fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
7 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Klient doby Internetu

?Klienci są skarbem naszej firmy?, ?Najważniejszy jest klient? i kilka innych sloganów jest wyrytych w głowach każdego właściciela salonu kosmetycznego, solarium lub SPA.

Są to stwierdzenia jak najbardziej prawdziwe, tylko czy sama ich znajomość pozwoli osiągnąć sukces? Trudniejsze już są odpowiedzi na pytania:

  • Kim jest mój klient?
  • Jak często przychodzi do mojego salonu?
  • Jakie zabiegi wykonuje? Do jakich zabiegów ma przeciwwskazania?
  • Czego dokładnie oczekuje?
  • Jakimi usługami może być w przyszłości zainteresowany?
  • Ile wydał u mnie pieniędzy? Ile jest dla mnie wart?

To właśnie znajomość odpowiedzi na te pytania mogą zapewnić sukces waszej firmie ? dlaczego?

Obecnie większość firm prezentuje zbliżoną jakość usług i sprzętu, na którym pracuje, a konkurencja pomiędzy firmami w branży kosmetycznej, solaryjnej i Wellness & SPA przesuwa się w kierunku sprawnego zarządzania klientem ? jego oczekiwaniami i postawami.

Klient na przestrzeni kilku ostatnich lat przeszedł bardzo istotną metamorfozę. Jest bardzo wymagający, oczekuje 100% uwagi podczas zabiegu, jest ?doinformowany? na temat nowości kosmetycznych, łatwo zmienia usługodawcę w przypadku niespełnienia jego oczekiwań.

Do odpowiedzi na powyższe pytania pomocna jest tzw. karta klienta ? często prowadzona w formie luźnych notatek przy rezerwacji w tradycyjnym kalendarzu. Niestety, taka wiedza jest ulotna i trudna do zarządzania. W tym momencie pomagają narzędzia informatyczne. Karta klienta w połączeniu z wprowadzaniem wykonywanych usług dostarczy kluczowej wiedzy o kliencie.

Karta klienta powinna zawierać następujące niezbędne elementy:

  • Imię, nazwisko (musimy w jakiś sposób zidentyfikować klienta,
  • Numer telefonu (najlepiej komórkowego),
  • Data urodzin (opcjonalnie) ? ludzie niechętnie podają takie dane, ale chętnie biorą udział w promocjach urodzinowych,
  • E-mail (warto mieć e-maile klientów aby wysyłać do nich informacje o promocjach, przypomnienia wizyty itp),
  • Przeciwwskazania/uwagi (tu możemy wpisać uwagi dotyczące klienta np. przyzwyczajenia: lubi wypić białą kawę przed zabiegiem),
  • Status klienta: np. (VIP, normalny, niepewny (nie przychodzi na zabiegi, odwołuje), na czarnej liście (nie chcemy jego wizyt)),
  • Lista wykonanych usług (jaka usługa, data, kto wykonywał, ilość usług, wartość usług).

Zebrane w karcie klienta informacje pozwolą nam na indywidualne podejście do klienta, który to z pewnościa doceni. Wprowadzanie technologii informatycznych do salonu może otworzyć nam zupełnie nowe możliwości i sprostać wzrastającym oczekiwaniom klienta doby Internetu.

Karta klienta to udogodnienie przede wszystkim dla ciebie.

A czym cieszy się twój klient?

Oczekiwanie tegoż klienta wobec salonu są stosunkowo proste:

  1. Aktualna informacja (aktualne cenniki, promocje),
  2. Rezerwacja wizyt przez Internet (swoboda wyboru terminu, pracownika, usługi),
  3. Przypominanie o wizycie (SMS, e-mail),
  4. Indywidualne traktowanie,
  5. Prezentacja salonu.

1. Aktualna informacja

Klient wymaga na stronie www aktualnego cennika, wypisania wszystkich promocji, informacji o nowościach w salonie. Jeżeli powyższe informacje nie będą aktualne, nikt nie będzie wchodził na waszą stronę.

2. Rezerwacje wizyt w salonie przez Internet

To nowy trend przybywający do Polski wielkimi krokami. Fakt posiadania strony www już nie wystarcza wobec coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb klientów. Wykorzystanie przez klientów Internetu w codziennym życiu jest powszechne i stawia nowe wymagania właścicielom salonów kosmetycznych, SPA i solarium.

Klienci stawiają bowiem pytanie:

?Dlaczego mogę zarezerwować przez Internet bilet do teatru czy do kina (wybierając nawet miejsce), wycieczki, bilety lotnicze, bilety kolejowe InterCity, a nie mogę zapisać się do kosmetyczki czy solarium??.

Klienci stają się coraz bardziej wymagający i chcą mieć swobodę wyboru: terminu, pracownika, usługi.

3. Indywidualne traktowanie

Każdy z nas chce być indywidualnie traktowany, a z wykorzystaniem informatyki można ten proces w znacznym stopniu automatyzować. Przypisując naszego klienta do danej grupy np. VIP, możemy prezentować mu na stronie www indywidualne ceny, promocje, usługi dla jego grupy. Na przykład wprowadzając nową usługę, tworzymy promocję polegającą na tym, że ta usługa np. przez 30 dni jest dostępna (widoczna) tylko dla klientów VIP w specjalnych cenach.

4. Prezentacja salonu

Klienci chcą wiedzieć, decydując się na wizytę w nowym salonie ? jaki on jest. Dlatego też nie należy zapominać o tak podstawowych elementach na stronie www jak: prezentacja usług, prezentacja pracowników i ich kompetencji/certyfikatów, prezentacja galerii zdjęć, danych kontaktowych i mapki dojazdu.

Klient doby Internetu jest obeznany z komputerem i czeka na kolejne udogodnienia z nim związane. Wyjdź naprzeciw jego potrzebom i skorzystaj z komputera w twoim salonie. Na pewno na tym nie stracisz.

Jarosław Walczuk – Praktyk e-biznesu, wykładowca uczelniany i prelegent konferencji branży fryzjersko-kosmetycznej i e-biznesu. Właściciel systemu do zrządzania salonami Zapisy24.pl.