fbpx
18 Czerwiec, 2019
Warszawa
18 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Piękna starość na której zarobimy?

W ciągu ośmiu lat podwoiła się w Polsce liczba osób, które przekroczyły setny rok życia. Czy branża kosmetyczna jest przygotowana na większą liczbę dojrzałych klientów? Czy sektor zdrowia i urody wreszcie doceni jak duży potencjał tkwi w starszych osobach przykładających dużą wagę do pielęgnacji.

Dotychczas w naszym kraju większość stanowiły trzypokoleniowe rodziny, dziś nikogo nie dziwią te czteropokoleniowe. Pod tym względem wreszcie doganiamy Europę, twierdzą eksperci. Pozostaje pytanie, czy system opieki społecznej oraz medycznej, a także sektor usług jest gotów obsłużyć taką ilość dojrzałych obywateli?

„Dziś w polskim społeczeństwie 13,5 proc. to osoby powyżej 65 r. ż. – Do roku 2030 tych osób będzie 20 proc. a do 2050 ich odsetek się podwoi. Oznacza to, że o kilka milionów wzrośnie liczba osób starszych, a zmniejszy młodych. Wynika to z faktu, że żyjemy dłużej, a rodzi się mniej dzieci” – wyliczył prof. Mirosław Wysocki z Narodowego Instytut Zdrowia Publicznego.

Niezwykle istotne w takiej sytuacji jest stworzenie odpowiednich warunków bytowych dla dobrego samopoczucia emerytów. I nie mamy tu na myśli jedynie placówek medycznych, ale i salony urody, których oferta będzie dokładnie nakierowana na wiekowych klientów. 

Troskliwe podejście do wymagającego, starszego pacjenta, odpowiednia oferta zabiegowa, specjalnie wyposażone gabinety – mogą być kluczem do sukcesu w biznesie urodowym. Może czas pomyśleć nad wyspecjalizowaniem się w obsłudze klienta po 65 roku życia? Zrezygnować z młodych gości gabinetu, na rzecz dojrzałych i bardziej wymagających opieki eksperta kosmetyki czy kosmetologii?

Źródło: IAR