fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

958357_young_girl.jpg

Malować czy nie malować?

Organizacja ślubu to skomplikowane przedsięwzięcie logistyczne. Jeśli Para Młoda chce mieć pewność, że nic nie zakłóci najważniejszej w życiu uroczystości, wykonanie każdego jej elementu powinna powierzyć profesjonalistom. Ta sama zasada dotyczy makijażu ślubnego.

I w tym właśnie miejscu rodzi się pytanie: czy osoba wykonująca zabiegi, masaże itd. może być jeszcze dodatkowo profesjonalnym wizażystą? Jeśli nie, to czy w ogóle opłaca się zatrudniać wizażystkę, zajmującą się wyłącznie wykonywaniem makijaży? Może lepiej odpuścić i zostawić tą część branży ludziom, którzy na co dzień zajmują się malowaniem?

Każdy początkujący właściciel gabinetu kosmetycznego lub kosmetologicznego musi sobie odpowiedzieć na te pytania. Warto również zastanowić się nad sensem wprowadzania szerokich usług makijażowych do obiektów w stylu SPA. Może powinny się one ograniczać już tylko do delikatnych makijaży pozabiegowych, które nasi pracownicy będą mogli bez problemu opanować.

Po zabiegu – makijaż

958357_young_girl.jpgWprowadzenie darmowej usługi makijażu pozabiegowego na pewno przyciągnie do nas mnóstwo klientek. Na pierwszy rzut oka takie działania mogą wydać się mało opłacalne, bo przecież musimy poświęcić trochę czasu i kosmetyków, jednak po chwili głębszego zastanowienia, pomysł okazuje się doskonałą metodą marketingową.

Jeśli mamy do czynienia ze świeżą, nawilżoną po zabiegu cerą, wystarczy odrobina podkładu, pudru i różu, żeby nasza klientka wyglądała, a także czuła się młodo i atrakcyjnie. Koszty takiego delikatnego makijażu wykończonego cielistym cieniem i odrobiną tuszu nie są duże, a różnica jak najbardziej zauważalna.

Zobaczmy, co na temat makijaży pozabiegowych mówi pani Monika  Sypuła-Laskowska  z Centrum Urody ?Studio ach? w Mikołowie.

Rzadko zdarza się, że wypuszczamy klientkę po zabiegu od tak. Wiadomo – są zabiegi, do których przeciwwskazaniem jest późniejsze pokrycie naskórka grubą warstwa podkładu czy  pudru. Natomiast nie pozostawia złudzeń fakt, iż żadna dbająca o siebie kobieta nie chce wyjść z  salony urody „na  świat” bez nawet skromnego makijażu. Nikt nie czułby się komfortowo spotykając po drodze z salonu znajomego mężczyznę, dla którego jest osobą zawsze podkreślającą swoje atuty – bo tym jest właśnie makijaż.  Nie zmieni człowieka – może zakamuflować niektóre wady, uwydatni  zalety. Dlatego też nie można mieć żalu do klientek pragnących wyglądać po wyjściu z salonu urody tak, jak wyglądają na co dzień.

1003016_make-up_tools_3.jpgPełna gama makijaży – warto?

Skoro ustaliliśmy, że zaoferowanie naszym klientkom makijaży pozabiegowych jest dobrym pomysłem, zastanówmy się teraz, czy warto zaopatrzyć się w zestaw kosmetyków do pełnej gamy tego rodzaju usług.

Jak najbardziej ? mówi pani Monika. Już sam fakt  kompleksowości pozwala klientowi na załatwienie wszystkich  spraw w jednym miejscu. Wizaż to jedna z tych dziedzin, gdzie  wyniki uzyskujemy od razu a klient natychmiast widzi efekt pracy doświadczonej wizażystki. Makijaże można wykonywać w pomieszczeniu przeznaczonym dotychczas na zabiegi kosmetyczne, wiec nie ma potrzeby wydzielania osobnego pomieszczenia. Wizażystka, która dobrze wykonuje codzienne makijaże jest doskonałą kandydatką do wykonywania makijaży permanentnych ? klienci chętniej jej zaufają.

Co z niezależną konkurencją?

Wizażystki dojeżdżające do klienta, z pewnością stanowią dużą grupę. Jednak to,
co przemawia za wyborem wizażystki w salonie jest dotychczasowe doświadczenie klienta z salonem. Jeśli kilka usług takich jak: zabiegi na twarz i ciało, paznokcie, pedicure klient wykonuje w danym salonie i są one wykonane na wysokim poziomie, to do kolejnych  usług świadczonych przez ten salon klient podchodzi z zaufaniem. Niejednokrotnie makijaż wykonywany jest na bardzo ważne dni w życiu klienta (wesele, urodziny bliskiej osoby itd.), więc jego wykonanie chcemy powierzać zaufanym osobom
? wyjaśnia przedstawicielka Centrum Urody ?Studio ach?.

Znalezienie dobrego specjalisty, to bardzo trudne zadanie, dlatego w dzisiejszym świecie tak bardzo ceniona jest wszechstronność. Każdy nowy klient zostanie z nami na stałe, jeśli będzie miał poczucie dobrze wykonanej usługi i jeżeli w żadnej innej sytuacji nie będzie musiał szukać pomocy w innym miejscu. Jeśli pozwolimy sobie na barki w ofercie ? konkurencja na pewno to wykorzysta.

