fbpx
23 Luty, 2020
Warszawa
4 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Kosmetyki najpopularniejszymi prezentami świątecznymi

Podobnie jak dwa lata temu, tak i zeszłoroczny grudzień upłynął pod znakiem zakupów online. Prezenty w internecie planowało zakupić 2 miliony osób, przede wszystkim na aukcjach. Najpopularniejszymi prezentami okazały się kosmetyki, odzież i płyty CD – wynika z badania D-Link Technology Trend.

14% Polaków planowało pod koniec zeszłego roku kupić świąteczne prezenty za pośrednictwem internetu, wynika z badania D-Link Technology Trend. Oznacza to około 2 miliony klientów sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych. Taki sam odsetek badanych deklarował zakupy online również rok wcześniej, w listopadzie 2008 roku.

Najpopularniejszym miejscem zakupu świątecznego w internecie pozostają polskie serwisy aukcyjne. W roku 2008 zakup taki planowało 82% zapytanych, w ubiegłym roku odsetek ten wynosił 88%. Co trzeci z planujących zakupy online dokonał ich polskich w sklepach internetowych, zaś co dwunasty na zagranicznych serwisach aukcyjnych.
W zeszłym roku otrzymaliśmy przede wszystkim kosmetyki, które planował zakupić co trzeci z kupujących prezenty online. Popularne były także odzież i obuwie (30%), płyty CD i zabawki (po 24%), książki/filmy (23%) oraz biżuteria/zegarki (12%) i sprzęt komputerowy (również 12%).

Największa grupa osób (28%) planowała wydać przez internet od 100 do 300 złotych. Istnieją jednak i tacy, 2% ogółu planujących zakup online, którzy wydali w internecie minimum 1000 złotych.

Źródło: Internet Status: oprac. własne na podstawie badania D-Link Technology Trend i Millward Brown ?Zakupy przez internet?. Badanie zrealizowano w dniach 19-24 listopada 2009r., na reprezentatywnej próbie 1006 Polaków w wieku 15-75 lat.