fbpx
23 Wrzesień, 2019
Warszawa
10 ° C
Do góry
Image Alt

SC Beauty Magazine

Profesjonalne portfolio w internecie

Usługi kosmetyczne swoim zasięgiem obejmują coraz większe obszary internetu przyciągając klientów oryginalną ofertą i reklamą na wielu popularnych portalach internetowych.

Rosnąca popularność blogów kosmetycznych i vlogów urodowych powoduje, że nikogo nie powinna zdziwić internetowa aktywność profesjonalnych wizażystek, kosmetyczek i fryzjerów. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję wykorzystując najnowsze trendy nie możesz zapomnieć o internetowym portfolio: łatwo dostępnym, dopracowanym i świadczącym o twoich umiejętnościach.

Wyobraź sobie, że jesteś swoją własną klientką, która poszukuje idealnego makijażu na własny ślub przeszukując sieć w poszukiwaniu inspiracji. W końcu trafia na twoją ofertę i zachęcona jakością prac postanawia skorzystać z twoich usług. Wyobraź sobie, że właśnie jesteś na etapie poszukiwania nowej pracy i do wysłanych dokumentów aplikacyjnych załączasz link do portfolio. Nie musisz zapewniać, że jesteś dobra, ponieważ widać to jak na dłoni. Czy muszę cię jeszcze przekonywać, że takie rozwiązanie to bardzo dobry pomysł?

Dlaczego warto?

Warto, ponieważ takie rozwiązanie staje się standardem, przynajmniej na Zachodzie. Nie trzeba wydawać mnóstwa pieniędzy na profesjonalne książki dokumentujące zrealizowane zlecenia. Wystarczy darmowa platforma blogowa oferująca wiele ciekawych rozwiązań zupełnie za darmo. Wiele blogów i stron opartych działa właśnie w taki sposób i dopiero wraz z rozwojem własnego biznesu, w późniejszym czasie inwestuje we własną domenę. Nie trzeba być specjalistą, żeby stworzyć przejrzysta stronę. Prosty layout i łatwa obsługa nie zniechęcą do eksperymentowania z publikowaniem w sieci, a samodzielna realizacja pomysłu z portfolio przynosi wiele satysfakcji. Jeżeli masz fundusze możesz znaleźć profesjonalną agencję, która stworzy projekt za ciebie i dostosuje go do twoich potrzeb.

Klienci nie kupują kota w worku

Internetowe portfolio to nie tylko wielki atut podczas poszukiwania pracy, ale i sposób na reklamę i ściągnięcie potencjalnych klientów, którzy coraz częściej kierują się opiniami znalezionymi w internecie. Zasada jest prosta: jeśli widzisz w jaki sposób makijażystka lub fryzjer wykonują swoją pracę, możesz podjąć decyzję czy ich wizja odpowiada twoim wymaganiom. Referencje poparte zdjęciami to bardzo mocny argument w rywalizacji o klienta. Zdjęcia prac pozwalają przekonać się o umiejętnościach, a także znaleźć inspirację.

Musisz mieć dobre zdjęcia!

Zapomnij o fotkach z telefonu komórkowego, które nie oddają szczegółów, szczególnie w makijażu. Nie potrzebujesz też profesjonalnej lustrzanki za kilka tysięcy złoty: prosty aparat cyfrowy lub kompakt sprawdzi się znakomicie. Oczywiście drogi sprzęt ułatwia wykonanie świetnych zdjęć, ale nie jest ich gwarantem. Jeżeli masz nosa do fotografii możesz poeksperymentować. Jeśli nie odnajdujesz się w roli fotografa poszukaj wokół siebie osób, dla których jest to prawdziwe hobby i bez problemu wykonają dla Ciebie zdjęcia na zasadach barteru: zdolni amatorzy również potrzebują prac do własnego portfolio.