Jak zapewnić klientom profesjonalny makijaż?

927115_make-up_pocket-case.jpgNajlepszym rozwiązaniem byłoby zatrudnienie na stałe osoby zajmującej się wirażem. Wszyscy wiemy jednak, że to wydatek, na który mało kto może sobie pozwolić. Gabinety, które nie chcą wprowadzać do swojej oferty makijaży pozabiegowych mogą na stałe podjąć współpracę z niezależną wizażystką. W takim wypadku za każde uzyskane zlecenie będziemy pobierać ustalony wcześniej procent. Może nie zarobimy dużo na takim rozwiązaniu, ale też niczego nie stracimy. Przede wszystkim ? nie stracimy klientów.

Drugim wyjściem jest wysłanie któregoś z pracowników na kurs wirażu. Powinna być to osoba z dużym wyczuciem estetyki i rozwiniętymi zdolnościami manualnymi.

Ile to kosztuje?

Sprawdźmy ile kosztuje i po jakim czasie zwraca się wysłanie pracownika na kurs makijażu oraz urządzenie profesjonalnego stanowiska w gabinecie.

Jak mówi pani Monika, licząc koszty przeszkolenia pracownika należy uwzględnić przede wszystkim: podstawowe szkolenia – w granicach 1500zł za dwa poziomy i kilka pozycji książkowych o tematyce wizażu. Pozostałe wydatki to zawartość kufra – jeżeli mamy zamiar trzymać wysoki poziom i korzystać z profesjonalnych kosmetyków, to minimalną kwotą jest 2000 zł. W kwocie 5000 zł można stać się posiadaczem dobrze zaopatrzonego zestawu, który posłuży nam przez długi czas. To jedna z zalet tego typu kosmetyków – są bardzo wydajne.  Przy kufrze o wartości 2000 zł, koszt zakupu zwróci się po 25 wykonanych makijażach.

790419_mascara.jpgKiedy wydatki się zwrócą?

25 makijaży, to orientacyjna granica zwrotu naszej inwestycji. Wiemy jednak, że ciężko spotkać gabinet, pod którego drzwiami ustawia się kolejka chętnych na każdy zabieg. Spójrzmy więc realnie na czas zwrotu tego rodzaju inwestycji.

Według przedstawicielki ?Studia ach?, wszystko zależy od  poziomu wykształcenia wizażystki oraz jej predyspozycji. Jeżeli jest to osoba obdarzona naturalnym wyczuciem smaku, umiejętnością dobieranie kolorów, dobrym gustem jak również przyjaznym usposobieniem – z  pewnością w krótkim czasie zjedna sobie grupę zaufanych  klientek.  Wspomniane wykształcenie  nawiązuje do szkoleń jak i pokazów, które osobie z wrodzonym talentem pozwolą na efektywną  pracę opartą na rzetelnej wiedzy i zasadach obowiązujących w świecie makijażu. Tak więc jednoznaczna odpowiedz jest niezwykle trudna – im bardziej znany salon, im większy poziom pozostałych usług, im bardziej utalentowana wizażystka – tym szybciej zwrócą się nam koszty utworzenia stanowiska.

Czy to się w ogóle opłaca?

Odnosząc się do samego początku artykułu, na pewno wiele osób ma ochotę zadać pytanie czy jest aż tak duże zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi? Przecież 3 miesiące wakacji to nie długi czas na zdobycie wystarczającej ilości klientów, którzy wynagrodzą nam poniesione koszty. Sprawdźmy u naszego eksperta jak dużo osób korzysta z makijaży ślubnych, sylwestrowych itp.?

1003018_make-up_tools_5.jpgW dniu, który dla każdej kobiety jest najważniejszym w życiu, jak najwięcej warto oddać w ręce profesjonalistów. Często nawet kobiety, które malują się na co dzień, wolą w tym ważnym dniu powierzyć make-up osobie, która zajmuje się malowaniem zawodowo. W mniejszym stopniu – ale równie ważne są makijaże na specjale okazje ? np. makijaż sylwestrowy.

Załóżmy, że udało nam się zyskać renomę w środowisku przyszłych panien młodych. Czy w takim wypadku wykonywanie makijażu dziennego powinniśmy ograniczyć wyłącznie do płatnych lub bezpłatnych dodatków do zabiegu, czy jest to dziedzina, na której można dodatkowo zarobić?

Wiele kobiet nie potrafi samodzielnie dobrać kolorów kosmetyków do karnacji, kształtu twarzy czy nawet okazji ? dlatego najczęściej przed ważnymi wydarzeniami w firmie czy rodzinie – oddają się w ręce specjalistów. Nie od dziś wiadomo jak ważne jest pierwsze wrażenie i jak silnym wpływ na codzienne decyzje ma aspekt wizualnego odbioru drugiej osoby. Dlatego też wizażyści, specjaliści od wizerunku to osoby, które mają wzięcie nie tylko w sezonie ślubnym czy w okresie karnawału ? wyjaśnia pani Monika Sypuła-Laskowska.

Można chyba śmiało stwierdzić, że warto inwestować w każdą usługę, w której czujemy się mocni. Samo wpisanie danej czynności do cennika, nie poparte profesjonalną wiedzą i doświadczeniem może nam bardziej zaszkodzić niż pomóc.