Z OSTATNIEJ CHWILI!
26 Apr, 2019
Warsaw
28 ° C
Do góry

Nieoczekiwane momenty w pokoju zabiegowym

Jak wiadomo, przeprowadzanie każdego zabiegu kosmetycznego twarzy w naszym salonie piękności wymaga wykonywania stałych, rutynowych czynności zarówno dla uzyskania pożądanych efektów jak i ze względu na bezpieczeństwo klienta. Jednak czasami zdarzają się nieoczekiwane sytuacje kiedy pojawiają się problemy podczas zabiegu. Co wtedy? 

Poniżej prezentujemy 4 wskazówki ekspertów by zawsze być gotowym na wszystko.

Bądź czujny

Miej zawsze oczy i uszy szeroko otwarte by zauważyć, że coś jest nie w porządku podczas wykonywania zabiegu. Koniecznie zwróć uwagę i zareaguj na objawy takie jak:

Nadmierne zaczerwienienia

Uczucie gorąca na skórze pacjenta

Opuchlizna

Nadmierne swędzenie

Duży dyskomfort

Ból

Jeżeli zauważysz którykolwiek z tych objawów, natychmiast przerwij zabieg i usuń kosmetyk ze skóry zimną wodą, używając gazy lub bawełnianych płatków. Nigdy nie wycieraj twarzy ręcznikiem, gdyż może on jeszcze bardziej podrażnić skórę. Jeżeli objawy są bardziej poważne i pojawiły się pęcherze, natychmiast skieruj klienta do dermatologa. 

Miej „koło ratunkowe” pod ręką

Twój pokój zabiegowy nie jest kompletny bez podstawowego zestawu ratunkowego. Powinien on zawierać profesjonalne kosmetyki mające na celu łagodzenie podrażnień czy reakcji alergicznych. Powinny znaleźć się w nim produkty, które można nałożyć szybko by w natychmiastowym tempie zahamować negatywną reakcję skóry na zabieg.

Na rynku dostępne są szybkie do przygotowania maseczki, które łagodzą różne rodzaje dolegliwości. Warto mieć pod ręką szczególnie te zmniejszające zaczerwienienia, uczucie gorąca, swędzenie czy zaczerwienienia. Dodatkowo, dobrze wyposażyć się w łagodzące maseczki przeznaczone do stosowania po zabiegach złuszczania skóry, które neutralizują kwasy i zmiękczą skórę.

Zachowaj spokój

Jeżeli mimo dobrego przygotowania siebie i pacjenta do zabiegu jednak stało się najgorsze i jego skóra źle reaguje, pamiętaj, że tylko spokój może was uratować. Zamiast wpadać w panikę, weź głęboki oddech i pomyśl co możesz zrobić by złagodzić niepożądane objawy. Postaraj się być spokojny, tak by pacjent czuł, że sytuacja jest pod kontrolą. Pamiętaj, że w pokoju zabiegowym to ty jesteś szefem i jeśli będziesz opanowany, szybko poradzisz sobie z nieoczekiwanym problemem. 

Uspokój klienta

Czy to możliwe aby klient po takim nieprzyjemnym doświadczeniu zachował spokój i chciał jeszcze wrócić do twojego salonu? Wszystko zależy od tego jak zostanie potraktowany po tym niefortunnym zajściu. Przede wszystkim, nie pozostawiaj tej osoby samej sobie. Udziel porad na temat tego jak powinna ona pielęgnować skórę przez najbliższe kilka dni i powiedz, że w każdej chwili może się z tobą skontaktować jeśli będzie potrzebowała porady. Po upływie 12 i 24 godzin koniecznie sprawdź czy wszystko w porządku dzwoniąc do pacjenta lub umawiając go na wizytę kontrolną. Możesz również zaproponować dodatkowy, darmowy zabieg łagodzący objawy lub inny zabieg pielęgnacyjny (chociażby manicure) by pozostawić dobre wrażenie na kliencie mimo nieprzyjemnego wypadku. 

Źródło: SkinInc