fbpx
18 Czerwiec, 2019
Warszawa
26 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

„Kosmetyka”- solidny fundament wiedzy dla każdego

Zawód kosmetyczki czy kosmetologa, nie jest zawodem łatwym. Trzeba w nim łączyć wiedzę z wielu dziedzin, czasem odległych sobie. Do tego, jeśli prowadzimy własny gabinet, należy być wieloma specjalistami naraz: przedsiębiorcą, marketingowcem, psychologiem. Dziś przedstawiamy książkę, która ma nam pomóc przygotować się do tej roli, być może życiowej. 

W każdym zawodzie potrzebne są solidne podstawy. Oprócz szkół, które mają nam zapewnić odpowiednie wykształcenie, ważne są również podręczniki. Jeśli chodzi o kosmetologię, to owszem, kierunek stał się bardzo popularny w ostatnich latach. Niestety, nie nadąża za tym trendem zaplecze podręcznikowe.

„Kosmetyka” zdaje się tę lukę uzupełniać. Napisana została przez czterech niemieckich autorów pod redakcją dr Imke Barbary Peters. Jako podręcznik, przeznaczona jest do nauki w zawodzie technik usług kosmetycznych w szkołach policealnych, ale ma tę zaletę, że można go wykorzystać w indywidualnym szkoleniu lub na kursach dokształcających. Książka ma więc szansę stać się naszym przyjacielem – poradnikiem, zgodnie z podtytułem. Swoją wiedzę mogą tu sprawdzić i uaktualnić kosmetyczki pracujące już w zawodzie.

Co zatem zawiera podręcznik? Oczywiście, oprócz podstawowych wiadomości z zakresu kosmetyki i dermatologii, znajdziemy tu kawałek historii zawodu. Zaletą podręcznika jest fakt, że jego polski wydawca zadbał o poszerzenie zawartych w nim wiadomości o np. aktualnie obowiązujące w Polsce procedury BHP, czy podstawy prawne.

Niewątpliwie „Kosmetyka” to nowoczesny podręcznik, gwarantujący wiedzę usystematyzowaną i podaną w sposób przejrzysty. Liczne tabele, wykresy i ilustracje stanowią doskonałą pomoc w nauce. Ponadto znajdziemy w omawianej pozycji wiedzę na temat preparatów i zabiegów kosmetycznych, a także aparatury stosowanej w kosmetyce.

Książka jest swoistego rodzaju przewodnikiem. Wiele tu rad dotyczących postępowania z klientem, atmosfery w salonie kosmetycznym oraz profesjonalnego zachowania się. Autorzy pragnęli również zainspirować osoby, które w przyszłości planują zająć się kosmetyką. W rozdziale o sztuce makijażu podkreślają, że każdy człowiek jest indywidualnością i tak należy podchodzić do wszystkich klientów. Jest to dobra dewiza, aby nasza praca przynosiła jak najlepsze efekty.

„Kosmetyka” zawiera także porady, jak postępować w różnych przypadkach, co jest bardzo cenne dla osób stawiających pierwsze kroki w tym zawodzie. Dla tych pragnących się usamodzielnić i założyć własną działalność, przeznaczony jest rozdział: Kosmetyczka jako przedsiębiorca. Znajdziemy w nim wyłożone postępowanie od pomysłu do jego realizacji, poprzez niezbędne kalkulacje kosztów i cen usług, na marketingu kończąc.

Ponad to, podręcznik pomoże nam sprawdzić nabytą wiedzę oraz wesprze nas Leksykonem terminów specjalistycznych. Dobrze napisany podręcznik może stać się solidnym fundamentem naszego zawodu. Korzystajmy z tego okruszka wiedzy.