fbpx
20 Czerwiec, 2019
Warszawa
23 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Moda na „eko” dopadła też mężczyzn

Produkty kosmetyczne z dopiskiem „naturalne”, bądź żywność z łatką „ekologiczna” do tej pory bardziej działały na wyobraźnię kobiet, niż mężczyzn, ale to się zmieniło.

Okazuje się, że panowie zaczęli się aktywnie wpisywać w ekologiczny trend, który dawno już pokochała żeńska klientela. Coraz częściej poszukują naturalnej pielęgnacji i zdrowej żywności. 

Czas zapomnieć o stereotypie mężczyzny niezorientowanego w tematyce wyglądu, ćwiczeń, produktów kosmetycznych, oferty gabinetów urody czy wartościowego jedzenia. Bowiem panowie coraz chętniej orientują się w tematyce bycia „eko” i najwyraźniej taka filozofia życia przypadła im do gustu.

Przykładem męskiej zmiany nawyków są badania przeprowadzone przez sklep z ekologiczną żywnością. Okazuje się, że liczba panów składających w nim zamówienia na towary organiczne zwiększyła się o ponad 80 proc. w stosunku do roku 2012. Dziś mężczyźni stanowią aż jedną trzecią wszystkich konsumentów stawiających na naturalne artykuły.

Pierwsi w kolejce do pozytywnych zmian stoją przedstawiciele dużych miast. Oni bowiem zostali „zarażeni” zdrowym stylem życia przez swoje partnerki, ale i idoli ze świata sportu. Mężczyźni coraz chętniej przyznają się do wyjątkowej dbałości o swój wizerunek i podążania do osiągnięcia upragnionej, sportowej sylwetki. Stąd szereg „eko” zmian w ich życiu.

Mężczyźni zaczęli dbać o formę i sylwetkę, uprawiając sporty i ćwicząc na siłowni. W parze z dbaniem o swoją fizyczność idzie bezwzględnie dieta. Bez odpowiedniej diety nie ma możliwości, aby wytrenować ani wymodelować mięśnie. Dlatego właśnie Panowie zwracają szczególną wagę do tego, co jest na ich talerzu i regularnie spożywają posiłki. Tłuste mięsa zastępują kurczakiem i dietą bogatą w białko, chętniej sięgają też po warzywa. Jeśli już wybierają produkty to wysokiej jakości – dlatego też cenią eko-żywność – mówi psycholog, Magdalena Załuska. Zresztą to mężczyźni są niejednokrotnie inspiracja dla kobiet w wyborze diety i ćwiczeń – dodaje.

Należy też pamiętać, że męska klientela jest nieco bardzie wymagająca od żeńskiej. Panowie nie lubią kolejek, nie przepadają za wyjściami do miejsc, gdzie w ich mniemaniu tracą czas. Dlatego żeby zaskarbić sobie ich sympatię należy kierować się konkretami. Małe sklepy z szybką obsługą i bogatym asortymentem, dobrze urządzone gabinety kosmetyczne z wyselekcjonowanymi, krótkimi zabiegami oraz kompetentnym personelem, mają szansę zwrócić ich uwagę.

Pamiętajmy też, że mężczyźni nieco inaczej podchodzą do kwestii finansowej. Są skłonni zapłacić więcej, jeśli tylko usługa bądź produkt będzie spełniał ich wymagania. Kiedy szukają konkretnych ofert śmielej sięgną po droższą opcję, bo rzadko kiedy kierują się dobrem domowego budżetu.

Ekologiczny trend w żywieniu czy wyborze produktów kosmetycznych nie wziął się u panów znikąd, produkty ze znakiem „eko” zwróciły męską uwagę przez zmiany w innych dziedzinach, takich jak motoryzacja czy budowlanka. 

Warto pielęgnować w mężczyznach tą pozytywna zmianę i korzystać z ewolucji nastawienia do kwestii własnej urody. Może właśnie przyszedł w Polsce dobry czas dla gabinetów specjalizujących się w męskiej pielęgnacji, które stawiają na ekologiczne rozwiązania? Skoro temat chwyta, czemu nie.

Źródło: PAP Life