Z OSTATNIEJ CHWILI!
26 Apr, 2019
Warsaw
28 ° C
Do góry

Pozycjonowanie strony internetowej gabinetu

Nawet jeśli nasz gabinet kosmetyczny ma dobrą i funkcjonalną stronę internetową, nie zachęci ona klienta do skorzystania z naszych usług, jeśli on zwyczajnie o niej nie wie. W dzisiejszych czasach interesujących nas usług najczęściej szukamy w Internecie. Wpisujemy po prostu w wyszukiwarkę internetową daną frazę, jak „mikrodermabrazja Warszawa” i otrzymujemy ogromną ilość wyników. Co klikamy? Zazwyczaj te odnośniki, które znajdują się na początku. Dlatego promocja strony internetowej gabinetu w głównej mierze sprowadza się do tego, aby umieścić ją właśnie w tych najwyższych i najczęściej klikanych wynikach. Działanie to nazywa się pozycjonowaniem strony www.

Osoby zawodowo zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych korzystają z wiedzy dotyczącej mechanizmów stosowanych w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie głównie polega na profesjonalnym promowaniu strony, czyli takim dobraniu jej treści, kodu i linków, aby była ona „atrakcyjna” dla wyszukiwarek. Przy czym pozycjonowanie stosowane jest dla konkretnych,  wybranych przez nas fraz.

Dlaczego ważne jest pozycjonowanie?

Badania przeprowadzone na użytkownikach Internetu wykazują, że miejsce na którym wyświetli się dana strona ma bardzo duże znaczenie. Stwierdzono, że pierwsza strona zawierająca wyniki wyszukiwania zbiera aż 95 % kliknięć, inaczej mówiąc – 95 % potencjalnych klientów. Warto uświadomić sobie to, jak wielu potencjalnych klientów możemy stracić, jeśli nie zadbamy o odpowiednie pozycjonowanie strony www. Mało kto zagląda dalej niż na trzecią stronę z wynikami. Nie możemy tam pozostać, jeśli chcemy naprawdę zaistnieć w Internecie, a nie tylko w nim być. Jest również ważne, żeby strona internetowa, w którą zainwestowaliśmy i nad którą ciężko pracowaliśmy przynosiła nam zyski. Dlatego konieczne jest pozycjonowanie, które pozwoli wygenerować większy na niej ruch.

Pozycjonowanie ma jeszcze jeden ważny aspekt. Internauci poprzez wyszukiwarki internetowe szukają zazwyczaj jakiś usług, a nie określonych marek czy też, jak w naszym przypadku, konkretnego salonu kosmetycznego. Większość osób poszukujących usług kosmetycznych w Internecie tak naprawdę nie zna nazwy naszego salonu (chyba że otrzymali oni naszą ulotkę lub zobaczyli reklamę z adresem naszej strony internetowej).

Jeśli przeprowadzamy zabiegi kosmetyczne, to nasi potencjalni klienci będą szukali wyrażeń związanych z branżą, takich jak: peeling kawitacyjny, mikrodermabrazja, kapsuła SPA, a nie nazwy naszego salonu. Dlatego ważne jest, aby strona internetowa pod takimi słowami kluczami pojawiała się w wyszukiwarkach na najwyższych pozycjach. Do naszych fraz kluczowych warto także wpleść nazwę miasta, na terenie którego znajduje się gabinet, gdyż usługi kosmetyczne mają charakter lokalny. Klienci szukają gabinetu znajdującego się na przykład w konkretnej miejscowości czy województwie.

Od czego zależy pozycja w wyszukiwarce?

Pozycja naszej strony w Internecie zależy od wielu czynników. Najwyższe wyniki w wyszukiwarkach osiągają strony, do których w sieci znajduje się wiele odwołań. Upraszczając, są to  strony chętnie odwiedzane przez Internatów, o których dużo i dobrze się mówi, pisze, których treść się powszechnie cytuje.

Jeżeli jakaś witryna polecana jest na innych stronach, oznacza to, że jest ona cenna dla użytkowników Internetu – tym samym wyszukiwarki umieszczają ją na najwyższych pozycjach. Ważna jest także treść, zawartość witryny, która powinna być zgodna ze słowami kluczowymi, dobranymi przez pozycjonera. Dlatego istotne jest, żeby na naszej stronie pojawiło się jak najwięcej treści na konkretny temat, koniecznie powiązanej z naszymi frazami kluczowymi. Mogą to być różne artykuły na temat pielęgnacji urody, ciekawostki dotyczące kosmetyków, aktualności czy komentarze. Ważne jest jednak, żeby ta treść była unikatowa.

Istotnym czynnikiem, od którego zależy pozycja strony w wyszukiwarce jest jej konkurencja. Jeśli nasza fraza, na przykład „gabinet kosmetyczny poznań” jest popularna i jest wiele związanych z nią, również pozycjonowanych stron internetowych, będzie o wiele trudniej wypromować stronę.

Kolejnym czynnikiem jest ilość i jakość linków z innych stron, prowadzących do naszej witryny. Zdobycie ich nie jest proste i wymaga sporej wiedzy na ten temat. Trzecią sprawą wpływającą na wyniki strony www w wyszukiwarkach internetowych jest jej treść oraz budowa. W przypadku budowy strony ważnymi kwestiami są między innymi: kod oraz struktura wewnętrznego linkowania.

Optymalizacja oraz promocja strony w ramach jej pozycjonowania powinny odbyć się zgodnie z wytycznymi i wskazówkami jakościowymi Google. Dlatego zadanie to warto polecić specjalistom.

