Z OSTATNIEJ CHWILI!
26 Apr, 2019
Warsaw
28 ° C
Do góry

Moja fima na facebook – tak czy nie?

W branży kosmetycznej działa obecnie ogromna ilość firm; producentów, dystrybutorów oraz gabinetów kosmetycznych i centrów SPA. Większość z nich korzysta głównie ze strony internetowej jako platformy wymiany informacji z klientem. Ostatnio bardzo popularne jest zakładanie konta firmowego na popularnym serwisie społecznościowym. Czy facebook jest szansą dla naszej firmy?

Aktualnie facebook jest najczęściej odwiedzaną witryną internetową, na której niezliczone godziny spędzają nasi potencjalni klienci. Może się wydawać, że konto na facebook daje ogromne szanse związane budowaniem wizerunku naszej firmy.

Jakie korzyści?

Niektórzy uważają, że konto na Facebooku to wyjście na przeciw oczekiwaniom klienta, słuchanie jego potrzeb i bezpośredni kontakt z odbiorcą. Dołączenie do facebookowej społeczności to także możliwość umieszczania aktualności o nowościach w gabinecie lub o nowych produktach (jeżeli jesteśmy producentem lub dystrybutorem). Jeżeli decydujemy się założyć konto warto pamiętać o kilku zasadach.

  1. Nigdy nie zasypuj potencjalnych klientów stertą informacji;
  2. Jeżeli się komunikujesz to nigdy przez konto firmowe – informacja zawsze musi być wysłana przez realnego pracownika;
  3. Nie powielaj informacji na facebooku z Twojej strony internetowej;
  4. Jezeli wstawiasz fotografie, pamiętaj, aby były profesjonalne;
  5. Informacje dla klienta powinny być pisane w sposób jasny i rzeczowy, ale również zrozumiały (nikt nie ma ochoty czytać zdań wielokrotnie złożonych).

Jakie zagrożenia?

Głównym zagrożeniem jest przede wszystkim „Tablica”, na której mogą pojawić się wpisy naszych potencjalnych klientów. Niekoniecznie będą one pozytywne. Może się zdarzyć, że nasza konkurencja przy wykorzystaniu  fikcyjnych kont może zasosować tzw. czarny PR, a najgorsze w tym wszystkim jest to, że wszystkie komentarze są publiczne.

To być czy nie być?

Ze względu na aktywnie działającą konkurencje warto dokładnie zastanowić się nad przebywaniem w social media. Ryzyko wystawienia się na atak konkurentów jest bardzo wysoki, a zyski w porównaniu z antyreklamą niezbyt korszystne. Lepszym rozwiązaniem jest stworzenie dobrej strony internetowej i odpowiednie pozycjonowanie na wybrane hasła.