fbpx
18 Sierpień, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Mały gabinet w sieci – sposoby taniej promocji

52 proc. polskich przedsiębiorców uważa, że nie stać ich na reklamę w internecie. A jaka jest prawda? Że na promocję niewielkiego salonu kosmetycznego w sieci wystarczy przeznaczyć kilkaset złotych miesięcznie, by zobaczyć efekty. Nie wierzycie, już to udowadniamy!

Największy potencjał reklamowy skrywa się w wyszukiwarkach, sieciach społecznościowych  oraz usługach  geolokalizacyjnych. Najważniejsze, by być w stanie go dojrzeć i odpowiednio wykorzystać. Ale koniec z ogólnikami, czas na szczegółowy przepis na skuteczną promocję w Internecie.

Po pierwsze – grupa docelowa

Pierwszym zadaniem przedsiębiorczego kosmetologa jest określenie grupy docelowej. Mamy tu na myśli płeć, wykształcenie, przedział wiekowy, miejsce zamieszkania, a nawet zainteresowań przyszłego klienta. Po co? By wyselekcjonować odpowiednie kanały komunikacji i promocji. Ponadto na tej podstawie portale oraz sieci reklamowe będą wybierały miejsca, w których zostanie wyświetlona reklama, a te bardziej zaawansowane, określą osoby, które zobaczą nasz komunikat. Małe gabinety działające lokalnie, które dopiero walczą o rozpoznawalność powinny skupić się na najbliższym otoczeniu. Bowiem budowanie relacji z mieszkańcami osiedla, na którym znajduje się salon często decyduje o być, albo nie być na rynku.

Po drugie – strona internetowa

Niby oczywistość, ale jak widać nie dla wszystkich branżowych koleżanek i kolegów. Strona internetowa to podstawowe narzędzie każdego przedsiębiorcy. Dlaczego? Bo dzięki niej możesz  przedstawić się swojemu klientowi, to tu znajdzie twoje dane kontaktowe oraz cennik usług. Ponadto dzięki funkcjonalnej i ładnej wizytówce w sieci możesz bezpośrednio się reklamować w internecie, prowadzić rezerwację wizyt online czy informować o obecnych promocjach. 

Po trzecie – korzystaj z darmowych form reklamy

Lokalne gabinety urody mogą zachęcić do wizyty w swoich progach poprzez  coraz popularniejsze w Polsce serwisy mapowe oraz geolokalizacyjne. Mamy na myśli na przykład Google Places ze swoimi ogromnymi możliwościami. Założeniem wizytówki z podstawowymi informacjami o salonie oraz dokładnym oznaczeniem na mapie w serwisie mapowym Google. Jak to działa? Internauta wpisując w wyszukiwarce frazę „ Gabinet kosmetyczny w Krakowie” oprócz klasycznych wyników wyszukiwania, znajdzie również mapę, na której będzie oznaczona lokalizacja naszej firmy. Podobny zabieg warto zastosować w przypadku innych serwisów, np. Zumi.

Po czwarte – zachęcaj do oznaczania

Serwisy geolokalizacyjnymi mają więcej funkcjonalności niż standardowe mapy, warto z nich skorzystać. Dzięki takim aplikacjom klienci bezpośrednio na ekranach swoich telefonów komórkowych, mogą wyszukiwać interesujące ich salony oraz oznaczyć swoją obecność w nich. Jaka z tego korzyść dla Ciebie? W momencie zameldowania w danym miejscu automatycznie zostają poinformowani o tym fakcie wszyscy znajomi użytkownika. Piotr Krawiec z serwisu Praktycy.com podpowiada – Samo dodanie firmy do takiego serwisu nie gwarantuje jednak sukcesu. Należy jeszcze zachęcić użytkowników do jej odwiedzenia i można to zrobić w bardzo łatwy sposób. Wystarczy zaoferować im np. darmową kawę za oznaczenie się w naszej kawiarni lub 5-procentową zniżkę w przypadku sklepu obuwniczego – dodaje również – Jest to forma podziękowania za to, że klient poinformował swoich znajomych o tym, że właśnie znajduje jest w naszej firmie. Warto wprowadzić taki rodzaj gratyfikacji, gdyż internauci najchętniej polegają na rekomendacjach znajomych. Sposób jest doskonały, korzystając z podobnych aplikacji wyróżniasz się za swoim gabinetem spośród innych, konkurencyjnych firm, które nie premiują w żaden sposób swoich klientów. Warte do zapamiętania serwisy geolokalizacyjne to Foursquare, Yelp oraz usługa Places w portalu społecznościowym Facebook.com

Po piąte – niedrogie formy płatne

Jeśli posiadasz już stronę internetową, której nie musisz się wstydzić możesz zdecydować się na płatne, ale niezbyt drogie formy promocji. Mamy tu na myśli Google AdWords i Facebook Ads. Występująca tam reklama nazwana jest kontekstową, ponieważ występująca najczęściej w formie krótkiego tekstu, która wyświetla się w momencie, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce interesującą nas frazę lub, gdy jego profil w serwisie społecznościowym odpowiada założeniom naszej grupy docelowej. A teraz słów kilka o zaletach. Samodzielne ustalenie maksymalnych budżetów dziennych. Co to oznacza? Sieć reklamowa nie przekroczy kwoty przeznaczonej na promocję bez naszej zgody oraz wiedzy. Jakie jeszcze możliwości niesie ze sobą taka forma promocji? Stworzenie samej reklamy jest szybkie i łatwe, zwłaszcza gdy korzystasz z dołączonego samouczka. Mała podpowiedź – wpisując słowa kluczowe warto prócz popularnych fraz warto wprowadzać te mniej znane związane z naszym biznesem, co zwiększy nasze szanse na pozyskanie klienta. Ponadto warto wiedzieć, że na Facebooku można reklamować się nie posiadając własnego, czasochłonnego w prowadzeniu fanpaga.

Po szóste – ostrożnie z Internetem

Na sam koniec przestrzegamy przed social media. Nie wszyscy muszą decydować się na założenie profili w sieciach społecznościowych. Zastanów się do jakiej grupy należysz, tych którzy mają czas na prowadzenie fanpaga, czy tych, którzy porzucą ten pomysł po kilku tygodniach pracy. A do jakiej grupy należą twoi odbiorcy? Korzystają z możliwości social media, czy wręcz odwrotnie, nawet nie wiedzą z czym to się je. Z reguły klientki salonów kosmetycznych to młode, przedsiębiorcze panie, które w internecie czują się jak w ryba w wodzie. Warto więc w przypadku prowadzenia gabinetu postawić na tą formę komunikacji. Pamiętaj jednak, że wpisy nie muszą pojawiać się codziennie, ale powinny być jakościowo dobre. Warto uzupełniać własna tablicę systematycznie i działać według wymyślonego wcześniej marketingowego planu. Traktować profil gabinetu jako doskonałe miejsce na przedstawienie własnej oferty, informacji o wydarzeniach w gabinecie, a nawet źródło rzetelnej branżowej wiedzy.

Aktywność internetowa małego salonu kosmetycznego może wpłynąć na zwiększenie jego zysków, ale również pozwala rozciągnąć działalność firmy na większy obszar. Być może sposoby promocji jaki przedstawiliśmy w artykule będą inspiracją do szerszych działań w waszych gabinetach. Na to liczymy. Powodzenia!

Źródło: gazetaprawna.pl