fbpx
18 Sierpień, 2019
Warszawa
24 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Nie mam klientów – dlaczego?

Podstawą prawidłowego funkcjonowania każdego salonu kosmetycznego jest jego klient. 

Najistotniejszy będzie klient stały, taki, który usatysfakcjonowany naszą ofertą, będzie chętnie powracał do naszego gabinetu. Ważni są także ci klienci przypadkowi, często jednorazowi, bo zawsze przecież zdarzyć się może, że i oni chętnie powrócą kiedyś do naszego salonu bądź polecą nasze usługi swoim znajomym.
 
Kryzysową jednak sytuacją jest moment, w którym najzwyczajniej w świecie klientów brakuje. Nasza konkurencja zaciera ręce z zachwytu, bo ich obroty bynajmniej nie maleją. A u nas choć dobrze wykwalifikowany personel i oferta dość przychylna i kompleksowa, to klienci wciąż omijają nasz gabinet szerokim łukiem. Wydaje nam się, że nie mamy sobie nic do zarzucenia. A może jednak pomijamy jakieś istotne kwestie, które wbrew pozorom mają duży wpływ na pojawiający się brak zainteresowania naszym salonem wśród potencjalnych klientów? Przyczyn takiej sytuacji może być naprawdę wiele. Postarajmy się jednak rozważyć te, na pierwszy rzut oka, najmniej oczywiste, a wyjątkowo istotne. 

Brak przywiązania 

Często nie zwracamy uwagi na rzeczy, które właściwie są najważniejszymi powodami, jakimi klient się kieruje w wyborze tego, a nie innego salonu. Jednym z nich jest personel, który w gabinecie pracuje. Kwestią całkowicie więc nie sprzyjającą utrzymywaniu klientów będzie duża rotacja pracowników. Klienci bardzo często mają wyjątkowo osobisty kontakt z konkretnym pracownikiem. Na wizyty umawiają się zazwyczaj do jednej wybranej przez siebie kosmetyczki. Kiedy nie mogą jej zastać, nie rzadko zdarza się, że w ogóle rezygnują ze skorzystania z usług salonu. Zamiast więc nieustannie dokonywać zmian personalnych wśród zatrudnionych u nas pracowników, powinniśmy dbać o to, by osoby cieszące się popularnością wśród klientów, pracowały w naszym gabinecie jak najchętniej i najdłużej.

Nietrafiona reklama

O tym, że promocja salonu jest ważna wie doskonale każdy właściciel. Nierzadko jednak zdarza się, że wybrana przez nas reklama jest w ogóle nie dobrana do profilu gabinetu. Zamiast inwestować w na nic przydatne broszurki czy ulotki, które zazwyczaj trafiają do kosza, warto pomyśleć o tańszej i o wiele bardziej skutecznej reklamie internetowej. Równie przydatne zdało by się zainwestowanie w programy lojalnościowe, specjalne oferty skierowane do indywidualnego klienta, niż często bezużyteczne i bezosobowe reklamy kierowane do klienta grupowego.

Warto pamiętać także o tym, że jednokrotnie zdobyty klient nie zostanie przy nas już na zawsze. O klienta trzeba dbać i klienta należy zachęcać. Temu służą chociażby karty stałego klienta czy zniżki wprowadzone z myślą o stałych klientach na korzystanie z kompleksowych zabiegów oferowanych przez nasz gabinet.

Lokalizacja i kompleksowość usług

Równie istotną kwestią dla klienta będzie możliwość dotarcia do naszego gabinetu. Jeśli wybrana przez nas lokalizacja będzie korzystna, właściwie nie mamy powodów do zmartwień. Jeśli lokalizacja będzie mniej dogodna (są problemy z dotarciem do naszego gabinetu, brak miejsc parkingowych) powinniśmy pomyśleć o tym, by, jeśli to możliwe, ułatwić klientowi dojazd do gabinetu lub zachęcić innymi promocjami, które zniwelują ewentualne nieudogodnienia.

Ważna jest także kompleksowość usług. Czasem bogata w różnorodne zabiegi kosmetyczne oferta okazuje się niewystarczająca. Czasem warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy z innymi profesjonalistami poniekąd „po fachu”. Współdzielenie gabinetu z zakładem fryzjerskim, stylistką paznokci, wizażystką, masażystą spowoduje, że klienci odwiedzający naszych „współwynajmujących” lokal fachowców, chcąc chociażby zaoszczędzić czas czy pieniądze przy okazji skorzystają także z naszych usług.

Przyczyn braku zainteresowania wśród klientów może być mnóstwo. Warto poświęcić chwilę i zastanowić się, jakie mogą być pośrednie przyczyny zaistniałego stanu rzeczy. A nuż uda nam się odnaleźć właściwą przyczynę i naprawić mało komfortową dla nas sytuację.