fbpx
20 Czerwiec, 2019
Warszawa
23 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Komunikacja SMS w branży kosmetycznej

Ile razy zdarzyło Ci się, gdy Twoja klientka zapomniała o umówionej wizycie? Takie sytuacje wprowadzają wiele stresu i chaosu do Twojej pracy, ale jest na to sposób. Salony urody coraz częściej sięgają po sprawdzone rozwiązanie, czyli komunikację SMS-ową.

Wiadomość tekstowa to idealny sposób na szybkie i bezpośrednie dotarcie z komunikatem do Twoich klientek. Praktycznie, każdy z nas nosi telefon cały czas przy sobie, a prawie wszyscy odczytują wiadomości SMS zaraz po ich otrzymaniu. SMS-em można poinformować klientkę nie tylko o umówionej wizycie, ale także np. o nowej linii kosmetyków, dostępnych w salonie.

 

Z SMS-em już nie zapomnisz

Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem powiązania klientki z Twoją marką jest wysyłanie imiennych przypomnień informujących o zbliżających się wizytach. Mechanizm działania jest tutaj niezwykle prosty. Klientka, która zostawiła swój numer telefonu i zgodziła się na otrzymywanie informacji drogą telefoniczną, będzie otrzymywać komunikaty dotyczące przyszłych wizyt lub możliwości skorzystania z promocji. Bardzo ważne jest, aby numery klientek zbierane były w jawny sposób.

Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: smsapi.pl/baza-wiedzy/poradnik-sms-marketingu/jak-zbierac-numery

Co ciekawe, jest to metoda, którą mogą wykorzystać wszystkie firmy usługowe, niezależnie od wielkości i ilości obsługiwanych klientów. Doskonałym przykładem jest mieszczące się w Warszawie Studio Urody Róża, które korzysta z tej formy informowania konsumentów o zbliżających się wizytach, ale również o specjalnych ofertach.

 

Promocja w telefonie, klientka w salonie

Od lat jednym z głównych trendów w marketingu jest indywidualne podejście do klienta i sprawienie, by poczuł się w wyjątkowy sposób oraz mógł cieszyć się ofertą, która została przygotowana specjalnie dla niego. Doskonałe możliwości w tym zakresie daje narzędzie marketingu SMS, jakim są spersonalizowane wiadomości. Dzięki nim możemy wysyłać do klientki wiadomości/oferty/reklamy zaczynające się od jego imienia.

Wiadomości imienne odznaczają się dużo większą skutecznością, powyższe zdjęcie wyjaśnia dlaczego. Z takiej formy promocji skorzystała Phenome – sieć drogerii z naturalnymi kosmetykami, informująca swoje klientki o specjalnych ofertach za pomocą SMS-ów.

 

Dobry dzień na specjalną ofertę

Inną równie skuteczną metodą komunikacji z odpowiednim dopasowaniem informacji marketingowej jest wytypowanie daty, kiedy informujemy klientki o specjalnej zniżce, lub wyjątkowej ofercie. Najprostszym rozwiązaniem jest wykorzystanie do tego świąt, lub specjalnych wydarzeń, takich jak: Dzień Kobiet, okres studniówek, czy Walentynki.

Oczywiście istnieje wiele innych metod, a ich wykorzystanie jest ograniczone jedynie Twoją pomysłowością. Doskonałym rozwiązaniem jest wysyłanie spersonalizowanych wiadomości w dniu urodzin klienta. Poza złożeniem życzeń i przypomnieniem o swojej marce, można zaproponować specjalny prezent lub zniżkę i zachęcić go do odwiedzenia salonu.

Jeśli jesteś zainteresowana wdrożeniem kanału komunikacji SMS w Twoim salonie, skontaktuj się z nami przez stronę internetową www.smsapi.pl lub zadzwoń 32 7 201 200.

 

Autor: Kamil Kolbusz