26 Apr, 2019
Warsaw
28 ° C
Do góry

Polki nadal niechętnie sięgają po kosmetyki profesjonalne

W niektórych obiektach kosmetycznych sprzedaż kosmetyków profesjonalnych stanowi cenne źródło dochodu. Jednak obecnie wciąż trudno jest namówić klientkę na zrezygnowanie z kosmetyków drogeryjnych na rzecz preparatów dostępnych tylko w gabinecie.

Najnowszy raport Professional Skin Care 2010 Global Series: Market Analysis and Opportunities wskazuje, że Europejki nie są rozrzutne jeżeli chodzi o zakup kosmetyków profesjonalnych. Owszem, są skłonne do wydania większej ilości pieniędzy, ale tylko pod warunkiem, że kosmetyk, który zakupią w gabinecie kosmetycznym faktycznie działa.

Nasuwa się pytanie „Co sprawi, że klient wybierze kosmetyk profesjonalny”? To się stanie dopiero wtedy jeżeli my – profesjonaliści zasugerujemy, że różnica pomiędzy kosmetykiem dostępnym u nas, a tym, który jest można zakupić w drogerii nie tkwi jedynie w cenie. Powszechnie wiadomo, że średnia cena kremu nawilżającego w drogerii wynosi ok. 30 zł, z kolei ceny profesjonalnych kremów nawilżających wynoszą średnio 100 zł.

Na jakie kosmetyki warto postawić?

Warto jest poświęcić trochę czasu i dokładnie przeanalizować rynek kosmetyków profesjonalnych. Uważajmy na takie kosmetyki, które łatwo można zamówić poprzez znane portale aukcyjne. Klient, który ma do wyboru zakup kosmetyku przez internet za wiele niższą cenę niż u nas w gabinecie z pewnością nie skorzysta z naszej propozycji.

Wybierz również kosmetyki, które będą dopasowane do profilu Twojego gabinetu. Jeżeli prowadzisz ekskluzywny obiekt, w którym większość zabiegów jest skierowanych do bogatego klienta nie wybieraj preparatów z „niższej półki”. Musisz wiedzieć, że niektóre kobiety czują się dowartościowane dopiero wtedy kiedy wydadzą sporą ilość pieniędzy na zabiegi i kosmetyki. Możesz nawet zaryzykować i sprowadzić „coś”, czego nie ma na polskim rynku. Wyobraź sobie jak poczuje się klientka, której zaoferujesz kosmetyk, którego żadna kobieta w Polsce nie posiada.

Natomiast jeśli prowadzisz mniejszy gabinet i wiesz, że oprócz profesjonalizmu swój sukces na rynku zawdzięczasz także atrakcyjnym cenom wykonywanych usług to sprzedawaj tańsze kosmetyki profesjonalne.

7 zasad sprzedaży kosmetyków profesjonalnych:

 

  1. Nigdy nie zaczynaj sprzedaży od słów: „Nie zechciałaby Pani rewelacyjnego kremu?” Klient jest nastawiony wówczas na odpowiedź „Nie”;
  2. Nigdy nie prezentuj kosmetyków po dokonaniu zapłaty za wykonaną usługę. Warto pod koniec zabiegu oferować kosmetyki, które „podtrzymają” efekt;
  3. Opowiadaj klientom o składnikach kosmetyku i o realnym oddziaływaniu na skórę;
  4. Oferuj klientkom testery o sprawdzonym i skutecznym działaniu;
  5. Stałym klientom możesz dać kosmetyk „za darmo” – z pewnością zaskarbisz sobie klienta i uświadomisz go w dobrym wyborze Twojego gabinetu;
  6. Stosuj promocje. Jeżeli powiesz klientce, że w dniu dzisiejszym jest promocja kosmetyku, który będzie idealnie pasował do pielęgnacji jej cery masz większe szanse na jego sprzedaż;
  7. Do zakupionych kosmetyków dorzuć gratisy np. w postaci zniżek na kolejny zabieg, bądź w formie innych kosmetyków;

Najważniejsze jest, abyśmy sprzedawali takie kosmetyki, które są godne polecenia. Zadowolony z „efektów” klient z pewnością poleci nas swoim znajomym.