fbpx
23 Lipiec, 2019
Warszawa
19 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Klienci preferują tańsze kosmetyki?

Najnowsze badania wykonane przez przedsiębiorstwo McKinsey & Company wykazały, że producenci luksusowych i drogich kosmetyków mogą być niezadowoleni, ponieważ konsumenci coraz częściej wybierają tańsze produkty.

Obserwując klientów w drogerii nie trudno zauważyć, że coraz więcej z nich wybiera produkty w przystępnej cenie. Najwięcej klientów pochodzi z tzw. sektora ekonomicznego, którzy oczekują dobrego produktu jednak w rozsądnej cenie.

Skończyły się czasy, w których klientki owładnięte wizją doskonałej reklamy ekskluzywnego produktu pospiesznie biegły do najbliższej perfumerii w celu jego zakupu.

Badanie przeprowadzone przez McKinsey & Company wykazało, że w przeciągu dwóch ostatnich lat aż 46 % respondentów wybrało tańsze kosmetyki, a co ciekawsze dokonali zakupu bez zastanowienia.
Ponad 34 % pytanych poinformowała, że nie potrzebuje już drogich kosmetyków, pozostała część osób utrzymuje, że kupują ekskluzywne produkty.

Odmiennie sytuacja przedstawia się w gabinetach kosmetycznych, Centrach Kosmetycznych i SPA, w których klienci oczekują ekskluzywnych marek kosmetyków. Niejednokrotnie, podczas pierwszej rozmowy telefonicznej, pytają na jakich markach produktów wykonywane są zabiegi i co wchodzi w jego skład. Ponadto klienci przywiązują uwagę do nazw zabiegów, w których występuje słowa: ekskluzywny, bogaty, luksusowy zabieg.