie z oszukującym nas klientem należy uprzednio zrozumieć powody, którymi kieruje się, by opowiedzieć nam wyssaną z palca historię. A tych, jak się okazuje, jest całkiem sporo.

Wielu klientów żeruje na naszej łatwowierności albo chęci bycia perfekcyjnym. Wiadomo, że każdemu szanującemu się i dbającemu w środowisku o opinię salonowi zależy na zadowoleniu, a co za tym idzie przywiązaniu do siebie każdego klienta. Na takich właśnie oczywistościach bazuje mnóstwo klientów chcących wyłudzić od salonu dla specjalne oferty.

W takiej sytuacji zawsze należy dokładnie wybadać sytuację. Jeśli klient jest niezadowolony z wykonanej przez nas usługi, poprośmy by wyjaśnił, na czym polegały według niego nasze uchybienia. Możemy w tym celu zasięgnąć opinii drugiej osoby. Zniżek, rabatów czy darmowych zabiegów awanturującemu się klientowi udzielajmy w sytuacji, gdy naprawdę poczuwamy się do winy.

Nierzadko chcąc bowiem jednorazowo załagodzić sytuację możemy takiemu klientowi dać do zrozumienia, że nie nie pierwszy raz nie radzimy sobie w takiej sytuacji i dość często zdarzają się u nas podobne incydenty. I zamiast stworzyć opinię liczącego się ze zdaniem klientów salonu, udowodnimy, że do perfekcjonistów nie należymy i nie jesteśmy pewni swoich umiejętności. Załagodzić trzeba każdą sytuację krytyczną, natomiast w żadnym momencie nie wolno zapominać o własnej wartości i jakości.

Nie zawsze jednak klient okłamując nas działa z premedytacją. Nie zawsze pragnie zyskać na naszej niewiedzy i łatwowierności. Czasem po prostu małe kłamstwo jest dla niego sposobem na wybrnięcie z niekomfortowej dla niego sytuacji.

Zdarza się, że klienci są wobec nas nieszczerzy, kiedy okaże się, że wykonywane przez nas zabiegi znacznie przekraczają jego budżet. Pochłonięty możliwością odprężenia się i upiększenia w naszym salonie mocno przeforsuje własne możliwości finansowe, a po wszystkim chcąc wybrnąć z sytuacji, będzie usiłował obarczyć winą osoby, ktore te zabiegi mu zaoferowały. Zawsze warto więc przeprowadzić z takim klientem spokojną rozmowę i spróbować dowiedzieć się, jakie są rzeczywiste powody jego niezadowolenia.

Nigdy nie można uznać za pewnik tego, że klient w każdej sytuacji usiłuje nas okłamać z premedytacją i że zawsze czyni to w złej wierze. Zawsze warto wyjaśnić, porozmawiać, dowiedzieć się jakie są motywy działania klienta. Wówczas na pewno nie stracimy na tym ani my, ani nasz klient.