fbpx
22 Wrzesień, 2019
Warszawa
21 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Pozytywna wizyta sanepidu – jak to zrobić?

Jeśli chcemy pozytywnie przechodzić kontrole sanepidu, warto zastanowić się, z jakimi przepisami mamy najwięcej problemów.

Według opracowania Oddziału Higieny Komunalnej Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu najwięcej nieprawidłowości w funkcjonowaniu gabinetów dotyczy właściwego przeprowadzania dezynfekcji.

Właściciele gabinetów kosmetycznych i kosmetologicznych nie przestrzegają zaleceń producentów i stosują niewłaściwe stężenie środków do dezynfekcji. Często na pojemnikach z dezynfekowanymi narzędziami brakuje nazwy środka, daty sporządzenia i podpisu osoby czuwającej nad zachowaniem czystości narzędzi.

Najbardziej szokujący jest fakt, że w niektórych obiektach stwierdza się całkowity brak odpowiednich produktów dezynfekcyjnych.

Wiele zastrzeżeń Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej dotyczy postępowania z odzieżą ochronną. Pomijając już równie szokujący jak w przypadku środków do dezynfekcji brak takiej odzieży, pracownicy Sanepidu zwracają uwagę na niedostateczną dbałość o czystość bielizny ochronnej i jej niewłaściwe zabezpieczenie przez zabrudzeniem.

Wątpliwości dotyczące zabezpieczeń przed wtórnym zabrudzeniem dotyczą również narzędzi i sprzętu już poddanego procesowi dezynfekcji. Właściciele gabinetów bardzo często nie przestrzegają obowiązku segregacji narzędzi na czyste i brudne.

Kolejny problem, na który zwracają nam uwagę pracownicy Sanepidu dotyczy posiadania przez kosmetyczki i kosmetologów pracujących w gabinecie aktualnych badań lekarskich.

Ostatnia kwestia wymagająca chyba nieco więcej uwagi to brak w gabinetach kosmetycznych i kosmetologicznych odpowiedniej wentylacji. Przez nasze gabinety przewija się codziennie wielu klientów. Teraz, u szczytu sezonu grypowego tym bardziej powinniśmy zatroszczyć się o dostarczanie do naszego miejsca pracy świeżego i bezpiecznego powietrza. Pozwoli nam to zabezpieczyć zdrowie klientów, ale także uniknąć przykrych nieobecności w pracy naszych pracowników i nas samych.

Chociaż niektóre przepisy dotyczące prowadzenia gabinetu są absurdalne i zupełnie oderwane od rzeczywistości, nie możemy całości regulacji prawnych dotyczących naszej pracy traktować jako próby ograniczania naszej wolności. Sensem wprowadzania przepisów jest zapewnienie bezpieczeństwa nam i naszym klientom.

Może warto wrócić do niektórych regulacji prawnych, z którymi mieliśmy do czynienia podczas otwierania gabinetu i zrobić sobie mały rachunek sumienia, zanim zrobią nam go urzędnicy lub niezadowoleni klienci.