fbpx
23 Luty, 2020
Warszawa
5 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Medical SPA – nowy trend w branży SPA

Rynek SPA w Polsce nieustannie przeżywa rozkwit. Pojawiają się nowości, tak autorskie krajowe jak i te wdrażane a podpatrzone za granicą. Zarówno rok 2009 jak i 2010 to czas dynamicznego rozwoju SPA posiadających specjalizację medyczną czyli Medical SPA.

Rynek dostarcza nam trendów rozwojowych tej branży i niejako kreuje to, co na dzień dzisiejszy powinniśmy zaoferować klientom, by nie zostać w tyle za konkurencją. Tak w duchu SPA jak i Medical SPA o tyle wyprzedzimy konkurencję o ile będziemy bardziej autorscy, twórczy i przewidujący. Nigdy nie polecam kopiowania wzorców zachodnich, ale jedynie to, by czerpać z nich inspirację i wyciągać wnioski. Dlaczego? Polskie SPA to oferty jakie żyją w polskich realiach, a te dalece różnią się od realiów panujących w USA czy Europie Zachodniej. Nie wzięcie tego pod uwagę może nas kosztować nietrafione usługi jakie nie znajdą nabywców, przeinwestowanie i inne czynniki jakie niczego dobrego raczej nie wróżą w kategoriach prowadzenia biznesu SPA.

SPA samo w sobie to jakość oferowanych usług, obsługi klienta, PR, reklamy i zarządzania. Medical SPA to wzbogacenie tych określeń o czynnik zdrowia i dobrego samopoczucia. Czyli ten, który tak naprawdę jest bezcenny. Tu pracujemy z klientem jaki wymaga leczenia, rehabilitacji. Musimy mu ją zapewnić na najwyższym poziomie zatrudniając najlepszych terapeutów, kosmetologów i lekarzy. Ale cała filozofia polega na tym by oferując np. zabiegi rehabilitacyjne nie zapomnieć o atmosferze SPA. Tu leczenie musi przebiegać wyjątkowo, miejsce musi mieć niesamowity charakter. Główne założenie jest takie by zabiegi leczniczo ? rehabilitacyjne przestały być przykra koniecznością, ale również niosły za sobą novum w postaci wspaniałego klimatu panującego podczas ich wykonywania. Nie ma tu miejsca na szpitalne klimaty i kolejki rodem z sanatorium czy przychodni. Tu wygrywa się przede wszystkim jakością świadczonych usług, atmosferą i wspaniałymi wnętrzami jakie same w sobie budują klimat do jakiego chętnie wraca nasz klient ? pacjent.

Od 2008 roku kiedy po raz pierwszy opisałem Medical SPA wiele się zmieniło – twierdzi Adam Puda, twórca nowych koncepcji i wdrożeń do obiektów SPA istniejących i powstających.

– Jedno natomiast pozostało bez zmian. Większość obiektów Medical SPA na świecie to takie, które zajmują się dermatologią estetyczną i chirurgią plastyczną. W Polsce natomiast nie możemy zapominać o klimacie sanatoryjno ? uzdrowiskowym z jakim mamy do czynienia od kilkudziesięciu lat. W niego to właśnie musimy wpasować prawdziwe i autorskie Medical SPA – dodaje.

Obok wspomnianych zabiegów estetycznych warto mieć profesjonalne SPA terapeutyczne, w którym diagnostyka i proces leczenia ukierunkowane są na zabiegi leczniczo ? rehabilitacyjne – przekonuje Pan Adam. – Zyskamy tym samym dodatkową ofertę w jednym duchu ? duchu Medi SPA. Ta specjalizacja wydaje się być zdecydowanie najbardziej przyszłościową z dotychczas zaproponowanych. Oczywiście zaproponowane w prasie zachodniej ostatnio tzw. Hospicjum SPA to już lekka (w mojej ocenie) przesada. Jest to w pewnym sensie zrozumiałe, w dobie tak dynamicznego rozkwitu Medi SPA. Każdy stara się jakoś ?podpiąć? pod hasła jakie są obecnie najbardziej chodliwe. My jednak zostańmy przy wersji mniej radykalnej. Dzięki temu budujmy nasz, wyjątkowy wizerunek, jaki wysunie nas przed konkurencję.

Warto nadmienić, że przewodniczący grupy Medical SPA, jako doświadczony terapeuta, chętnie dzieli się swoją wiedzą na temat SPA, pasji tworzenia i zarządzania w swoim blogu (http://medi-spa.blog.onet.pl). Poświęcenie i zaangażowanie Adama Pudy zostało zauważone i wspomniany blog bierze udział w prestiżowym konkursie „Blog Roku 2009”. Spośród zgłoszonych prawie 6000 kandydatów, znalazł się on w czołówce.

– Wszystkie oddane głosy zachęcą mnie do większej aktywności, zgłębiania wiedzy i dzielenia się z nią na łamach stron internetowych, zwłaszcza, że ręcę same będą garnąć się do klawiatury wygranego laptopa. Jak to zrobić? Wysyłając sms o treści B00027 pod numer 7144, koszt wysłania smsa to jedynie 1,22 (z vat) – zachęca Pan Adam Puda.