Korzyści wynikające z pozycjonowania

Pozycjonowanie to usługa bardzo wartościowa i ceniona. Do głównych jej zalet należy:

  • Wysokie miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla wybranych przez nas fraz, słów kluczowych.
  • Wzrost liczby odwiedzin na naszej stronie. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwarki daje większą pewność, że potencjalny klient przejrzy właśnie stronę i ofertę naszego gabinetu.
  • Efektywne pozyskiwanie nowych klientów. Optymalny dobór słów kluczowych sprawi, że stronę naszego gabinetu odwiedzą klienci rzeczywiście poszukujący oferowanych przez nas usług. Dzięki  wysokim pozycjom w wyszukiwarce zyskujemy pewność, że nasza strona trafi do pełnej grupy zainteresowanych odbiorców.
  • Zaufanie klientów. Badania wykazały, że 3/4 użytkowników Internetu uznaje stronę pokazującą się w czołówce wyników za bardziej wartościową i godną zaufania. 
  • Korzystny stosunek ceny usługi w porównaniu z innymi formami reklamy.

Pozycjonowanie jest bardzo efektywną formą promowania za pośrednictwem Internetu, z której obecnie korzystają miliony osób i firm. Ma ono wpływ na pozyskiwanie nowych klientów, które wynika z większego zainteresowania stroną. Należy jednak uzbroić się w cierpliwość i pamiętać, że pozycjonowanie to proces złożony i wieloetapowy. Istotnym czynnikiem przy pozycjonowaniu jest czas, którego znaczną ilość trzeba poświęcić, aby pozycjonowanie przyniosło najlepsze efekty.

Osiągnięcie wyniku na przykład w pierwszej dziesiątce może zająć nawet kilka czy kilkanaście miesięcy.

Komu zlecić pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron www mają w swojej ofercie firmy zajmujące się hostingiem, marketingiem internetowym lub projektowaniem witryn. Większość z nich oferuje bezpłatną wycenę pozycjonowania. Dzięki temu możemy także dowiedzieć się, ile możemy zyskać powierzając naszą stronę gabinetu pod opiekę doświadczonych specjalistów.

Wysokość opłaty zależy od branży reprezentowanej przez stronę oraz jej konkurencyjności w wyszukiwarkach. Ceny pozycjonowania zależą również od miejsca, które chcemy zajmować w wyszukiwarce. Wiadomo, że umieszczenie strony na najwyższych miejscach kosztuje najwięcej. Pozycjonowanie może być usługą stałą lub jednorazową. Nie wszystkie frazy kluczowe wymagają stałego pozycjonowania. Jednak usługi kosmetyczne to dość konkurencyjna branża, dlatego strona internetowa gabinetu kosmetycznego może wymagać stałego nadzoru nad utrzymaniem wysokich wyników w wyszukiwarce.

Warto rozeznać się w ofercie firm zajmujących się pozycjonowaniem, gdyż różne promocje mogą znacznie obniżyć koszt wypromowania naszej strony. Przykładowo, możemy znaleźć oferty, dzięki którym będziemy płacić wyłącznie za uzyskany efekt pozycjonowania. Opłacalne jest także rozliczanie na podstawie miesięcznego raportu, gdyż miejsce zajmowane przez stronę w wyszukiwarce może się nieznacznie zmieniać w ciągu miesiąca. Składa się on z cząstkowych raportów cotygodniowych, na podstawie których obliczana jest średnia arytmetyczna.

Jak przebiega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony internetowej gabinetu kosmetycznego jest wieloetapowe. Na początku badane są aktualne pozycje danej strony www w wyszukiwarkach internetowych. Analizowane są również strony internetowe konkurentów. Analiza ta ma na celu poszukanie rozwiązań, które pozwolą zwyciężyć pozycjonowanej stronie w wyścigu po klienta. Proponowane są wyrażenia kluczowe do pozycjonowania, czyli wyrażenia słowa, jakie internauci wpisują w wyszukiwarkę poszukując informacji o usługach kosmetycznych. Jeśli zajdzie potrzeba – wykonywane są modyfikacje strony internetowej. Konieczne jest przeprowadzenie jej optymalizacji pod kątem wysokich pozycji w wyszukiwarkach. W zakres usługi wchodzi zazwyczaj także stała opieka nad tymi najwyższymi pozycjami strony gabinetu w wyszukiwarkach.

Dbanie o wizerunek gabinetu w Internecie

Należy zdać sobie sprawę, że wyniki w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych nie są efektem działań skomplikowanych algorytmów, które obiektywnie oceniają wartość stron internetowych. Tak naprawdę czołowe miejsca w wyszukiwarkach zajmują strony najlepsze i te, które najbardziej podobają się internautom. Dlatego salon kosmetyczny powinien prezentować się w Internecie z jak najlepszej strony. Wiele informacji na temat konkretnych usług poszukiwanych jest w opiniach, na forach internetowych, w recenzjach. Starajmy się, aby dobrze tam o nas pisano, szczególnie że takie wpisy zostawiają trwały ślad w Internecie, a także w wyszukiwarkach internetowych. Fora internetowe posiadają wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Co jeszcze wchodzi w skład działań wizerunkowych w Internecie? Pisanie artykułów do portali internetowych, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z mediami, informowanie o aktualnych promocjach, nowych usługach czy najnowocześniejszym sprzęcie stosowanych w salonie.

Czasami wpisanie słów kluczowych do wyszukiwarki nie wystarcza, aby znaleźć się na stronie głównej strony internetowej. Wiele kłopotów w efektywnym wyszukiwaniu może sprawiać fakt, że odnośniki do strony głównej nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Wtedy warto zastanowić się nad zastosowaniem kampanii linków sponsorowanych, które kierują do strony głównej. W przypadku dużej konkurencji w danej branży, warto połączyć kilka działań promocyjnych strony www, na przykład pozycjonowanie i zastosowanie kampanii linków sponsorowanych.