Z OSTATNIEJ CHWILI!
25 Apr, 2019
Warsaw
16 ° C
Do góry

Plaga nieuczciwych pracowników salonów kosmetycznych

Uczciwość to bardzo istotna cecha, niezwykle pożądana nie tylko w pracy, ale i w codziennych kontaktach międzyludzkich. Pozwala wierzyć, że podejmowane działania, wypowiedziane słowa i intencje są prawdziwe i bez obaw możemy liczyć na osobę, z którą przyszło nam pracować.

Uczciwość pozwala tworzyć otwarty biznes oparty na czystych zasadach, jasnych deklaracjach służących wspólnym celom: osiąganiu zysków i zadowolenia z pracy. Niestety, jak pokazuje rzeczywistość, nasze oczekiwania wobec współpracowników często okazują się zbyt wygórowane. Wiele zatrudnianych osób bez pardonu oszukuje pracodawców stosując nieuczciwe metody  i okradając własne miejsce pracy. Nie ważne czy szkody wyrządzone przez takich pracowników liczone są w setkach czy tysiącach złotych: każde nieuczciwe zachowanie wpływa negatywnie na pracę w salonie i jego prestiż w oczach innych.

Koleżeńskie wizyty

Kosmetyczka z dużą liczbą znajomych potrafi ściągnąć na siebie całą masę kłopotów. Koleżanki zachwycone jej umiejętnościami i dostępem do markowych kosmetyków, bonów i rabatów bardzo chętnie skorzystają z proponowanych zabiegów, oczywiście w bardzo „promocyjnych” cenach. Czasami tak ciężko odmówić przyjaciółce, prawda? Problem pojawia się wtedy, kiedy przyjacielskie usługi zmieniają się w regularne wizyty, z których salon nie ma żadnych przychodów. Zużyte materiały i kosmetyki zastępuje się tańszymi odpowiednikami, rozcieńcza lub pomija podczas wizyt innych klientek tylko po to, żeby później wykorzystać je do własnych celów. Proceder trwa do momentu, kiedy właściciel zorientuje się, że duża ilość osób odwiedzających gabinet nie przekłada się na realne zarobki, a drogie kosmetyki mimo wszystko rozpływają się w powietrzu. 

Budowanie własnej marki kosztem innych

Każdy ma prawo do rozwijania się we własnym biznesie. Mile widziane jest jednak, aby biznes ten budować ciężką pracą, a nie odrobiną sprytu i sporą dawką kombinatorstwa. Podbieranie klientów przy użyciu zasobów pracodawcy i oczernianie go w ich oczach to bardzo przykra sytuacja, ale niestety zdarza się dość często. W takich sytuacjach mamy do czynienia z podwójnym rozczarowaniem, zarówno dla pracodawcy jak i klienta, który dał się nabrać na nieuczciwe praktyki. W tak niejasnych sytuacjach warto mieć na uwadze fakt, że usługi kosmetyczki nie potrafiącej zdobyć uznania w uczciwy sposób mogą pozostawiać wiele do życzenia, również w sferze etycznej.

Krem, tonik, maseczka gratis

Praca w salonie kosmetycznym to stały kontakt z kosmetykami z najwyższej półki. Profesjonalny sprzęt i dostęp do wielu produktów sprawia, że wiele kobiet utożsamia salon z kosmetycznym rajem. Można przyjąć, że tak w rzeczywistości jest, bo możliwości jakie niesie za sobą praca w branży mogą robić wrażenie na każdej osobie dbającej o urodę. Bogactwo produktów i dostęp do świata pielęgnacji bywa czasami zgubną drogą dla wielu nieuczciwych pracowników, którzy bez skrępowania korzystają z zasobów przeznaczonych dla klientów. Kradzieże drobnego sprzętu, próbek kosmetyków, odlewanie specyfików z oryginalnych opakowań to tylko niektóre z zachowań, które bardzo negatywnie wpływają na atmosferę w miejscu pracy. Nic dziwnego, że po odkryciu takiego procederu przez pracodawcę podejrzenia padają na wszystkich pracowników salonu. W większej perspektywie czasu takie drobne kradzieże przynoszą spore straty. Jeszcze większym problemem jest jednak niesmak pozostający po przyłapaniu winnego na gorącym uczynku.

Brak zaangażowania

Czasami patrzysz na swoją znajomą z pracy i dochodzisz do wniosku, że nie lubi tego czym się zajmuje. Każdą wolną chwilę poświęca na rozmowy przez telefon zamiast zająć się bieżącymi sprawami, często się spóźnia lub w ogóle nie przychodzi do pracy, nie przepada za porządkami, a przecież czystość to priorytet w salonach kosmetycznych. Problem narasta, kiedy jej podejście zagraża zdrowiu klientek: niezdezynfekowane narzędzia, brudne ręczniki to tylko wierzchołek góry lodowej, o którą niechybnie rozbije się  każdy biznes z nieodpowiedzialną kadrą. Brak odpowiedniego podejścia do pracy to poważna przeszkoda nie tylko dla pracodawcy, ale i współpracowników narażonych na stres i nieprzyjemności wynikające z nieprzyjemnej atmosfery i nieustannych podejrzeń.