fbpx
23 Wrzesień, 2019
Warszawa
10 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Niskotłuszczowa dieta kluczem do wyszczuplenia sylwetki?

Badanie sugeruje, że utrata masy ciała może nastąpić bez jakiejkolwiek aktywnej próby schudnięcia. Kluczem do pozbycia się zbędnych kilogramów ma być jedynie samo wybieranie żywności z niską zawartością tłuszczu.

Osoby biorące udział w badaniach zauważyły, że linia ich talii staje  się szczuplejsza, a poziom złego cholesterolu spada, tylko dzięki temu, że wybierają niskotłuszczowe jedzenie.

Na zlecenie WHO powstał raport sporządzony przez grupę ds. Żywienia i Zdrowia. Badania te są szczególnie ważne, ponieważ nadwaga lub otyłość zwiększa ryzyko wielu nowotworów, choroby wieńcowej i udaru mózgu. Obniżenie całkowitego tłuszczu wiązało się także z małą, ale statystycznie istotną redukcją cholesterolu i ciśnienia krwi, co sugeruje korzystny wpływ na inne główne czynniki ryzyka przyczyn sercowo-naczyniowych.

Badaniu poddano 73. 589 mężczyzn, kobiet i dzieci z w Ameryce Północnej, Nowej Zelandii i Europie. Wyniki pokazują, że jedzenie mniejszej ilości tłuszczu zmniejsza wagę ciała o 1.6 kg, BMI przez +0,56 kg / m² i obwód talii o 0,5 cm. Utrata masy ciała nie była zamierzonym efektem. Dowodzi to, że rezultat spożywania niskotłuszczowego jedzenia występuje także u osób z normalna dietą. Odchudzanie się następowało szybko i waga była utrzymywana przez co najmniej siedem lat.

Najważniejsze to wyrobić sobie nawyk spożywania żywności niskotłuszczowej. Ale nie traktować tego, jak skrajnej diety. Współautorka badań Carolyn Summerbell z Durham University powiedziała: „Zdrowa dieta to jest sposób, aby ​​ludzie mogli utrzymać dobroczynny efekt spadku wagi w czasie. Ćwiczenia i aktywność fizyczna jest dobra dla utrzymania wagi i ma także inne korzyści zdrowotne, ale to nie jest zamiennikiem dla zdrowej diety.”

Wniosek naukowców jest jeden- im więcej tłuszczów wyeliminujemy ze swojej diety, tym bardziej schudniemy. Szczególnie tłuszczów nasyconych. Dobra wiadomość jest taka, że możemy przy tym spożywać normalne ilości jedzenia.

Źródło: Eurakalert!