23 Apr, 2019
Warsaw
17 ° C
Do góry

Pomysły na zwiększenie przychodu salonu

Naszym marzeniem od zawsze było otwarcie własnego gabinetu kosmetycznego. W końcu udało nam się spełnić nasze największe marzenie. Wreszcie jesteśmy pełnoprawnymi właścicielkami salonu. Po jakimś czasie zauważamy pewien problem. Wydawać by się mogło, że nasz salon prosperuje nie najgorzej. Zyskałyśmy stałe klientki, gabinet jest rozpoznawalny na rynku. Wciąż jednak narzekamy na mały przypływ gotówki. 

Współcześnie z takim problemem zmierza się całe mnóstwo gabinetów kosmetycznych. Czy jest na to jakiś sposób? Jakie jeszcze inne pomysły można wprowadzić w życie, by przyciągnąć dodatkowych klientów? A jak zaoszczędzić? 

Nie ma jednego pewnego sposobu na to, by usprawnić funkcjonowanie każdego salonu kosmetycznego. W zależności od lokalizacji czy specyfiki wykonywanych zabiegów właściwie należałoby popracować nad wybranymi przypadkami z osobna. Można jednak zastosować pewne ogólne założenia, które z reguły powinny pomóc właściwie każdemu gabinetowi trochę nadrobić zaległości. 

Gabinet łączony

Warto pamiętać o tym, że klientka ceni swój czas i ceni też sobie wygodę. A najbardziej komfortową dla niej możliwością będzie skorzystanie z różnego rodzaju usług upiększających w jednym miejscu. Dlatego bardzo dobrym i sprawdzonym rozwiązaniem jest prowadzenie gabinetów łączonych. Coraz więcej kosmetyczek decyduje się na współdzielenie salonu z fryzjerką czy stylistką paznokci. Jest to idealny sposób na przyciągnięcie tych klientek, które korzystając z usług drugiego specjalisty, przy okazji wstąpią i do nas. Poza tym taki pomysł to naprawdę spora oszczędność. 

Pracujemy nad ofertą

Przy okazji warto także przyjrzeć się własnej ofercie. Zastanowić się czy jest ona kompleksowa, czy można ją jakoś zróżnicować, coś dodać, ująć. Najprostszym sposobem jest pytanie klientów jak oceniają nasze usługi, czy uważają, że coś należy usprawnić, a może czegoś im w naszej ofercie brakuje? Może cennik naszych usług jest za wysoki? Takie rozeznanie wśród klientów na pewno nam nie zaszkodzi, a może właśnie ukaże jakiś znaczący problem, nad którym należałoby popracować. 

Zyskujemy nową klientelę

Kolejną rzeczą, która faktycznie może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju naszej działalności jest skuteczność prowadzonych przez nas działań marketingowych. To, że zyskałyśmy stałą klientelę przecież wcale nie świadczy o dobrze dobranych przez nas formach promocji naszego salonu. Stali klienci nie zapewnią nam satysfakcjonującego nas przychodu. Potrzebujemy nowych klientów, którzy chętnie skorzystają z naszych usług. Jak ich zdobyć? Przede wszystkim przewartościować naszą dotychczasową reklamę. Jeśli pragniemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców warto skorzystać z możliwości jakie daje nam Internet i zacząć działać za pomocą portali społecznościowych. Taka forma reklamy jest stosunkowo niedroga, a przynosi wymierne korzyści. Można również skorzystać z możliwości programów lojalnościowych czy zastosować inne formy promocji, które zainteresują naszych klientów. Może wprowadzić karty stałego klienta ze zniżkami na kolejne zabiegi bądź oferować pakiety zabiegów, dzięki którym klient skorzysta z kilku zabiegów w dużo niższej cenie, niż gdyby je kupił osobno. 

Każdy sposób jest dobry, by przyciągnąć klientów do naszego salonu. A sposobów jest naprawdę wiele. Trzeba tylko odpowiednio przemyśleć doskwierający nam problem i zastosować jak najbardziej odpowiednie narzędzie w celu jego zwalczenia.